34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

תא לביא מארח את חה”כ דני דנון בכנס בנושא “יום הנכבה דרך עיניים ציוניות”. /מאת אריאל מורלי

תא לביא באוניברסיטה העברית ממשיך בפעילות ציונות ברוח המחנה הלאומי ותנועת הליכוד מתוך מגמה להביא לשינוי תפיסתי בקרב הסטודנטים ולקרבם לתנועת הליכוד ולערכיה. ביום רביעי האחרון הוא אירח לפאנל שעסק ב”יום הנכבה דרך עיניים ציוניות” את חבר הכנסת דני דנון ואל מולו את ד”ר הלל כהן, מומחה לחקר החברה הפלשתינאית. מטרת המפגש הייתה בראש ובראשונה מתן תשובה ציונית הולמת, מימין ומשמאל, לתופעות פוסט ציוניות וקריאות הסתה נגד ישראל.
המפגש היה ענייני ובו השתתפו סטודנטים מימין, משמאל ואף סטודנטים ערבים, שלא מנעו מחה”כ דנון לדבר בשבח משנת ז’בוטינסקי והשלכותיה לגבי הסכסוך היהודי ערבי.
דנון טען בין השאר כי אין צורך להתנצל על זכות קיומנו בארץ כפי שנוהגים כיום ארגוני שמאל פוסט ציונים. ענייני הנכבה הגיעו למצב שחברי כנסת ערבים מפגינים עם הגרועים שבאויבנו בוועידת דרבן ויתמכו בתכנית הגרעין האיראנית. אם ערביי ישראל מבקשים להיות שווים עליהם להפגין נאמנות למדינה בדיוק כמו בארה”ב ובבתי ספר שנלמדים בהם דברי הסתה כנגד המדינה יש לשקול את תקצובם.
בהמשך פנה דנון אל סטודנטים ערבים שישבו בקהל ושאל בפשטות האם הם מוכנים לקבל את הגדרתה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית. כמובן שאלו ענו שלא ובכך הציג דנון את הדוגמא לבעייתיות של ערביי ישראל למדינה.
אל מולו טען ד”ר הלל כהן כי יש ללמד את הנכבה בתכנית הלימודים –אך ללא סילוף האמת. עוד טען כי משמעות הנכבה אצל הערבים איננה רק אבדן השטח אלא בעיקר הרס המרקם החברתי שהיה להם טרם מלחמת העצמאות.
יצוין כי תא לביא הוקם לפני כשנה ומחצה באוניברסיטה העברית מתוך מגמה להביא לשינוי באווירה הפוסט-ציונית שפשתה במוסדות האקדמיים בישראל, להביא לשינוי תפיסתי בקרב הסטודנטים ולהפיץ את משנת המחנה הלאומי גם בלב האוניברסיטה העברית. המשך משימתו של לביא היא הקמת תאים פעילים בכל המוסדות האקדמיים בארץ. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מבט על הבחירות בצ’כיה

אריק זיו ויזר

לקראת חג הפסח – סטודנטים מתא לביא חילקו מזון לנזקקים בירושלים

אריק זיו ויזר

העתיד כבר כאן: צעירים, מהפכנים, ליברלים וליכודניקים. כולם בחדר אחד

אריק זיו ויזר

150 צעירים בכנס פתיחת הקמפיין של קבוצת תגר בבית שמש

אלי חזן

טוקבק שהוקפץ-צעירים זה אקוניס/מאת:פליקס הובלות

אריק זיו ויזר

נבון במקום נכון בלב

אלי חזן
דילוג לתוכן