29.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

שיטת השקשוקה במדינת ישראל

שיטת השקשוקה הזו מעמידה בסכנה הן את עצמאות מערכת המשפט במדינת ישראל, הן את אמון הציבור הרחב בה, הן את זכותו של כל חשוד להליך משפט תקין והן את זכותו של כל נאשם למשפט צדק שמעליו יתנוסס דגל לבן !

לאחרונה פורסם באתר News1 באינטרנט מאמרי המשפטי/ציבורי הנוקב : ” הדגל השחור מעל משפט נשיא מדינת ישראל ”  מאמר ביקורת נוקב שכלי תקשורת רבים אחרים במדינת ישראל סרבו לפרסמו.

 

כאן המקום להבהיר  לאור ” שאלות התם ” שנתקלתי בהן מאז פורסם מאמרי, את ארבע הנקודות הבאות   :

 

  1. איני קרוב משפחה של נשיא המדינה החמישי יצחק נבון ו/או של נשיא המדינה השמיני משה קצב.

 

  1. מאמרי אינו עוסק וגם אינו יכול לעסוק בשאלת ההגנה על נשיא מדינת ישראל בכל הנוגע לעבירות החמורות בהן הואשם וגם הורשע ( אם כי עדיין לא בפסק דין חלוט ) בשאלת החפות או האשם, ובהבעת דעה האם צדק או שמא שגא לדעתי ביהמ”ש המחוזי הנכבד בהכרעת דינו. כל זאת מהסיבה הפשוטה שכל העובדות, חומרי החקירה, הראיות, העדויות והחקירות הנגדיות במשפט , הוסתרו כאמור מעיני הציבור כולו שעה שהמשפט כולו נוהל בדלתיים סגורות לציבור.

 

  1. מאמרי עוסק כאמור רק בשאלה : האם נשיא מדינת ישראל השמיני , זכה אכן להליך משפטי תקין וטהור , הליך משפטי החף מכל השפעה חיצונית מזהמת ובהתאם לכללי הדין , המוסר והצדק הטבעי , באופן שאפשר קיומו של משפט צדק שמעליו יתנוסס דגל לבן  ?

 

  1. מאמרי עוסק כאמור רק בשאלה : האם היה זכאי נשיא מדינת ישראל השמיני, לאור כל התנהלות התקשורת, רשויות שלטון החוק ואף חברי כנסת, כפי שתובא ותפורט בהרחבה במאמר זה, לקבל מביהמ”ש את הסעד של הגנה מן הצדק הקבוע בחוק סדר הדין הפלילי ואשר לפיו: בתי משפט מנועים מלקיים הליך פלילי כלשהוא כאשר הגשת כתב האישום או ניהול ההליך הפלילי עומדים בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית.

 

מאמרי ” הדגל השחור מעל משפט נשיא מדינת ישראל ” הינו מאמר ביקורת משפטי / ציבורי המתייחס לשיטת השקשוקה המשפטית – תקשורתית – פוליטית הנהוגה במדינת ישראל. שיטת שקשוקה המסוכנת ביותר לדמוקרטיה, לסדר הציבורי, לזכויות האדם בכלל ולזכויות חשודים ונאשמים שעומדת לזכותם חזקת החפות שהינה מאושיות שיטת המשפט שלנו, ובפרט אלה שטרם הורשעו בפסק דין חלוט ( שאין עליו אפשרות ערעור ),

 

בשיטת שקשוקה מסוכנת זו או לכל הפחות בחלקה, נתקלנו כאמור בפרשות שונות המעסיקות את הציבור במדינת ישראל, ובהן ניתן למנות בין היתר את פרשת נשיא מדינת ישראל , את פרשת מינוי המפכ”ל , ואת פרשת מינוי הרמטכ”ל בה חזינו כולנו אזרחי ישראל כיצד סוכלו כב ” סיכול ממוקד ” ע”י משפט שדה מקדים ויצירת דעת קהל אפשרות מינויים וכהונתם של שני גיבורי ישראל אלה לשני המינויים הבכירים ביותר במדינת ישראל.

 

שיטת השקשוקה הזו מעמידה בסכנה הן את עצמאות מערכת המשפט במדינת ישראל, הן את אמון הציבור הרחב בה, הן את זכותו של כל חשוד להליך משפט תקין והן את זכותו של כל נאשם למשפט צדק שמעליו יתנוסס דגל לבן !

 

כדי לתאר אותה אין טוב יותר מלחזור ולצטט את דבריו של אחד מבכירי עורכי הדין בישראל עו”ד יראון פסטינגר   ( מועמד בעבר ללשכת עורכי הדין )  במאמרו ” שפיטה מוקדמת ” שהתפרסם באתר News1 :

 

בתוך מספר שנים לא רב הביאו התרופפות כללי הסוביודיצה, בצד הדלפות בלתי פוסקות מחדרי החקירות במשטרה ומהפרקליטות לסיכון קיומו של הליך משפטי הוגן ולעצמאות מערכת השפיטה. מוטב שקברניטי מערכת המשפט ידעו להפסיק התדרדרות חמורה זו בטרם המערכת המשפטית המפוארת שנבנתה במשך עשרות שנים ושהגיעה להישגים כבירים תהפוך לבית משפט שדה אשר תוצאותיו תלויות בחריצת הדין המוקדמת בעיתונות “. 

 

כאמור מדובר שיטת שקשוקה משפטית – תקשורתית – פוליטית בה מתערבבים להם יחד עובדי ציבור מרשויות החוק במדינה קרי : משטרה, פרקליטות, יועץ משפטי לממשלה יחד עם רשות התקשורת ויחד עם חברי כנסת חברי/ות הרשות המחוקקת, תוך שכל אלה יחד נוטלים חלק במשפטי שדה תוך אי מניעת הדלפות מסוכנות של חומרי חקירה מחדרי החקירה ותוך התערבות בוטה וחמורה בהליכים משפטיים מתקיימים.   

 

והנה הפלא ופלא אך לא פלא על ידי שיטת שקשוקה זו מנסים שוב פוליטיקאים ואנשי תקשורת בעלי אותה אג’נדה פוליטית, לרתום אנשי משפט ולבשל יחדיו שקשוקה נוספת כעת לראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו.

 

ודומה כי על כל אלה בדיוק כבר נכתב במילות שירו של המשורר והזמר הנערץ והידוע אריק איינשטיין :

 

המלך הוא עירום ,כולנו ילדים שרואים לו את הטוסיק שותקים ולא קמים  “



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

קוסם נולד

אריק זיו ויזר

יום האישה לזונה

אלי חזן

תפסיקו לריב

אריק זיו ויזר

מה עלינו ללמוד מחיים רמון

משה איפרגן

צביעות השמאל לדורותיו

זאב בן-יוסף ● פובליציסט

כבר לא משחק על בטוח

אלי חזן
דילוג לתוכן