18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין : "גם על הטורקים להביע צער על המשט"

בפגישותיו אתמול בקרואטיה אמר ריבלין לנשיא קרואטיה: "קיצורי דרך באזורנו, כמו המטס והמשט, גורמים לנזק ופוגעים גם באינטרס הפלסטיני. מה שהיה נכוןבאזורכם, נכון שבעתיים באזורנו: אין ניסים במזרח התיכון, רק מו"מ ישיר"

" מסקנות ועדת פאלמר על המשט הוכיחו, שתחליפים למו"מ מזיקים לעניין הפלסטיני בטווח הארוך. ניסיונות לעקוף את המו"מ הישיר ולקצר את הדרך משיגים  תוצאה הפוכה. מהלכים כפויים או פרובוקציות יחבלו באינטרס הפלסטיני, שבטווח הארוך ייפגע. במטס המיועד, כמו המשט הטורקי וזה שמתעכב, אין תוחלת לאף צד, כולם יכולים רק להפסיד ממנ ו." כך אומר אתמול (ה') יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, לנשיא קרואטיה, פרופ' איוו יוסיפוביץ'‏ (Ivo Josupovic)‏.

 

ריבלין הוסיף: "עלבונה של טורקיה אינו יכול לבטל את זכותה של ישראל להגן על ריבונותה וגבולותיה, כשם שזכותה של טורקיה לעשות זאת. כל הבעתצער על תוצאות המשט צריכה להיות הדדית ולהגיע מצד הטורקים, שכן אילו פעלה טורקיה במחשבה תחילה, לא היו נגרמות תוצאות מעין אלו."

 

יו"ר הכנסת פתח היום ביקור גומלין רשמי בן ארבעה ימים בקרואטיה. לבד מפגישה עם הנשיא היה ריבלין אורחו של נשיא הפרלמנט, מר Luka Bebic(שביקר אשתקד בכנסת), וקיים ביקור רשמי בפרלמנט הקרואטי, ונועד עם ראש ממשלת קרואטיה, גב' ג'דרנקה קוסורJadranka Kosor) ‏).

 

ריבלין אמר למארחיו: "הישראלים והקרואטים יודעים היטב מהו מאבק לעצמאות, ולגבי שני העמים עצמאות ‏וריבונות אינם דבר מובן מאליו- זהו אתגר יומיומי.‏במציאות האזורית שלכם לא הועילו קיצורי דרך, לא ‏ניסים ולא פתרונות כפויים, והדבר נכון שבעתיים באזור שלנו. מי כמוכם יודע, ‏שהניסיונות של צד אחד לקבוע את עתיד האזור, ללא מו"מ ישיר והוגן, הובילו לשפיכות ‏דמים ולהעמקת הסכסוך במקום ליציבות. גם אצלנו הכל חולמים על שלום, אבל הסדר שלום חייב להיות מציאותי. עליו להשען על הסדרים נאותים ועל גבולות בטוחים, כדי שלא יהפוך לחלום בלהות".

 

בפגישות עלו נושאים אזוריים ומדיניים נוספים, בהם הסוגיה האיראנית וכן הצעדים הדרושים להשלמת הליך צירופה של קרואטיה לאיחוד האירופי, בהם משאל עם מתוכנן.

 

היום (ו') ישתתף יו"ר הכנסת במעמד פתיחת פסגת קרואטיה 2011, המתקיימת תחת הכותרת: "עשור חדש לדרום מזרח אירופה – השלמת המעבר". כן יוועד עם יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט, Frano Matusic‏, ועם גורמים נוספים בפרלמנט ובממשל, בהם עם נשיא המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, זוראן מילאנוביץ'.

 

בדרכו לקרואטיה השתתף אמש יו"ר הכנסת בטקס פתיחת המכביה האירופית ה- 13 בוינה, אוסטריה. ריבלין נשא דברים כאורח כבוד של הארוע מול אלפי ספורטאים יהודים מכל רחבי אירופה, ובמעמד נשיא אוסטריה, ד"ר היינץ פישר, שרי ממשלה, ראש עיריית וינה וראשי "מכבי" העולמי. "זו עדות לניצחון הרוח היהודית על המזימה הנאצית, ומפגן חי של  הכוח, החיות והאחדות היהודית", אמר ריבלין בנאומו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם ועדת השרים לחקיקה תסלוק את חברות האשראי

אריק זיו ויזר

"המורכבות הפוליטית אינה קשורה למחויבות שלנו לכל ילד ירושלמי"

אריק זיו ויזר

יו"ר הכנסת : יש לעגן בחקיקה איזונים רחבים ביחס לחוק חופש המידע

אלי חזן

רוב בכנסת לתקופת צינון לאנשי תקשורת!!!

אריק זיו ויזר

"לא אפשרנו היום בועדה להכניס את הרפרומה בדלת האחורית של התקנות"

אריק זיו ויזר

דו"ח מטות ערים: שרי ליכוד בזינוק

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן