23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

בעיות ראייה- קשה לראות את המציאות

להרבה אנשים יש בעיית ראייה השבוע. מרוב שהעובדות והמציאות לא מסתדרים להם עם העמדות שהם לא רוצים לעזוב, הם מתקשים לראות את המציאות כמו שהיא ומעוותים אותה עוד יותר.

 

 

הראשונה שצריכה משקפיים חדשות (כבר יש לה כאלה, אבל כנראה שהן לא עובדות) היא קתרין אשטון, שרת החוץ של האיחוד האירופי. אשטון דיברה באירוע של ארגון האו”ם UNWRA ואמרה את הדברים הבאים-

And the days when we remember young people who have been killed in all sorts of terrible circumstances – the Belgian children having lost their lives in a terrible tragedy and when we think of what happened in Toulouse today, when we remember what happened in Norway a year ago, when we know what is happening in Syria, when we see what is happening in Gaza and Sderot and in different parts of the world – we remember young people and children who lose their lives.

לינק לנאום המלא- כאן.

אמנם אשטון התנצלה וטענה שהיא רק ציינה מקומות שבהם ילדים נהרגים, אך קשה מאוד לראות במשפט אחד את טולוז, נורבגיה, שדרות ועזה (האירוע בבלגיה אפילו לא דגדג את התקשורת אצלנו, ועל כן הוא הושמט מהכתבות בYNET- כאן וכאן).

יש לציין גם שלא ברור אם אשטון ציינה את שדרות כלל בנאומה. בגרסה המקורית של הנאום שהופץ, שדרות אינה מופיעה, והיא הוספה רק לאחר התגובות הנזעמות לגבי הנאום, בטענה שהיא הושמטה בטעות מהגרסה המודפסת. לא הצלחתי למצוא וידיאו של הנאום שיוכיח לכאן או לכאן.

בין אם שדרות הושוותה לעזה ובין אם לאו, דרושה ראייה מעוותת מאוד של המציאות כדי להזכיר מסע הרג מכוון של רוצח נורבגי, ירי טילים חסרת הבחנה על אוכלוסיה אזרחית, חיסול שיטתי של אלפי אזרחים על רקע פוליטי (דמוסייד), והצמדת אקדח לרקתה של ילדה בת 7 ווידוא הריגתה לאחר רצח של שני ילדים נוספים ואביהם, לפעולות לגיטימיות של צבא סדיר נגד טרוריסטים חמושים ופצצות מתקתקות. בכל מבצע שכזה לחיסול מחבלים מעורבים עשרות אם לא מאות אנשים שכל תפקידם הוא לדאוג לכך שזה ייעשה מבלי לפגוע באוכלוסיה אזרחית. קתרין אשטון, אם את מסוגלת להעלות על דעתך שזה דומה, הגיע הזמן לקנות משקפיים.

 

***

גם בוועדה לזכויות אדם של האו”ם משהו השתבש מאוד. הערב הם הצביעו על הקמת ועדה שתחקור את ההתנחלויות. זה אולי ישמח את יריב אופנהיימר וחבריו, אבל זה די הזוי ש-36 המדינות שהצביעו בעד הועדה כוללות את רוסיה, ירדן, כווית, קטאר, סעודיה, קובה, סין, אינדונזיה, קירגיזסטן, מלזיה, האיים המלדיביים, הפיליפינים, תאילנד, אנגולה, בנין, בורקינה פאסו, קונגו, לוב, מאוריטניה, ניגריה, ואוגנדה- 21 מדינות שלא בדיוק מצטיינות בדמוקרטיה ובזכויות אדם, והן דנות בזכויות אדם אצלנו.

הזוי עוד יותר, שפעיל ארגון הטרור חמאס, אסמאעיל אלאשקר, נאם השבוע בפני אותה ועדה.

לא. לא האו”ם צריך משקפיים, אלא המדינות הדמוקרטיות שמממנות אותו ומתקשות לראות עד כמה מגוחך הארגון הזה נראה.

 

***

גם זוג ההזויים שהתחילו את הקמפיין שמודיע על אהבתנו לאיראן ומבטיח שלעולם לא נפציץ אותה צריכים משקפיים חדשות. אין לי ספק בכלל שכבר יש להם משקפיים בנמצא- עגולות, אבל משהו כנראה ממש תקול שם, אם הם רואים איזושהי משוואה הגיונית כאשר בצד אחד של המשוואה מונח האיום המפורש של נשיא איראן להשמיד אותנו כליל באמצעות פצצה גרעינית ובצד השני האיום המפורש של ראש הממשלה שלנו לפגוע נקודתית ביכולת של נשיא איראן לממש את האיום שלו.

ממש מחמם את הלב לראות שאיראנים שנמצאים בגולה הצטרפו ומסרו חזרה את אהבתם, אבל הגולים האיראנים הם לא אלה שילחצו על הכפתור האדום.

גם העיצוב המקורי של הקמפיין בצבעי ורוד זועק, לא היה כל כך מתאים לרוח איראן שלא ממש מחבבת גייז ושאר דברים ורדרדים. לפחות את זה מובילי הקמפיין השכילו לראות…

 

***

כל כך הרבה אנשים צריכים משקפיים- איך אפשר שלא להזכיר את התוכנית “ארץ נהדרת”.

גילוי נאות, לא צפיתי בארץ נהדרת מאז 2007 בערך, אבל כשהתארחתי בבית מלון השבוע וזיפזפתי בערוצים ומצאתי את התוכנית משודרת, החלטתי לצפות בכמה דקות ולשפוט בעצמי- האם התוכנית אכן מוטה לכיוון פוליטי מסוים כפי שטוענים ארגוני הכיוון הפוליטי הנגדי, או שמא הם יורדים שם על כולם, כפי שאנשי התוכנית טוענים.

אז מצפייה במדגם אקראי של התוכנית, אין לי ספק שארגוני הימין צודקים. בדקות שבהם צפיתי, נשלחו עקיצות לנתניהו, בשאר אסד, אנסטסיה מיכאלי, נתניהו, אלי טביב, נתניהו, אנסטסיה מיכאלי, אהוד ברק, אסמה אסד ודן כנר על תמיכתו בנתניהו.

מדובר היה במערכון של ערב התרמה לסוריה- הסוריתרום, בהנחיית דן כנר ואנסטסיה מיכאלי. במשך כל המערכון, דאגו אנשי ארץ נהדרת לפמפם את המסר של ערב ההתרמה, לפי החיקוי של אנסטסיה מיכאלי- “אנחנו בסדר- יחסית” (לסוריה). המסר של אנשי ארץ נהדרת לעם היושב בציון הוא שדמוסייד שמבוצע באלפי אזרחים, רובם לא חמושים, ומדיניות כלכלית קפיטליסטית שלא מתיישרת עם עמדות המיעוט הסוציאליסטי הם שתי דוגמאות למדיניות נפשעת הנמצאות על אותו הציר. סירובו העיקש של נתניהו להתקפל בפני צעירי השמאל ולכונן כאן מדינת רווחה היא רק קצת פחות נוראה מהיאחזותו של בשאר אסד בקרנות מזבח שלטונו על ידי חיסול פוליטי של מתנגדיו על משפחותיהם.

אגב, בסוף המערכון מעניקים אנסטסיה מיכאלי ואלי טביב את הכסף שנאסף לבשאר אסד עצמו, כדי שימשיך לטבוח בערבים, כי זה הרי מה שהם רוצים שתחשבו על עמדותיה של אנסטסיה מיכאלי. אני לא מבין גדול בכדורגל, אז אל תשאלו אותי מה הם רוצים מטביב.

טוב, זה כבר דורש הרבה זוגות משקפיים…

 

***

האחרון עם בעיית ראייה להפעם הוא הרב אליעזר מלמד, מהקיצוניים יותר של הציונות הדתית, שמדבר כאילו יש לו משקפיים, כשבעצם אין לו.

הרב פרסם מאמר בעיתון “בשבע” של סוף השבוע, שבו הוא פורס את משנתו לגבי תקיפה באיראן. בשורה התחתונה, הרב מלמד לא רואה צורך לתקוף באיראן, כיוון שלעניות דעתו, זה רק ידחה את התחמשותה הגרעינית של איראן ולא ימנע אותה כליל, ובעצם (כך הדגישה YNET), תקיפה נועדה בעיקר למטרות האגו של נתניהו וברק. עם כל הכבוד, הרב מלמד, אינך בעל משקפיים בטחוניות וגם אני לא. מעטים הם האנשים שחשופים לחומר המודיעיני שיש בידי מדינת ישראל לגבי כוונותיה של איראן, לגבי מצב תוכנית הגרעין שלה ולגבי האפשרויות שעומדות בפני מדינת ישראל להתמודד עם האיום. בואו נשאיר את ההחלטות בנושא למי שיודע על מה הוא מדבר.

 

***

כפי שכבר נפלט לי, הייתי השבוע בחופשה. ביקרתי עם אשתי במצדה, טיפסנו את שביל הנחש, סיירנו באתר המשוחזר וביקרנו במוזיאון. הממצאים המדהימים שמוצגים שם והמבנים המשוחזרים כמעט מאפשרים למבקר לראות את האתר דרך משקפיים לעבר. כאן התהלך הורדוס מלך יהודה, שם התאספו אחרוני המורדים היהודיים ברומאים הפילו גורלות וקיבלו על עצמם החלטה קשה מנשוא, שעד היום קשה להבין אותה. משם השקיף המפקד הרומאי, פלביוס סילבה, על המבצר האיתן.

במוזיאון מוצגים ממצאים שהשתמרו באופן מדהים- בדים צבעוניים, גרעינים של זיתים ותמרים ואפילו תמרים שלמים, שאותם אכלו המורדים, מגילות כתובות של ספרים מהתנ”ך וצמה של אישה.

עכשיו רק נראה אותם מנסים להוכיח שזה אתר מורשת פלסטיני

 

שבת שלום!



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

וועדה מיוחדת לפרשת ילדי תימן מזרח ובלקן אבל מיותרת

ניסים עוג'ר

שקר”העם הפלסטיני”!!

אריק זיו ויזר

מסר משגרירות רוסיה לקהילת הלהט”ב הליכודית והכללית

עינר אביב

כאשר עמיר חיבק את שלי

אלי חזן

מכתב גלוי לראש הממשלה

אריק זיו ויזר

ביבס.מנהיג.אמיתי

מתוך פוסט של מורן עג'מי
דילוג לתוכן