23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

הישג לתא הסטודנטים של הליכוד באוניברסיטת חיפה

תא הסטודנטים “לביא” מאוניברסיטת חיפה רשם הישג לציבור הסטודנטים בישראל : עו”ד יוכל לייצג סטודנט בוועדת משמעת.
יו”ר התא לירן בן הרוש, “אני שמח שהליכוד הוא זה שהביא לשינוי במעמדם של הסטודנטים”.
בפסק דין עקרוני שניתן לסטודנטים מחיפה נקבע, כי כל סטודנט יכול לדרוש יצוג משפטי בפני האוניברסיטה. השופט: “זו זכות יסוד”. עד היום היה זכאי סטודנט שעלה לועדות המשמעת ליצוג של סטודנט למשפטים או לעובד אקדמאי.

לסטודנט הזכות העקרונית להיות מיוצג על ידי עורך דין בהליכי משמעת בפני רשויות המשמעת של האוניברסיטה, כך קבע שופט בבית המשפט המחוזי בחיפה. השופט עודד גרשון וקיבל את העתירה של יו”ר התא לירן בן הרוש וחברי התא יעל צלר, רחלי מינסטר ויאיר פולאט, שהועמדו לדין משמעתי לאחר שהפגינו בינואר 2006 נגד הקרנת הסרט “גן עדן עכשיו”.
בית המשפט המחוזי בחיפה פסל את תקנון האוניבריסטה, חייב אותה לשנותו בתוך חמישה חודשים וכן פסק לטובת התובעים ובא כוחם עו”ד מאיר הפלר 5,000 ש”ח הוצאות משפט ושכר טירחה. כמו כן התערב בית המשפט בהליכיו הפנימים של המוסד וביטל הלכה למעשה את העונש שהוטל על ארבעת הסטודנטים. באם האוניברסיטה תרצה להעמיד שוב את הסטודנטים לועדת משמעת יוכלו הם להעזר בעו”ד מטעמם.
“במוסדות האקדמיים, בהם מלמדים חופש ביטוי מהוא ושאמורים לשאת את דגל חופש הביטוי וההתארגנות, עושים הכול כדי שסטודנטים לא יהיו פעילים פוליטית. במשך כל תקופת לימודי אומר בן הרוש, ניסו לסתום לי ולחברי את הפה בתואנות שווא ושהתבררו כפוליטיות ותמיד לצד מסוים של המפה. כל הפגנה של סטודנטים הופכת ל”הפרעה למתכנות הלימודים” עד כך שאפילו הדלקת חנוכייה בחג החנוכה נחשבת כהפרעה ללימודים.
כל הפגנה אידיאולוגית לגיטימית מובילה לזימונם של סטודנטים לועדות משמעת שם היד ‘קלה על ההדק’, אני שמח ש”הליכוד” הוא זה שהוביל את המאבק שהתחיל עוד מהימים שאסור היה להניף דגל ישראל באוניברסיטה ושבית המשפט מצא לנכון להורות למוסדות להשכלה גבוהה לשנות את תקנונוניהם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תאי הליכוד ועומרי אקוניס – רומן שלא נגמר

אלי חזן

יובל בלביא : ערכים בקמפוס

אלי חזן

יום הולדת לדני גפן – ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן

העתיד כבר כאן: צעירים, מהפכנים, ליברלים וליכודניקים. כולם בחדר אחד

אריק זיו ויזר

צעירי הליכוד והשר כ”ץ ערכו סיור בשוק “מחנה יהודה”

אריק זיו ויזר

הליכוד חוזר למוסדות פוליטיים באירופה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן