25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

בשנה”ל תש”ע חלה עליה של 2.2% בשיעור הזכאים לבגרות

כמו כן, חלה עליה של 2.5% בשיעור הלומדים ב- יב’ מ- 79.8% ל- 82.3%

שר החינוך, גדעון סער, הודיע היום, ב’, במסיבת עיתונאים בתל אביב על עלייה של 2.2% בשיעור הזכאים לבגרות בשנת הלימודים תש”ע (תשס”ט: 46.1%.  תש”ע:  48.3%). עליה זו הינה מתוך קבוצת הגיל המלאה, אשר כוללת את תלמידי המגזר החרדי ומזרח ירושלים.
 זו השנה השנייה ברציפות בה חלה עליה בשיעור הזכאים לבגרות, זאת לאחר מגמת ירידה אשר התבטאה בשנים הקודמות.  העלייה מתבטאת הן במגזר היהודי והן במגזר הערבי והיא אף גדולה מזו אשר חלה בשנה שעברה.  מדובר בעליה המשמעותית ביותר אשר חלה בעשור האחרון מאז השנים 2001-2002.
 
העלייה מתבטאת בפרמטרים נוספים: עליה במספר הלומדים (תשס”ט: 93,311 לעומת תש”ע: 98,168) ועליה במספר הניגשים לבגרות (תשס”ט: 83,997 לעומת תש”ע: 87,887). העלייה מקיפה את התהליך הלימודי כולו – יותר לומדים, יותר ניגשים, יותר זכאים.
 
שר החינוך, גדעון סער, אמר כי אחד מהיעדים של המשרד הינו העלאת שיעור הזכאים לתעודת בגרות מלאה וכי יעד זה הושג. הישג זה נזקף אודות למערכת אשר נמדדת ומדווחת, פועלת על פי תוכניות עבודה, בדגש על תפוקות ולא רק על תשומות. כמו כן, הגדיל המשרד את היקף תוכניות ההתערבות בבתי הספר, בהם: יישום חוק חינוך חובה לכיתות יא’-יב’, תוכנית ליב”ם, המחצית השלישית, תה”ל, קדם עתידים, כיתות אתגר, מב”ר, אומץ ותל”ם). תוכניות אלו תורמות עד מאד בצמצום הנשירה.
השר סער הוסיף כי, השנתיים האחרונות אופיינו ביציבות רבה וברצף לימודי – למידה ללא שביתות. המשרד מקפיד יותר מבעבר על התמקצעות מורים וכן על מיצויין של שעות הלימוד. השר סיכם ואמר, כי העלייה בנתוני הבגרויות והשיפור במבחני המיצ”ב מצביעים על כך שהמשרד צועד בכיוון הנכון.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שרת התרבות והספורט איחדה את סניף הליכוד בעפולה

אריק זיו ויזר

בוגי : “מו”מ מייד, ללא תנאים מוקדמים”

אלי חזן

ארדן בהתקפה ליכודית : ועתה ויטלי חייקין

אלי חזן

שביעות הרצון של בוגי מזיכויו של ד”ר דוד בערעור

אלי חזן

שר החינוך במוזיאון גוש קטיף

אלי חזן

“אין שום כח בעולם שיכול להקפיא את הקשר בין ישראל לאבותיו”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן