21.1 C
תל אביב
28 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

גלי סער מיארה חרגה מסמכותה

היועצת המשפטית של הכנסת, עו”ד שגית אפיק, נקטה עמדה בנוגע לחוק הנבצרות הנדון בימים אלה. עניינו של החוק בהליך קביעת נבצרותו הגופנית או הנפשית של ראש ממשלה. על חוק הנבצרות הוגש ערעור בבג”ץ, ויש הטוענים כי הוא מהווה ניצול לרעה של סמכותה המכוננת של הכנסת.

 

עו”ד שגית אפיק, בשם הכנסת, גורסת כי חוק נבצרות ראש הממשלה הוא חוקתי ואינו כרוך בשימוש לרעה בסמכות המכוננת של הכנסת. עמדה זו מנוגדת לחוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הסבורה כי התיקון לחוק יסוד: הממשלה הוא מקרה קיצוני של ניצול לרעה של סמכות מכוננת.

 

עמדת היועץ המשפטי לכנסת מבוססת על עמדתה ארוכת השנים של הכנסת, לפיה ביקורת שיפוטית על חוקי יסוד אינה מוצדקת בהיעדר מקור סמכות מפורש בחוק או בחוק יסוד. אפיק טוענת כי דוקטרינת השימוש לרעה בסמכות מכוננת אינה צריכה לחול על חוק הנבצר, כפי שהוחלה בעבר על ידי בתי המשפט על חוקי יסוד, שהם הוראת שעה.

 

יתרה מכך, אפיק מדגישה כי בג”ץ מעולם לא פסל חוק יסוד בעבר, ולכן יש לנקוט גישה שונה בדיון זה. לאור המצב הייחודי שנוצר בעקבות עמדת היועץ המשפטי לממשלה, ביקשה עו”ד שגית אפיק להגיש תגובה משלימה בתום הדיון בבג”ץ על מנת להתייחס לחששות שהעלה היועץ המשפטי לממשלה.

 

לסיכום, עמדת היועץ המשפטי לכנסת היא כי חוק הנבצרות הוא חוקתי ואינו מהווה ניצול לרעה של סמכותה המכוננת של הכנסת. עו”ד שגית אפיק מבקשת להציג תגובה משלימה לבג”ץ כדי להרחיב עמדה זו ולסתור את טענותיה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מזל טוב גברת נתניהו

אריק זיו ויזר

ארדן מתמודד עם הטרור

אריק זיו ויזר

מארק ואגף נשים בשירות נשים מוכות

אריק זיו

קורן אצל ענת וצחי וייצמן

אריק זיו

ליכודניק מאחל בהצלחה לחיים חדאד לרגל מינויו כיועצה של השרה רגב

עינר אביב

עמותה חדשה תפעל לעודד גיוס נוצרים לצה”ל ולשרות לאומי

עינר אביב
דילוג לתוכן