23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

שטייניץ: "לפעמים יש לנו חלק באשמת ההשמצות עלינו"

כאשר ח"כי הליכוד תולים בחוץ את הכביסה המלוכלכת, הם מגישים לעיתונות בוץ כדי ללכלך עלינו

 

שר האוצר יובל שטייניץ קובל על שהממשלה אינה מקבלת מספיק קרדיט מהציבור ומהתקשורת, ואפילו לא מח"כים של הליכוד. השר אמר את הדברים בכנס "פורום הרצליה" שנערך בביתו של יעקב מאור במושב חמד.


השר נתן לחברינו שיעור מאלף בכלכלה מאקרו מדינית, והסביר את מצבה של כלכלת ישראל לעומת מדינות אחרות בעולם המערבי. השר הצליח לרתק את הקהל שביקשו ממנו להמשיך ולהסביר עוד ועוד. לא נתנו לו לגמור וללכת, והנאום שהיה מתוכנן לחצי שעה נמשך שעתיים, והותיר בקהל טעם של "עוד". אחת הנקודות המענינות בדבריו היתה לקראת הסוף, בשלב השאלות.

 

פרופסור מעוז עזריהו שאל את השר "שמענו מפיך איך הצלחת בכל כך הרבה דברים, אולי תספר לנו גם על דברים שבהם נכשלת לדעתך?".

השר הודה שכשלונו הגדול הוא בתחום ההסברה. הממשלה הנוכחית ובעיקר משרד האוצר אינם זוכים לסקירה הוגנת של העיתונאים על ההצלחות. הציבור אינו מודע למצבנו הטוב, ואינו יודע כמה הממשלה הנוכחית טובה יותר מקודמותיה ולעומת אלטרנטיבות אחרות. לדעתו עיקר האשמה הוא באג'נדה של מובילי דעת הקהל שלא רוצים שביבי והליכוד ינהלו את המדינה. "אבל גם לנו יש חלק מסוים בתקשורת העוינת הזו" הפתיע השר שטייניץ.

 

לדעתו חלק ממצבנו הקשה בתקשורת נובע מחוסר פירגון פנימי של ח"כים שלנו, וניסיונות של אחדים להצטייר כ"חברתיים". הוא הדגים את המחדל באמצעות סיפור עליית מחירי הדלק. כאשר מחירי הדלק עלו מעל 7 שקלים לפני כחודשיים, הדבר זכה לכותרות ראשיות בעיתונים. כמובן שהכותרות יצרו בציבור תחושה של עוינות כלפי שר האוצר והממשלה.

 

כעבור זמן נפגש יובל שטייניץ עם עורך של אחד מעיתוני הכלכלה, והתלונן באוזניו: גם בתקופת ממשלת אולמרט ושר האוצר רוני בראון קרה שמחירי הדלק חצו את 7 שקלים, אבל אז הדבר פורסם בצורה שולית בעמוד 12 בעיתונו. זו דוגמה לעריכה מגמתית של "איפה ואיפה". אותו עורך הודה בעוול ונותר חסר מענה.

 

העורך העלום בדק את הדבר, וחזר אל שטייניץ עם הסברים. "הנה גם בתקופתך היה עוד מקרה של עליית מחירי הדלק שפורסם עם צילום של ציפי ליבני מפגינה בתחנת דלק. אותו פרסום נדחק לעמוד 7 למטה".

"אז מה השתנה עכשיו?" שאל שטייניץ.

השיב העורך: "כאשר ראש האופוזיציה עושה את עבודתה – זה מקבל כיסוי מתאים בעמוד 7. אבל עכשיו החברים שלך בכנסת שלחו לנו הודעות נגדך, וגם דיברו בגנותך בישיבת הסיעה של הליכוד. זה כבר לא סתם סיפור של עלית מחירים, אלא זה הופך לסיפור של חילוקי דעות וסכסוך פנימי בתוך מפלגת השלטון. סיפור כזה ראוי להבלטה בכותרות הראשיות".

 

מסקנתו של יובל שטייניץ היא שכאשר אנחנו בעצמנו תולים בפרהסיה את הכביסה המלוכלכת שלנו, אז גם אנחנו אשמים בכך שהתקשורת מלכלכת על הליכוד. שר האוצר ביקש מחברי "פורום הרצליה" להשפיע על השליחים שלנו בכנסת לרסן את קריאותיהם הפומביות נגד המדיניות הכלכלית הטובה שלו. בטווח המיידי זה עוזר להם לזכות בכותרות מחמיאות בעיתונים, אבל בטווח הארוך זה מזיק למפלגת הליכוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

-ח"כ וסגנית השר גילה גמליאל נשאה דברים בטקס יום הזיכרון הממלכתי לחללי צה"ל בנס ציונה

אריק זיו ויזר

ארדן ממנה את שאול גולדשטיין למנכ"ל רשות הטבע והגנים

אריק זיו ויזר

נס נגד הזמן

אלי חזן

סדר עדיפויות של השר כץ

אלי חזן

"נפתלי ידידי, דווקא בשל עמדותינו הדומות, אני קורא לך להתנצל בפני רה״מ"

אלי חזן

"המכרז יאפשר לצרכן לקבל אינטרנט מהיר יותר במחיר זול יותר"

אלי חזן
דילוג לתוכן