24.4 C
תל אביב
2 במאי 2024
ליכודניק
בארץ

האטה במשק בחסות בנק ישראל

תובנות מהדוח החצי שנתי 2023 שלבנק ישראל: כלכלת ישראל בצל הידוק רגולטורי

הדוח החצי שנתי לשנת 2023 מספק מבט מעמיק על המשק הישראלי, תוך התאמתו לצעדי ההידוק הרגולטורי והעלאות הריבית שמבצע בנק ישראל. מאמר זה ידון בממצאים המרכזיים מהדו”ח ובהשלכותיהם על המשק הישראלי.

 

על פי הדוח החצי שנתי לשנת 2023, צעדי ההידוק הרגולטורי והעלאות הריבית של בנק ישראל השפיעו באופן ניכר על המשק הישראלי. הדו”ח מדגיש כי צעדים אלה היו חיוניים להתמודדות עם לחצים אינפלציוניים ולשמירה על היציבות הכלכלית, כמו גם לבלימת הפוטנציאל לבועות נכסים.

 

הדו”ח מדגיש כי העלאות הריבית הביאו להאטה בצמיחת האשראי, בפרט בשוק הדיור. הדבר הביא לאפקט מצנן על ענף הנדל”ן, כאשר מחירי הנכסים התייצבו לאחר תקופה של צמיחה מהירה. ההאטה בצמיחת האשראי השפיעה גם על הוצאות הצרכנים, והובילה לקצב מתון יותר של התרחבות המשק.

 

כמו כן, הדוח החצי שנתי לשנת 2023 מציין כי המשק הישראלי הפגין חוסן מול האתגרים הכלכליים העולמיים. למרות ההשפעה הפוטנציאלית של המלחמה באוקראינה וההאטה בפעילות הייצור בסין, המשק הישראלי הצליח לשמור על צמיחה חיובית, אם כי בקצב איטי יותר.

 

הדו”ח מדגיש גם את חשיבותה של המדיניות הפיסקלית בתמיכה במשק הישראלי בתקופה זו של הידוק רגולטורי. הדו”ח ממליץ לממשלה לתעדף השקעה בתשתיות, חינוך וחדשנות כדי להבטיח צמיחה בת-קיימא לטווח ארוך. בנוסף, הדו”ח מצביע על כך שתמיכה ממוקדת במגזרים ובאוכלוסיות פגיעות עשויה לסייע במיתון ההשפעות השליליות האפשריות של העלאות הריבית.

 

לסיכום, הדוח החצי שנתי לשנת 2023 מציע תובנות חשובות על תגובת המשק הישראלי לצעדי ההידוק הרגולטורי והעלאות הריבית על ידי בנק ישראל. צעדים אלה אמנם הובילו להאטה בצמיחת האשראי ולאתגרים בשווקים הפיננסיים, אך הם גם תרמו ליציבות הכלכלית וסייעו בריסון הלחצים האינפלציוניים. ככל שהמשק הישראלי יסתגל לשינויים אלה, יהיה חיוני שקובעי המדיניות יתמקדו בטיפוח צמיחה בת-קיימא ובטיפול בנקודות תורפה פוטנציאליות במשק.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סקר NEWS1 : נתניהו ראשון, כץ שני וכל השאר הרחק אחריהם

ליכודניק

המלחמה ללא כלי נשק

זוכרים את בגין במכון ז’בוטינסקי

אריק זיו

נאווה נפרדת מהכנסת

ליכודניק

ועדת המינויים – כמו במשחק שש בש

דוד שרן

צעירי הליכוד בשפלה : ממשיכים לעבוד כמו לאחר הבחירות ב-2015

אריק זיו
דילוג לתוכן