18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

פרס יש לך יורש/ת

מבחן בוזגלו לאורי מסר, מדוע מנכ”ל הליכוד ממשיך, דנון ועדת הבחירות לא מעל מרכז הליכוד, בנט מתלהם ונדבק לכיסא, הפועל ת”א אלימות.

ציפי לבני

בפרפראזה על דבריו של דוד לוי למנחם בגין הרי שאפשר לחשוב שציפי לבני אומרת בצורה דמיונית לשמעון פרס : פרס, יש לך יורש. השבוע היא אמרה כי אם הפלשתינים הורגים רק חיילים הרי שזה לגיטימי אך אם הם הורגים אזרחים זה טרור. לבני לא מבינה ש אי אפשר לקמט את המצב רק כדי שהיא תוכל להמשיך ליהנות מתהליך השלום.

עוד רגע לבני תכנס אל פנתיאון הנהנים מתעשיית השלום. זה התחיל בסוף שנות ה – 70 עם הקמת שלום עכשיו ככלי ניגוח נגד ממשלת הליכוד. אך בגין היה זה שהביא את השלום והם המשיכו ליהנות מתעשיית השלום השקרית. אל לנו לשכוח שלבני נכנסה אל מועדון “נהנתני תהליך השלום”. כמו פרס, כמו שלום עכשיו, כמו ארגונים ואישים אחרים – לבני הצטרפה למועדון.

לבני אולי יודעת ואולי לא לגבי אי התוחלת שבשיחות עם הפלשתינים. בכיר ישראלי אמר כי “למרות שלבני ידעה כי הבעיה היא עם הפלשתינים היא המשיכה להסתובב בארמונות לונדון ופאריז. התחושה הייתה שאבו מאזן מתכוון לעורר אינתיפאדה חדשה כדי להביא להתערבות בינלאומית אל מול ישראל. לבני נראתה באותם ימים לא מציאותית. היא העניקה תחושה כאילו הפלשתינים מתכוונים לחתום על הסכם אך מתברר כי טעתה והטעתה. והיא עדיין מקבלת לגיטימציה מברנע, אברמוביץ’ ושות’?


איתות מ – YNET

חמש שנים שפעילי הליכוד שומעים שמנכ”ל הליכוד גדי אריאלי עומד לעזוב את תפקידו והוא עם רגל אחת בחוץ. ראוי להזכיר : אריאלי כבר קיבל הודעה בעבר מיו”ר התנועה שהוא עומד לעזוב. איננו יודעים אך אנחנו משערים מי הדליף ידיעה מופרכת לעיתון כאילו המנכ”ל פוטר במסרון. המציאות מוכיחה אחרת : נתניהו ביקש להודיע לו אך הוא נסע לחו”ל. הוא הודיע לפעילים כי יישאר עד אחרי הבחירות המוניציפאליות.  והסאגה נמשכה : עוד לפני מבצע “צוק איתן” המהלך של עזיבת אריאלי היה סגור ובמקומו היה אמור להתמנות מנכ”ל חדש שאמור היה להפריח את האדמה החרוכה שהוא השאיר אחריו.

ואז הופיעה הידיעה בווי נט, אגב אורחא ידיעה אירונית, שבה נשאל איך מדיחים מנכ”ל מוערך ? בדיחה גסה…

גדי שוב מדבר עם הסביבה לאחרונה ומודיע כי הוא יישאר עד אחרי הבחירות.

כאן נשאלת השאלה : האם להיות מנכ”ל הליכוד זה סידור עבודה לכל החיים. שהרי כולם יודעים : מבחינתו זה סידור טוב. הוא לא נמצא בעבודה ורק לעיתים מגיע למצודה ובתווך אין פעילות ממשית.

מה שמדהים הוא שראש הממשלה נכנע לגדי אריאלי. תחשבו על כך היטב. ובכלל, האם נכונה השמועה כי גדי אריאלי סוחט את נתניהו ומאיים כי אם יפטרו אותו הוא יפתח את הפה? אם כן, הליכוד נמצא במילכוד.

בכיר בליכוד אמר : “לא יעלה על הדעת שאדם יבוא ויסחט את התנועה”.


 

דנון מול ועדת הבחירות

  ועדת הבחירות החליטה על בחירות חשאיות במרכז בנושא תאריך בחירת יו”ר התנועה ביום חמישי. ההחלטה זאת לטענת דני דנון, יו”ר המרכז, היא בלתי חוקית בעליל ולכן הוא ממשיך בכינוס המרכז וכפי הנראה יקבל החלטה מנוגדת לועדת הבחירות.אך מה שמעניין בהתמודדות על ראשות תנועת הליכוד היא השאלה כמה יקבל המועמד שאחרי נתניהו כי ברור שהוא ינצח.

 כך, על כשלושים אחוז שמתנגדים לו מתמודדים שניים : פייגלין, המתמודד הקבוע ודני דנון שחוזר לזירת ההתמודדות מול נתניהו. לשניים ברור כי אין סיכוי להפיל את נתניהו אך המאבק ביניהם הוא מי יזכה במקום השני וימצב את עצמו מחדש. צריך לזכור כי בעבר ההתמודדות של פייגלין הייתה זוכה לתקשורת מלאה ואילו עכשיו דנון לוקח את הבכורה. מה גם שמאחורי דנון נמצאים לא רק ליכודניקים וותיקים אלא גם חלקים מהכיפות הסרוגות. גורמים מקבוצת שטרן שמחוזקים ע”י יוסי דגן מהשומרון יעבירו את התמיכה לדני דנון. מצב כזה עלול להוריד את פייגלין לאזור העשרה אחוזים וכך דנון יכול לעקוף אותו. מבחינת נתניהו זהו מצב טוב יותר מאשר בעבר.

גורם המקורב לפייגלין אמר כי אין ספק שדנון גורם נזק אך הוא מאמין שפייגלין יקבל תוצאה טובה וגם אם דנון יתמודד ויזכה בתוצאה טובה הם יזכרו כיצד דנון בא להפריע.


היכן המסר ?

 

על רקע קלטות זקן את אולמרט נעלם פרט מהותי אחד והוא עו”ד אורי מסר. זה אותו אחד שחתם על עסקה עם הפרקליטות ובסופו של יום הפיל אותם בבית המשפט. מעניין האם החתימה הזאת הגיעה בהשפעה של רעייתו, עו”ד דידי לחמן מסר, שהייתה המשנה ליועץ המשפטי. בהקלטות ברור שמסר ידע פעל בעזרה לאולמרט וכן מדוע לא יעמוד למשפט ? שולה בכלא ומסר לא. מדוע?


בנט מאבד שליטה

 

בצוק איתן ישב בנט בקבינט, הקשיב ואץ רץ להתלהם בתקשורת. עכשיו יוצא בנט דב לגזור קופון על הממשלה. הוא תוקף את התנהלות הממשלה בצורה שאינה משתמעת לשני כיוונים בנט הודיע כי הוא לא יהיה חבר בממשלה שלא תפעיל חומת מגן בירושלים. נשאלת השאלה מה מחזיק אותו  בממשלה הרעה הזאת לטענתו? הוא תמיד יכול לצאת ממנה.

אתה הולך בלי ומרגיש עם. מנגד, הרי אתה חושב שהממשלה לא טובה. אתה מזנב בנתניהו. אמנם אתה וראש המטה שלך מכירים את הליכוד אך לא נראה לי שמרכז הליכוד יאשר איחוד איתך.


יאללה הפועל

 

השבוע שוב נדהמתי כאשר ראיתי כיצד נוצרת אפליה לטובה כלפי הפועל תל אביב. אוהד של הפועל תל אביב ירד למגרש, הכה את חלוץ מכבי תל אביב זהבי, השחקן הורחק ובאמצעי התקשורת שמענו את האם של התוקף אומרת זה לא מתאים לבן שלי.

רק לחשוב כיצד היו מתייחסים לאוהד ביתר ירושלים שהיה תוקף חלוץ של הפועל תל אביב? דבר ראשון, השופט היה מפסיק את המשחק. השחקן שהותקף לא היה מקבל אדום ומורחק על זה שניסה להגן על עצמו ולכל אלה שבאים ומנסים להציג את אוהדי ביתר ירושלים כקבוצה אלימה, השבוע קיבלנו תזכורת : כאשר אתה מגבה אלימות אצלך היא חוזרת אליך. כן, גם אוהדי מכבי תל אביב אלימים ואוהדי סכנין גזענים ותומכי טרור וכן הלאה אך כדי לטפל בשורש הבעיה צריכים מובילי הפועל תל אביב לעמוד מול האוהדים שלהם ולהלחם בבעיה.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אלדד, ברק, ובוגי חבורת הלינץ

אריק זיו ויזר

האוזר ממשיך אין מחליף

אריק זיו ויזר

מי שלא רצה אותו מפכ”ל יקבל אותו כשר המשטרה.

אריק זיו ויזר

עד כאן להסתה של התאגיד

אריק זיו ויזר

טראמפ הפסיד, והדמוקרטים לא ניצחו !

אריק זיו ויזר

הליכוד לאן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן