22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

המתנה של הליכוד

פרויקט הצעירים של אלי חזן בליכודניק. והפעם : עדי אטון. לתחושתו צעירות כמוה הן מתנה לליכוד וראוי להיעזר בהן

 

 

אחד הדברים אליהם שמתי לב במשך השנים שבהן אני חלק מתנועת הליכוד הוא שיש נשים לא מעטות הנוטלות חלק אקטיבי בפעילות התנועה אך הן עדיין רחוקות ממוקד קבלת ההחלטות. עדי אטון היא צעירה שחוותה לא מעט עד עכשיו והיא יכולה לחוות חוויות פוליטיות בעתיד. לפיכך, ראוי להכיר אותה.

 

עדי בת 24. לצערנו היא גם ירושלמית בעבר אך תל אביבית בהווה. הוריה עוסקים בנדל”ן והיא הבת הבכורה, “יש לי שני אחים קטנים האחד לוחם בהנדסה קרבית והשני מתגייס בנובמבר. המשפחה זה מקור הכוח האמיתי שלי, משם אני מונעת להתנהגות ערכית ולעשייה חברתית ופוליטית”.

 

מתי הבנת שאת politically oriented ?

“מאז שאני זוכרת את עצמי הייתי ילדה דעתנית שלא שותקת על שום דבר. כבר בכיתה ח’ נסעתי לסלובניה למשלחת בה היו יהודים וערבים יחד. הייתי חייבת לשמוע את הצד שלהם. להבין מי עומד שם. אני זוכרת שהיינו יושבים ב-meeting room  כל יום כמה שעות ומדברים על פוליטיקה. אחת הבנות הערביות אמרה שמחבלים מתאבדים זה הצבא שלהם, באותו רגע עברה בי צמרמורת ונתקפתי שאלות תהומיות כמו: מה עם ערך החיים? ומשם כבר התחלתי לגבש את דעתי תוך הבנת פערי התפיסה האדירים שלצערי קיימים בינינו לבינם.

 

את מביטה על מדיניות הממשלה אל מול החמאס בימים אלה ואני מניח שיש לך דיעה מוצקה.

“שלום? כן אבל לא בכל מחיר. הרג? רק כמדיניות תגובה והגנה עצמית כחלק מפעולה צבאית מובהקת ולא על סמך גחמות של אף אחד”.

 

ומה עוד עשית אז ?

“בכיתה י”ב הייתי יושבת ראש מועצת התלמידים והנוער של ירושלים. פעלתי בקמפיין נגד אלימות, עבדתי עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, ילדים עם בעיות כלכליות קשות והנחיתי קבוצה של נציגים מבתי ספר שונים שהיו שם כדי לעישות ולא רק לדבר”.

 

למה פוליטיקה? אנחנו מתויגים אינהרנטית כמושחתים.

“המושג פוליטיקה מעורר בי תחושה מורכבת כי עולה לי תמונה של אנשים בחליפות מכובדות שיושבים על כיסאות ומדברים. אני אדם של מעשים ואני חושבת שהדור הצעיר הינו הוכחה לכך שאפשר לעשות ולא לדבר, הרי סטודנטים באותה מידה יכולים להיות גם “ראש קטן”, להתעסק בלהוציא 100 בבחינות ולנסות לקדם את עצמם באופן אישי. תא לביא גלעד זו קבוצה. קבוצה של אנשים שאיכפת להם ומאמינים במפלגת הליכוד- מפלגת השלטון ויודעים מצד אחד לתמוך ולאהוב ומצד שני להפעיל מנגנון בקרה כשצריך”.

 

בצבא התחילה את שירותה כמש”קית חינוך בבה”ד 1 ומשם הדרך לקצונה הייתה מהירה. “שובצתי כקצינת חינוך ועלייה בבית הספר לשריון בשיזפון,  פיקדתי על שבע חיילות, עסקתי בידיעת הארץ, סייעתי לעולים להשתלב במקצועות הלוחמה ולשפר את העברית שלהם ובעיקר עסקתי בהקניית ערכים לחיילים ועזרה למפקדים בהתמודדיות מורכבות. לאחר מכן קודמתי להדרכה הייתי מפקדת צוות בקורס קצינים וס’ מ”פ”.

 

לעבוד עם גב’ נתניהו

 

ומה לאחר השירות הצבאי ?

“כשסיימתי את הצבא עברתי מבחנים ארוכים והתקבלתי להיות העוזרת האישית של רעיית ראש הממשלה- הגברת שרה נתניהו. כבוד גדול היה לי להיות לצידה בשנה כה עמוסה ומורכבת: ביקור הנשיא אובמה בישראל, ביקור ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין, הבחירות לקדנציה השלישית, מבצע “עמוד ענן” וכדומה. בתור ליכודניקית מגיל צעיר (בהשראת ההורים) לא הכרתי את הגברת נתניהו מקרוב והיום כיף לי לדעת ולהגיד שזכיתי לעבוד עם אישה מקסימה שהיא דבר ראשון- בנאדם, דבר שני- אימא לשני ילדים, דבר שלישי- פסיכולוגית קלינית בשירות הציבורי ודבר רביעי- אשתו של ראש ממשלת ישראל. ההיחשפות לעומס ולהתמודדות שלה בתור דמות ציבורית שאבו אותי רשמית לתוך העולם הזה ואני צמאה להמשיך לייצג, לעשות ולפעול למען הליכוד”.

 

ומה מעשיך כיום ?

“באוניברסיטת תל אביב אני לומדת תיאטרון. למה? כי אני מאמינה בלעשות מה שאתה אוהב. הנפש לא פחות חשובה מהשכל. צריך לפתח אותה, להעשיר אותה ולתת לה להתרומם. פוליטיקה זה בדם וזה לא סותר להיפך, אני משתמשת באומנות לצורך העברת מסרים שאני רוצה וכן..תואר שני יהיה במדעי המדינה ומייד אחר כך כי אני מאמינה בלב שלם שכדי לצאת ולהשפיע אתה צריך לפתח לעצמך ארגז כלים משמעותי שבתוכו השכלה וניסיון חיים זה דבר הכרחי במציאות של ימינו.

 

ואיך התחלת הפעילות הפוליטית באוניברסיטת תל אביב ?

“דוד ואור המקסימים (רכזי תא לביא גלעד באוניברסיטת תל אביב) הכניסו אותי להיות פעילה בתא בשמחה רבה והיה לי מוזר בהתחלה להיות “אותה גברת בשינוי אדרת”, להגיע לבית ראש הממשלה בו שהיתי יום יום והיה כמו ביתי השני, כסטודנטית מין המניין שמגיעה לשיחה רשמית”.

 

ומה הלאה?

“עשייה, עשייה ועוד פעם עשייה ולא איכפת לי עד כמה זה נשמע קיטשי. אני מעורבת בכל פרוייקט אפשרי באוניברסיטה שבעיניי יש לו תכלית. אני מאמינה באנשים שלנו בליכוד ואני מוכנה ברמה האישית לעשות את כל המאבקים האפשריים כדי שהצעירים יחזרו למפה”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מי בצעירי הליכוד משתף פעולה עם יוסי ביילין?

אריק זיו ויזר

הסטודנטים מחכים לטרכטנברג

אלי חזן

מבט על הבחירות בצ’כיה

אריק זיו ויזר

מהפך : דוד שיאן עלה למקום הראשון

אריק זיו ויזר

בת אל זכריה : “כן היו צעירות באירוע הנשים, והרבה”.

אריק זיו ויזר

תא לביא מארח את חה”כ דני דנון בכנס בנושא “יום הנכבה דרך עיניים ציוניות”. /מאת אריאל מורלי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן