22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

"בלמנו את הירידה של השנים האחרונות בזכאות לבגרות"

משרד החינוך הציג היום את נתוני ההצלחה בבחינות הבגרות שהראו כי ישנה עלייה של 1.7% בשיעור הזכאים 

משרד החינוך ערך הבוקר (ג') מסיבת עיתונאים שבה פורסמו שיעורי הזכאות לתעודת בגרות לשנת תשס"ט. על פי נתוני משרד החינוך, בשנה האחרונה חלה עלייה של  1.7% בשיעור הזכאים לבגרות מקרב קבוצת הגיל – מ-44.4% בתשס"ח ל-46.1% בתשס"ט.

 

"במסגרת תוכנית היעדים של משרד החינוך, הצבנו כיעד עלייה הדרגתית ומתמדת בהצלחה בבחינות הבגרות", אמר שר החינוך והוסיף כי "בהתחשב בשינויים הדמוגרפיים קשה להגדיל את שיעור הזכאות". שר החינוך הסביר את השיפור שנרשם בשנה שעברה בהרחבת תוכניות ההתערבות והסיוע בחטיבה העליונה, לצד העובדה ש"שנת הלימודים תשס"ט התנהלה ללא שביתות, כך שתהליך הלמידה לא הופרע". הוא הוסיף שנתוני הבגרויות, כמו גם נתונים שפורסמו באחרונה על היקף בעיית האלימות, מצביעים על כך ש"אנו בכיוון הנכון. תהליכים בחינוך דורשים זמן, ואנחנו רק בתחילת הדרך".

 

לפי הנתונים שהוצגו, בקרב המגזר היהודי בלבד, אחוז הזכאים לבגרות עלה בשנת הלימודים תשס"ט מ-50.5% ל-52.2%. בניכוי תלמידים מהמגזר החרדי העלייה בזכאות היא מ-59.7% ל-61.8%. בקרב המגזר החרדי רק 8.6% היו זכאים לבגרות. עוד עולה מהנתונים כי העלייה המשמעותית ביותר במספר הזכאים לבגרות במהלך שנת הלימודים הקודמת נרשמה במגזר הדרוזי – מ-39.5% ל-48% (עלייה של 8.5%).

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דיכטר ל"אל-ג'זירה": "חמאס מנצל אוכלוסיה אזרחית"

אלי חזן

דיכטר : "על ישראל לבצע פעולת ״פירמוט״ בעזה״

אלי חזן

המשכו של עידן : עידן פרץ מונה לראש מטה שר התחבורה

אריק זיו ויזר

פנייה לכחלון : הצל את ערוץ 10 על ידי פריסת חובו

אלי חזן

השרה לבנת בביקור ביישוב היהודי בחברון

אריק זיו ויזר

יומרצ. מיקי איתן!

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן