40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

ליברמן שר חד פעמי!

ליברמן לא מפסיק לספק לנו הוכחות מדוע הוא שונא החברה החרדית, ופועל כנגדה ללא ליאות. הפעם, באצטלה של “סביבתיות” וצדקנות מזויפת, החליט ביחד עם השרה זדנברג על מיסוי כלים חד”פ. ברור לנו כנגד מי הצעד הזה נעשה! כמו שאני בעד הפסקת השימוש בכלים חד”פ, אני בעיקר מתנגד להיעדר הפתרון ברמת מדיניות.

כך, נשאלת השאלה, מדוע ממהר שר האוצר להציג “הישגים” בדמות הטלת מס, במקום להציג מדיניות ברורה שתיטיב עם התנהגות הציבור? במקום להטיל מס – יש לעודד צריכה של חד”פ מתכלה, ולפקח על מחיריו. כלומר, זה לא שמחר בבוקר נקום לשחר של יום חדש שבו אנשים יצרכו פחות חד”פ, נכון? אלא אם מי שממהרים לשמוח כל כך מהמהלך חושבים שצריכת החד”פ מתחילה ונגמרת בחוף הים. התוצאה תהא שונה לחלוטין – צרכני חד”פ יקנו את אותו המוצר, ויאנקו תחת נטל מחירו.

ומי נפגעים? כמובן, בעיקר משפחות מרובות ילדים, הפלא זה פלא  –  הנמנות בעיקר על האוכלוסייה החרדית בישראל, שהיא גם אוכלוסייה חלשה יותר. תחת זאת, השקעת משאבים בתמחור הוגן של מוצרי חד”פ מתכלים גם יגביר את המודעות לצורך למצוא פתרונות ברי קיימא לעולם המתועש שבו אנו חיים, וגם תוריד מסדר היום שיח מפוברק של “בעד או נגד כדור הארץ”.

כולנו בעד סביבה בריאה יותר, השאלה מה המחיר החברתי שאנו משלמים על פופוליזם שכזה. בקצב הזה, ליברמן הוא לא יותר מאשר שר חד פעמי: ישתמש בהון הציבורי שהוא עשוי להרוויח עכשיו, ויזרוק בעת הצורך. 

תמונה: דף הפייסבוק של אביגדור ליברמן Avigdor Liberman



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עו”ד דורית אוחנה: מצפת לכנסת בירושלים

מערכת ליכודניק

ארוכה הדרך לחרות !

אריק זיו ויזר

שוודיה טובה לעשירים

אריק זיו ויזר

סערה בוועדת החוץ והביטחון: טלי גוטליב הוצאה מהדיון

רועי אזולאי

ליכודניק אמיתי מצביע מחל בחיפה

אריק זיו ויזר

בחזרה ל – 73′ – פרק ראשון : הרשימה הצבועה

אלי חזן
דילוג לתוכן