39.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי הכנסת

בליכוד נלחמים בנושא ההסתה כנגד חרדים

ביוזמת יעקב וידר יו”ר המטה החרדי קיים ח”כ אמיר אוחנה דיון דחוף בועדת חוץ וביטחון בנושא ההסתה והשיימינג נגד החיילים החרדים. בדיון דיברו חיילים חרדים ובני משפחותיהם שהותקפו, על החשש מפני האלימות שתגבר במידה וההסתה הנוראית לא תופסק.
ח”כ אמיר אוחנה אמר בפתח הדיון כי “מדובר בנורת אזהרה ועל כלל הגורמים המעורבים לפעול – כאן ועכשיו, לפני שיהיה אסון וזה יעלה לנו בדם”. יו”ר המטה החרדי בליכוד יעקב וידר פנה לנציגי הפרקליטות ושאל מדוע אין התקדמות בעצירת ההסתה: “למה אתם מחכים, שירצח חייל חרדי?”
כזכור, בשנים האחרונות מתקיים בריכוזים החרדיים קמפיין הסתה נגד חיילי צה”ל החרדים, תחת הכותרת “החרדקים”. למרות שהקמפיין הוביל אף לאלימות, נציגי הציבור החרדי בכנסת שמרו על שתיקה ורשויות החוק טענו בהתחלה כי מדובר בקמפיין לגיטימי במסגרת “חופש הביטוי”.
לאור העובדה שהרשויות התייחסו לעניין כ”גזירה משמים” ותלונות שהוגשו נסגרו בעילות שונות, יזם יעקב וידר, יו”ר המטה החרדי בליכוד וחבר נשיאות הליכוד שמלווה את החיילים החרדים ובני משפחותיהם, ישיבה של ועדת החוץ והביטחון בראשות ח”כ יואב קיש בנושא זה לפני כשנתיים.
בישיבה הוחלט על הקמת צוות משותף לצה”ל, משטרת ישראל והפרקליטות, ירכז את הטיפול בנושא ויוביל לאכיפה משמעותית, אך בפועל הקמפיין והאלימות שבעקבותיו המשיכו ואף החמירו, והצוות שהוקם התכנס פעמים בודדות ולא הצליח להוביל שינוי משמעותי, יתכן שבשל לחצים פוליטיים.
בתגובה, ניסה וידר לקדם לפני כשנה, יחד עם ח”כ שרן השכל, חוק חדש לטיפול בהסתה נגד המתגייסים החרדים ומשפחותיהם, אך הסיעות החרדיות פעלו והפילו את החוק בועדת שרים לענייני חקיקה. כמו כן, בישיבה שקיים שר הביטחון דאג, משה יעלון, עם פעילי המטה החרדי בליכוד סוכם כי עד לסיום הקמפיין חיילים חרדים יקבלו פטור גורף מלבישת מדים מחוץ לבסיס.
לפני מספר שבועות, לאחר שברשת פורסמו לאחרונה תמונות ופרטים אישיים של חיילים וקצינים חרדים בצה”ל, לצד קריאות לפגוע בהם, אך המשטרה והפרקליטות המשיכו להטיל זו על זו את האחריות לאכיפת החוק בעניין, פנה וידר לח”כ אמיר אוחנה, יו”ר ועדת המשנה לכוח אדם בועדת החוץ והביטחון, והשבוע התקיים דיון דחוף בועדה בו הוחלט על שורת צעדים מעשיים בעניין. יצוין כי חברי הכנסת החרדים החרימו כולם את הדיון.
במקביל לדיון, גייס יו”ר המטה החרדי בליכוד יעקב וידר, את בכירי הליכוד למאבק ציבורי במסיתים ובעד החיילים החרדים, במהלכו פרסמו הח”כים והשרים סרטוני תמיכה בחיילים החרדים וקריאה להפסקת מיידית של ההסתה נגדם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אלי חזן מול זאב שטרנהל

אריק זיו

לוי וגלנט – ידידות מופלאה

אריק זיו ויזר

“תומכים בנתניהו ללא סייג”

ליכודניק

אתגר התיווך של ח”כ אקוניס

אריק זיו ויזר

מזל טוף לעו”ד סוזי עוזסיני ארניה

אריק זיו

“ההסכם מנציח מונופוליזם בגז וכובל את העם – הוא טוב לטייקוני הגז ורע לאזרחי ישראל”

אלי חזן
דילוג לתוכן