20.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

ד”ר לאה נס: “במידה וניצולי השואה לא יקבלו את הזכויות המגיעות להם- נפעל להעביר את זכויותיהם לצאצאיהם”

סגנית השר לענייני גמלאים, ד”ר לאה נס, הופיעה היום במושב בנושא “האוכלוסיה הקשישה בישראל” בכנס הרצליה. ד”ר לאה נס התייחסה לאתגרים העומדים בפני בני גיל הזהב בישראל, והציגה יוזמה של המשרד לענייני גמלאים, המתייחסת לזכויותיהם של ניצולי השואה.

בהתייחסה לנושא זכויותיהם של ניצולי השואה בישראל ציינה ד”ר לאה נס כי “אני רוצה להתייחס למצבם הכלכלי הקשה במיוחד של ניצולי השואה, אשר סובלים יותר מכל ממצב כלכלי ירוד, וזאת על אף העובדה שמאז שנת 2007 נחקקו מספר חוקים ונתקבלו מספר החלטות ממשלה האמורים להיטיב עמם- רובם טרם מיצו את הזכויות וההטבות המגיעות להם. כדי לממשם ולייעל את מיצויים בכוונתי להוביל מהלך לתמרוץ הגופים המעניקים תשלומים לניצולי השואה“.
בהתייחסה ליוזמה, ד”ר לאה נס הוסיפה כי “המשרד לענייני גמלאים מגבש מנגנון אשר יקבע כי ניצול שואה שלא הספיק לקבל את הפיצוי המגיע לו בחייו- זכאותו תועבר ליורשיו. כך נוכל להבטיח ששיקולים שלא מן העניין לא יאטו את קצב הטיפול בניצולים. ונוכל לנטרל את אלמנט הזמן, שלצערי הולך ואוזל, מבסיס השיקולים של אותם גופים“. סגנית השר לענייני גמלאים הוסיפה כי “הכרת הטוב הנו ערך יסוד מוסרי ובסיסי כל כך, אשר מטיל על כולנו לדאוג לציבור זה“.
היוזמה של המשרד לענייני גמלאים מדברת על כך שכל ניצול שואה שהגיש בקשה לקצבה או לזכויות כספיות, ולא קיבל אותם בחייו, זכויות אלה יעברו ליורשיו. מהמשרד לענייני גמלאים נמסר כי “מדובר ביוזמה מהפכנית, שתביא לכך שמדינת ישראל תזרז את הטיפול במיצוי זכויותיהם של ניצולי השואה וזאת תוך שיתוף פעולה עם משרדי הממשלה הרלוונטים“. הגורמים הוסיפו כי “כבר במהלך השבוע הבא תתכנס ישיבה עם ראשי ארגוני ניצולי השואה, אשר תומכים בנושא כדי להניע את התהליך למען ניצולי השואה כיום ולמען הדורות הבאים”.
נושא מרכזי נוסף, אליו התייחסה סגנית השר לענייני גמלאים עסק בנושא קצב ההזדקנות בארץ ובעולם: “רק לאחרונה פורסם מתוך נתוני הלמ”ס הנתון כי שליש מהזקנים בישראל נמצאים מתחת לקו העוני. מרכז הידע לחקר הזדקנות האוכלוסייה בישראל, אשר נתמך על ידי המשרד לענייני גמלאים, ביצע סקר רחב במסגרת סקר בינלאומי הבודק את נתוני הבריאות והזקנה באירופה ובישראל. ממצאי הסקר הזה מחריפים את נתוני הלמ”ס. נמצא כי כמעט שני שליש מבין בני 65 ומעלה בישראל דיווחו על קושי לכסות את ההוצאות החודשיות. ובפשטות-מתקשים לגמור את החודש. ישראל מובילה בנתון כואב זה לעומת שאר מדינות אירופה“.
סגנית השר לענייני גמלאים הוסיפה כי “אוכלוסיית הגיל השלישי בעולם גדלה בקצב מסחרר, וצפויה להכפיל בשנים הקרובות את גודלה ולעקוף לראשונה את אוכלוסיית הפעוטות. הדבר צפוי להגדיל באופן ניכר את הוצאות המדינה בגין שירותי בריאות ופנסיה, מה שצפוי להביא להגדלה של הוצאות הציבור ולהאטה בצמיחה הכלכלית. מדינת ישראל עומדת בפני קרחון גדול, הנתונים הקשים שהצגתי לגבי הזקנים בישראל, מהווים קצה קצהו של הקרחון. אנו ניצבים בפני תהליכים עצומים שישפיעו בראש ובראשונה על אזרחיה הוותיקים של המדינה, וכמי שאמונה על ציבור זה אני רואה בתפקידי זה שליחות- לדאוג ולהגן עליו ועל זכויותיו. אך בסופו של דבר מדובר על תהליך או אפילו משבר שישפיע על המערכות כולן ועל המדינה כולה. על מדינת ישראל לדאוג לאזרחיה הוותיקים היום ובדורות הבאים. כפי שניתן ללמוד מן הנתונים שציינתי, מצב הזקנים בישראל אינו טוב ואם לא נעשה דבר המצב רק ילך ויחמיר- משימה גדולה ניצבת בפנינו”.
סגנית השר לענייני גמלאים הציגה את המענה לכך, כשציינה כי “המשרד לענייני גמלאים, בממשלה זו, הינו הוכחה כי מדינת ישראל מודעת ומכירה באתגר העומד מולה, ובחשיבות הערכות מחודשת לכל תחום הזיקנה בישראל, תוך תכנון לטווח ארוך. בסופו של תהליך, אנו מאמינים כי כל הקשור בציבור האזרחים הוותיקים ראוי שיהיה בתיאום ובפיקוח של גוף אחד. נדרש כאן מחקר מעמיק ומקיף, של הגורמים הרבים שאת חלקם הזכרתי כאן, נדרשת התגייסות המערכות כולן, ובסופו של יום נדרשת תוכנית כוללת לתחום הזיקנה בישראל. בדרך זו נוכל להגיע להבנת המצב, השלכותיו והאספקטים השונים של האתגרים הגדולים בתחום, להוביל מהלך מסודר ומחושב בכל מערכות הממשל, ולא להיות מובלים בגל השינוי והשלכותיו. ככל שמדינת ישראל תתגייס לטובת העניין מוקדם יותר נוכל להיערך ולהתמודד באופן מתוכנן ומושכל, ואף מגוון האפשרויות שיעמוד לרשותנו יגדל משמעותית. אתגר הזיקנה לפנינו“.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יעלון : הסרטו נגד ניצן – חמור ובלתי נסבל

אריק זיו ויזר

ברק הקפיא, כ”ץ הפשיר

מקל על הפריפריה

אלי חזן

שטייניץ: “לפעמים יש לנו חלק באשמת ההשמצות עלינו”

אריק זיו ויזר

אדלשטיין בלוויות הנרצחים הבוקר : “וְגַם נֵצַח יִשְׂרָאֵל, לֹא יְשַׁקֵּר וְלֹא יִנָּחֵם”

אלי חזן

“נצרף את מעלה אדומים וגוש עציון לתחומי השיפוט של העיר”

אלי חזן
דילוג לתוכן