20.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

עברה הצעת החוק של ח”כ אושר שקלים ובועז ביסמוט המחייבת להצמיד תמונות של נזקי העישון

צעד חשוב במאבק בעישון: מליאת הכנסת אישרה השבוע בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של ח”כ אושר שקלים ובועז ביסמוט המחייבת להצמיד תמונות של נזקי העישון על גבי חפיסות סיגריות או אריזות של מוצרי עישון.

מטרתה של הצעת החוק היא להגביר את המודעות בקרב הציבור לסכנות הטמונות בעישון באמצעות הצמדת תמונות של נזקי עישון שונים שנועדו לטלטל ולהרתיע מעשנים ונוער משימוש במוצרים אלו.

תכלית נוספת בהצעת החוק היא ביישור קו עם עוד מדינות מערביות רבות שעשו את הצעד הזה, כחלק ממאבקן בחברות הטבק ובנזקי עישון לטובת בריאות הציבור והנוער.

 יוער, כי עלתה טענה כי בעת הזו ישנו טעם לשמור את בריאותו הנפשית של הציבור ולהימנע מצעדים פטרנליסטיים שנועדו להכווין התנהגות ציבורית באמצעות הפעלה של לחצים נפשיים והפחדה. שכן חלקים רבים מן הציבור סובלים כיום מהלם קרב והפרעות נפשיות שונות עקב אירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל.

בתגובה לאישור ההצעה במליאה, ח”כ אושר שקלים:  “הצעת החוק הזו היא נגזרת של דיון מפרה שקיימנו ביום ללא עישון בכנסת. חשוב לנו להגיע למצב של מניעה יתרה מכך, יש כאן מסר חברתי וחינוכי חשוב”

כמו כן, ח”כ בועז ביסמוט, יו”ר הוועדה למניעת אלכוהול וסמים: מליאת הכנסת  “הצעת החוק הזו הינה צעד ראשון ובטח שלא אחרון במאבק על בריאות ילדינו.

עוד ציין כי ״ישנן עוד הצעות חוק שהגשתי בנושא: הצ”ח איסור מכירת סיגריות אלקטרוניות ומוצרי עישון בטעמים ובריחות שונים, והצ”ח לפיקוח על מרכיביהם של מוצרי העישון המשווקים בישראל – אדאג שגם חוקים אלו יעברו בהקדם”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליברמן שר חד פעמי!

דניאל נחמיה

לא עת שחוק היא

רועי אזולאי

סניף מעלות ערוך ומוכן ליום הבוחר

מערכת ליכודניק

נתניהו בלונדון: מסע הסברה נגד אנטישמיות ובעד תמיכה בישראל

מערכת ליכודניק

חוג פריימריז בגבעת שמואל

מערכת ליכודניק

יונתן עוז בהצלחה

הרויזיוניסט
דילוג לתוכן