16.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

דו"ח ועדת החקירה הממלכתית לטיפול במפוני גוש קטיף הוגש ליו"ר הכנסת

השופט מצא: הטיפול במפונים – כשלון שקשה להפריז בחומרתו יו"ר הכנסת: לטפל בנושא בעדיפות עליונה ולסיים את הסבל של המפונים

ועדת החקירה הממלכתית לטיפול הרשויות במפוני גוש קטיף וצפון השומרון הגישה היום (ג') לפני הצהריים את הדו"ח הסופי שלה ליושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין. יו"ר הוועדה, המשנה לנשיא בימה"ש העליון בדימוס,  השופט אליהו מצא, אמר: "אנחנו מצביעים על כשלון שקשה להפריז בחומרתו: רוב בתי הקבע עדיין לא נבנו, ברוב המקרים גם לא הוחל בהליכים לכך. רמת האבטלה בקרב המפונים כפולה מהממוצע באכלוסיה, רבים מהמפונים נזקקים לשירותי רווחה וחלקם נשארו חסרי כל בשל התמשכות ההליכים ונותרו ללא כספי הפיצויים. התמונה היא עגומה".
יו"ר הכנסת אמר במעמד דהגשת הדו"ח: "המפונים שלימו את המחיר היקר ביותר של הכרעת הרוב, הם בנו את ביתם בתמיכת הממשלות ובעידודן, אך בעוד שמהלך הפינוי נעשה במהירות רבה וללא דיחוי, הרי בכל הקשור לטיפול הממשלות בבעיות שנוצרו ננקטו סחבת נוראית ואדישות בלתי נתפסים, והדבר פגע בעיקר בקבוצה אחת בחברה. לפנינו  כעת משימה לאומית לשיקום המפונים, ואני מאמין שהדו"ח יחיש את ביצועה."
השופט מצא הוסיף: "חשוב שיהיה ברור שאין זו משימה ככל המשימות, יש לתת לנושא עדיפות עליונה ולראות בו משימה לאומית דחופה. אשר לעתיד, יש צורך ביצירת מודל קבוע של טיפול מסוג זה שיעוגן בחקיקה, כדי לחסוך להבא את תלאות הבירוקרטיה ולהתגבר מראש על חסמים."
עוד אמר: "נמנענו  ‏מנקיטת מסקנות אישיות, מכיון שלנגד עינינו עמדו בעיקר המסקנות המערכתיות  הדחופות. רוב עובדי הציבור עשו מלאכה נאמנה, ולמרות שהיו מי שהתרשלו או לא פעלו בתשומת הלב הראויה לא קיבלנו את הטענה בדבר זדון. מסקנות אישיות היו מחייבות מכתבי אזהרה והתמשכות הליכים, שהיו פוגעים בעיקר שהוא בעינינו התיקון המערכתי". 

יו"ר ועדת השרים לטיפול במפונים, השר פרו'פ דניאל הרשקוביץ, הודיע כי יכנס בשבוע הבא את ועדת השרים כדי לקבוע לוח זמנים לאימוץ המלצות הדו"ח וליישומן.
יו"ר ועדת המשנה של הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ זבולון אורלב,  אמר: "על הממשלה להודיע כי היא מאמצת הדו"ח ככתבו וכלשונו, כדי שהמאבקים שלנו יהיו מכוונים ליישום הדו"ח הזה. התפקיד שלנו איננו מסתיים בהקמת ועדת החקירה הממלכתית, אלא ביישום המלצותיה".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חוק שריון ירושלים להכנה לקריאה ראשונה – בן זאב

אריק זיו ויזר

השדולה של העם היהודי

אריק זיו ויזר

הצעת חוק חדשה תחולל מהפך בהרכב בית המשפט העליון

אריק זיו ויזר

ח"כ כרמל שאמה נפגש אמש יום ג' עם שבח שטרן, נתן אגלסמן ונציגי המתיישבים באולם ירושלים בכנסת

אריק זיו ויזר

יום שני של התעוררות

אריק זיו ויזר

אקוניס : נתניהו הקל ונתניהו יקל על הציבור בישראל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן