22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

הצעת חוק: ‘לתיקון פקודת העיתונות’ הונחה על שולחן הכנסת לדיון מוקדם

יוזמי ההצעה חברי הכנסת יריב לוין וציון פניאן

האם התקשורת היא כלב השמירה של הציבור? או שמא כלב השמירה הזה לפעמים תוקף את בעליו. חברי הכנסת יריב לוין וציון פינאן ביחד עם חברי נסת נוספים הניחו בתחילת השבוע הצעת חוק  ‘לתיקון פקודת העיתונות’. שמטרת לשמור על האזרח הקטן מפני כלב השמירה.

לעתים ‘האזרח הקטן’ מגלה כי שמו נרמס תחת ‘תחקיר’ או  ‘ידיעה’ מבלי שניתנה לו זכות התגובה. שמו הטוב נפגע ורק לאחר מאבק משפטי אולי יזכה לשורת התנצלות. אך הנזק שנגרם ספק רב באם יהיה ניתן להשיב. בדברי הסבר להצעת החוק נכנסים ח”כ לוין ח”כ פניאן לשאלת השאלות האם חופש הביטוי הוא זכות לעורכים ומו”ל, והאם חופש הביטוי לא נוגד זכיות יסוד אחרות.

בישראל נוהגת זכות התגובה רק בטלוויזיה והרדיו. ואילו בתקשורת הכתובה לא קיימת זכות התגובה. מטרת החוק היא לתת מענה של תגובה מידית לתחקיר או כתבה של בעל העניין ובכך להגן על שמו הטוב. במדינות רבות באירופה המחוקק נתן דעתו על כך ובצרפת כבר בשנת 1882 ניתנה זכות התגובה לאזרח הקטן.

עתה מבקשים ח”כ יריב לוין וח”כ ציון פניאן לתקן את החוק אף בישראל.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בליכוד נלחמים בנושא ההסתה כנגד חרדים

אריק זיו ויזר

שטייניץ מתכחש לביקור אבו מאזן בבית הנשיא

אריק זיו ויזר

ריבלין : “גם על הטורקים להביע צער על המשט”

אריק זיו ויזר

שומרים על הגזברים למען האינטרס הלאומי

אריק זיו ויזר

גמליאל :”יש להעלות את שיעור המס על החברות הגדולות”

אלי חזן

קדימה התנגדה לחוק המסתננים של אקוניס ולכן הוא נדחה

אלי חזן
דילוג לתוכן