32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

וועדה מיוחדת לפרשת ילדי תימן מזרח ובלקן אבל מיותרת

מי שהיה חבר בית הדין הרבני הגדול וחתן פרס  ישראל הוא ואשתו, וגם ממנהיגי עדת יהדות תימן אמר לא אחת בהקשרים שונים ובכלל זה חטיפת ילדי עולי תימן , את המשפט  הבא; "מפני חטאנו גלינו לארצנו" בהקשר של חטיפת ילדי עולי תימן ואח' והצביע למעשה על הצורך שלנו לבדוק את עצמנו תחילה,  לפני שאנחנו באים בטענות ותואנות אל  האחר .

"מפני חטאנו גלינו לארצנו"

התפיסה הרווחת היא שגלינו מארצנו לגלות היה בגלל עוונותינו לא אחת , והשיבה  אל ארץ ישראל צריכה רק לשמח אותנו  כעם שחזרנו אל ארצנו, אל ארץ אבותינו, אלא שמא שאירע לנו כאן, בארץ ישראל הביאה את הרב יוסף קפאח לתפיסה אחרת, שנענשנו כאן בארץ אבותינו, ביקשו להעביר אותנו על דתנו מהיהדות וגם חטפו לנו את ילדנו ומכרו לנו אותם בכסור חופן דולרים ושדדו לנו את אוצרותינו הרוחניים. למי שלא יודע "אוסף אילת" בספריה הלאומית ברובו ככולו כלל ספרי הגות תורנים ופילוסופים של יהודי תימן , שחלק ממנו העבירו ונמכרו אף הם לאוניברסיטאות בחו"ל גם תמורת כסף.

למה הוא נקרא האוסף "אוסף אילת", משום שעם עלייתם של יהודי תימן "במרבד הקסמים" נאמר להם כי המטוס אינו יוכל לשאת את הספרים ואת התכשיטים ואת הכספים שלהם ולכן הם נדרשים לפרוק אותם ומעליהם ולמסור אותם לאנשי הסוכנות, שנשלחו להעלות אותם ארצה, עוד נאמר שאם הם לא יעשו זאת המטוס עשוי ליפול לתוך הים. בתמימותם יהודי תימן קיבלו זאת ללא התנגדות ופרקו את תכשיטיהם וספריהם ומסרו אותם לידי "השליחים".שהביאו אותם ארצה, אלא במקום שהספרים והתכשיטים יחזרו לבעליהם העמיסו שליחי הסוכנות את הספרים ואת התכשיטים  ואת הכספים על האוניה  שהגיעה מתימן מנמל עדן דרך ים סוף לאילת. ולכן נקרא האוסף , "אוסף אילת".

\ההוראות ניתנו ע"י בני עולי תימן הוותיקים יותר

מי שסייע  להעביר את ההוראות מסירת תכשיטים כספים וספרי התורה ליהודי תימן, היו אלה שליחים מבני יהדות תימן שהגיעו שנים ספורות קודם לכן לארץ ישראל, וחזרו עם אנשי הסוכנות לתימן, ואשר לקחו חלק בתעשייה הפורחת של סחר בילדים, ספרי תורה, תכשיטים, וכספי העולים התמימים. אלה רכשו את אמונם של העולים דיברו איתם בלשון הקודש, וחלק מהם ראה בהם מלאכים, ולכן העולים אף לא חלמו או חשבו שיהודים ו יחטפו להם את הילדים  וזא הסיבה  שהם לא נזהרו מהם.

הרב יוסף קפאח באמירתו זו, "מפני חטאנו גלינו לארצנו" ביקש לומר לנו אלמלא אותם "שליחים ושומרי הסף",  מבני עדתנו, שנמצאו כשומרים במחנות עולים, ואותם המנהיגים הפוליטיים  של יהדות תימן , כמו ישראל ישעיהו (שרעבי ) מי שהיה יו"ר כנסת ישראל  השביעית והשמינית וגם שר הדואר ומעוזריו של בן גוריון. למי שלא ידע  ב-1950 ישראל ישעיהו  טס בראש משלחת יהודי תימן לעדן,  כדי לארגן את הצלת רכושם וספריהם של יהודי תימן, בדגש על כתבי יד עתיקים., אלה גם לא הגיעו לבעליהם.

מי ומי פועלים בשירות הממסד?

כמו גם ישראל קיסר מזכ"ל  ההסתדרות שהיה פעיל פוליטי של מפאי שבשנים 1961-1960 שירת כעוזר ויועץ לשר העבודה גיורא יוספטל, בשנים 1972-1977 מי שהיה יד ימנו של בן גורין בסוכנות בנושא הקליטה ובממשלה כשר הקליטה . כזכור, האשים יוספטל את העולים המזרחים בפסיביות ובחוסר נכונות לסייע לעצמם ופעל לבצע מדיניותו של בן גוריון "לכור היתוך" ויש מי שאמר חטיפת  ילדי העולים.ישראל קיסר ( כאסר) כיהן כגזבר ההסתדרות הכללית. בשנת 1978 נבחר לחבר מזכירות מפלגת העבודה  בשנת 1992 נבחר יצחק רבין לראש ממשלה ומינה את ישראל קיסר, לסגן ראש הממשלה ולשר התחבורה, כהונה שנמשכה עד 1996.

מנהיגים פוליטיים תימניים פעלו בשת"פ עם הממסד

הרב יוסף קפאח מבקש לרמוז לנו באמירתו " מפני מה  חטאנו גלינו לארצנו " שכל זה קורה בגלל ואולי תחילה מפני שזה בא מתוכנו " חטאנו -מתוכנו". המנהיגים הפוליטיים שיתפו פעולה באותו סחר מכר של הילדים, ספרים ותכשיטים, מעניין לדעת למה אלה נבחרו להיות חברי כנסת ויו"ר הכנסת וסגני ראש ממשלה ושרים בממשלה ועוד.. לא ,האם הם החזיקו מידע רגיש ומה הם ידעו  והסתירו ?שמעתי לא פעם על כך שיהודים תימנים חזרו תימן אך ורק בגלל החוויות שעברו כאן, ויש כאלה שאמרו חבל שבאנו לארץ ישראל.

עולי תימן הוותיקים יותר

שמתי לב, שכאשר שוחחתי עם  בני עולי תימן ותיקים יותר, שבאו  לפני עליית יהדות תימן במרבד הקסמים  תפיסתם בסוגיית "חטיפת ילדי עולי תימן" הייתה שונה , תמיד הם ניסו לטעון כלפי שאין זה אמת כלל ,או למזער את המספרים של הסחר בילדים, ואמרו לי, זה  לא אלפים ולא מאות אולי בודדים.

כאשר ביקשתי  להעמיד אותם על טעותם , בגלל ששלטתי די טוב בחומר , אמרו בסופו של דבר , אלה שהייה בהם לפחות יושרה, אמרו לי, טוב תבין היה בלאגן , ואל תשכח הייתה עלייה גדולה באותה תקופה התגוררו  במעברות ובמחנות עולים ובאוהלים, ואחרי הכול גם צריך להעריך את זה שיש לנו כיום מדינה , ואי אפשר לשפוך את הקערה עם התינוק והמים, עניתי, איזה קשקוש עלוב, יחד עם זה שמתי לב לביטוי של  "אסוציאציה פרוידנית , קערה ובתוכה מים ותינוק עם סוגיית  סחר בתינוקות.

התופעה של שת"פ מבני תימן חוזר על עצמו, כמו אז גם כאן והיום. שאלה שמבקשים להיות מנהיגים פוליטיים מוכנים לספסר באמת של חטיפת ילדי עולי תימן ומשתפים פעולה עם הממסד במטרה לעשות  מזה הון פוליטי  ופרסום על גב פרשת ילדי עולי תימן .

הון פוליטי ופרסום ותו לא.

יו"ר הועדת המיוחדת לפרשת ילדי תימן, טוענת מתחת לכל עץ רענן, כי בזכותה נחשפו המסמכים שבארכיון המדינה ,והיא הגיעה לכנסת אך ורק לחשוף את פרשת ילדי עולי תימן,  אין שקר יותר גדול מזה , היא רק שוכחת כי מי שדחף אותה להקים את השדולה לחשיפת פרשת חטיפתם של  ילדי עולי תימן  היה  זאת כותב שורות אלו, כאשר אמרתי לה , מה לך ולהיותך יו"ר השדולה של צרפת ישראל תקימי שדולה לחשיפת האמת על חטיפת ילדי עולי תימן ?

והיא השיבה, שהיא לא רוצה לגעת בפרשה מעבר לזה, אין לה מושג וחצי דבר עם פרשת ילדי עולי תימן,, היום היא מספרת לנו סיפורים שהיא באה לכנסת אך ורק בשל חטיפת  ילדי עולי תימן והיא רשמה לעצמה כבר הישגים כמו פתיחת  המסמכים בארכיון המדינה  וזה רשום על שמה.

היא כנראה לא זוכרת שכותב שורות אלו  העביר לה את החומר באימייל לאחר שד"ר רפי שובלי  התייעץ איתו  ושאל אותו,  למי כדאי להעביר את החומר כדי להריץ קמפיין של הסרת החיסיון  בפרשת ילדי עולי תימן, השמות שעלו בשיתה היו, השרה  לעניינים חברתיים גילה גמליאל או סגנית יו"ר הכנסת נאווה בוקר או ח"כ נורית קורן או למישהו אחר שאני חושב  ואני אמרתי לד"ר שובלי יש להעביר את החומר לח"כ נורית קורן.  כיום הכול נשכח ופרח מזיכרונה  וח"כ קורן מספרת לנו את סיפורי אלף לילה ולילה שלה  .

 פירוטכניקה בארכיון המדינה

חשוב להדגיש, כי כל מה "שנחשף" כתוצאה מהסרת החיסיון  הוא לעג לרש , בבחינת רב הנסתר על הגלוי , העלמת מסמכים מקוריים מתוך וועדת החקירה הממלכתית ומחיקות בשחור על שמות של מי ששיתפו פעולה בחטיפת ילדי העולים, כגון רופאים אחיות עו"ס ופקידות סעד, יתרה מזו, גורם לאזרחים שמעיינים  לנבור במסמכים ללכת לאיבוד בין אלפי המסמכים.

ד"ר נתן שיפריס בהרצאתו במכון יד בן צבי, מותח ביקורת נוקבת על יו"ר הוועדה המיוחדת ח"כ נורית כהן וטען כי הקמת הוועדה המיוחדת היא מיותרת ומייצרת רק וועדות כפולות ובזבוז משאבי ציבור  המסמכים כבר נמצאים בידיו ובידי הרב עוזי משולם ז"ל והוא מוסיף שלא יצא מהוועדה המיוחדת כל תועלת ממשית לחשיפת האמת על פרשת ילדי העולים. להלן הלינק לדברי ד"ר נתן שיפריס במכון יד בן צבי  https://www.youtube.com/watch?v=ZEr4yAqfznI

 

 

וועדה מיוחדת אבל מיותרת

לדעה זו, שותפים חלק ניכר וגדול מהציבור, אפילו יו"ר הקואליציה דוד ביטן התבטא כך בתוכנית חדשות ואמר שהוא אינו מתכוון לתת לח"כ נורית קורן להיות יו"ר וועדה בנושא זה וחבל על הזמן , אלא שהלחצים שח"כ קורן  הפעילה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, תוך הפגנת כוח כאשר היא עוזבת את בניין הכנסת בהצבעה על תקציב המדינה ומסמנת לראש הממשלה שהיא הולכת  להצביע יחד עם האופוזיציה בכל הצבעה שתעלה במליאה בעתיד, עד שהיא תקבל את תפקיד יו"ר הוועדה  המיוחדת , ראש הממשלה בסופו של דבר נכנע והורה לתת לח"כ קורן  את תפקיד יו"ר הוועדה המיוחדת לפרשת ילדי עולי תימן מזרח ובלקן.

ח"כ קןרן אינה  מבינה שהאמצעים הפרלמנטרים כיו"ר מוגבלים מאוד

נראה כי יו"ר הוועדה לא מבינה את תפקידה ולא את כוחותיה המוגבלים והאמצעים הפרלמנטרים שלה כיו"ר מוגבלים מאוד. כיו"ר וועדה תהיה אשר תהיה, כאשר יו"ר הוועדה ח"כ קורן  שומעת מפקידי משרדי הממשלה ונציגי הסוכנות היהודית ונצגי חברת צים את המשפטים הבאים, אין לנו כל מסמכים , אין לנו כל ידיעה בדבר, אנחנו לא היינו באותה תקופה , מה זה לא היה ברור  שאלה תהיינה התשובות ? באחד הדיונים אף אמרה  לנציגי משרדי הממשלה " אני מתחננת בפניכם תפסיקו להגיד לי את המשפטים הללו".מדוע , אולי בגלל שזה משודר בערוץ הכנסת?

ארגון ויצ"ו עומד על שלו  

הגדיל  לעשות ארגון ויצ"ו שמסרב באופן עקבי להתייצב לדיוני הוועדה ולענות לשאלות בתואנה, כי את מה שיש לו להגיד הוא אמר לוועדת החקירה הממלכתית ואף העביר לידה את כל המסמכים בנושא היעלמותן של ילדי העולים, מה שכמובן בשקר יסודו, ואין ליו"ר הוועדה כל אפשרות או אמצעים לאכוף את התייצבותם בפני הוועדה, ארגון ויצ"ו לא העביר דבר ואף חצי דבר לוועדות הבדיקה או הבירור ואף לא לוועדת החקירה הממלכתית וגם לא נחקר על ידן, וארגון ויצ"ו מזלזל בפניות יו"ר הוועדה להגיע לדיוני הוועדה פעם אחר פעם..

מתנשאת ותוקפת.

גם כאשר מגיעים משפחות למסור עדות בדיוני הוועדה, ואומרים ליו"ר הוועדה  כי היא מבזבזת את זמנה בדיוני סרק,  וועדה אומנם מיוחדת אבל מיותרת וועדה שלא תניב דבר וחצי דבר  ותוצאות  לא יראו  בעתיד , באופן לא שגרתי  יו"ר הוועדה יוצאת נגד נציג  המשפחה בהתקפה חריפה.אגב  זה חוזר על עצמו בוועדת המדע כאשר עולה חדש מתימן דיבר שהעולים מתימן  מקופחים בהשוואה לעולי אתיופיה.

הטיב לבטא זאת ד"ר ועו"ד יוסי גובר בפוסט שכתב "בפורם הילד איננו,: "היום בוועדה המיוחדת לילדי עולי תימן מזרח ובלקן העידו משפחות נוספות המחפשות את יקיריהן. בן ציון הכהן ואחותו העידו על חטיפת אחותם הקטנה אך בשונה משאר המשפחות שהעידו היום, לאחותם יש מס זהות ותעודת לידה. בשנת 1999 נרשמה כניסה במשטרת הגבולות של אדם הנושא את מס תעודת הזהות של אחותם ובאותו יום גם נרשמה יציאה מן הארץ של אותו אדם. כאן החידוש".

והוא עוד מוסיף בתיאורו כי: לראשונה נשמעה עדות של אדם הנושא מס ת.ז של ילדה חטופה שלא הורשתה להיכנס בגבולות הארץ והעניין מעלה תמיהות ושאלות רבות. בסיום עדותו אמר עו"ד בן ציון הכהן כי הוא סקפטי באשר לתוצאות עבודתה של הוועדה לאור ניסיון העבר וההתנהלות בהווה וכי לדעתו, יש ללכת לבית המשפט הבינלאומי בהאג".

וכאן כולנו היינו מופתעים מהדברים שנאמרו על ידי יו"ר הוועדה: "ולפתע התרחש המחזה חברת הכנסת נורית קורן יצאה משלוותה ונזפה באיש קשות על שאינו רואה את עבודתה וכי בזכותה הישגנו הישגים ובזכותה הנושא נמצא על הפרק ובכלל זו הסיבה שהביאה אותה לכנסת".

ד"ר עו"ד יוסי גובר פונה בפוסט באופן אישי לח"כ קורן  בפורום ילדי עולי תימן ליו"ר הוועדה: "נורית ; למאבק הזה יש שותפים רבים שאמנם לא השיגו הישגים משמעותיים כגון הכרת המדינה במעשיה הנפשעים. אולם בזכותם של רבים הנושא מעולם לא נשכח והוא חי ובועט ואולי זכית להיות היום השליח שמוביל את המחנה. גם אם מישהו חושב אחרת וחש סקפטיות אחרי שנים רבות של מאבק יש לו על מה להתבסס ויש מקום להקשיב לתחושותיו ולטעת בו תקווה אך בודאי לא לנזוף בו".אגב בפועל עד היום לא הייתה הכרה של המדינה בחטיפת הילדים.

להלן הלינק של עו"ד בן ציון הכהן  https://www.youtube.com/watch?v=6_p9nwdVyxs

סוף דבר הכול נשמע :

פעם אמר לי יו"ר הכנסת לשעבר ולפני שהיה  לנשיא המדינה "אל תאמין לפוליטיקאים", מן הסתם הם פועלים עבור עצמם ולמען עצמם בלבד. בדקתי את העניין וניסיתי להעביר לטיפולם של מספר חברי כנסת מספר של מקרים של אנשים שזקוקים  באמת לעזרה , חלפו להם חודשים ושנים, ולא יצא מזה כלום.לכן אני מבין את עמדת בני הנוער, כאשר שואלים אותם מי רוצה לקחת חלק בחיים הפוליטיים בעתיד , אומרים לך, בני הנוער  עם מה שאנחנו רואים בתקשורת אין לנו כל רצון לקחת בזה כל חלק ואני בכלל לא מופתע. ראש ממשלה נכנס נשיא מדינה לשעבר יוצא, מי רוצה  בכלל ?

טענת יו"ר וועדה המיוחדת  שהיא פועלת בעבור חשיפת  פרשת ילדי תימן האומנם? המקרה של יו"ר הוועדה אינו שונה במהותו אפילו דומה לאותם מקרים שציינתי לעיל, הכול בעבור ולמען עשיית הון פוליטי ופרסום אישי בלבד ולא לחשיפת העניין עצמו , כמו שעו"ד בן צבי הכהן בסרטון המצ"ב אומר בוועדה  , לאחר שהותקף על ידי יו"ר הוועדה, בהתגוננות אמר "הלוואי ואתבדא"

זה קורה לכל חברי הכנסת, בהתחלה היא רגישים ועדינים לצורכי הציבור או לפחות כך הם אומרים, אחרי כל הנסיעות לחו"ל והכבוד שמורעף  עליהם הם מתנשאים וחושבים את עצמם מורמים מעם, הם שוכחים מהר מאוד מהיכן הם הגיעו בבחינת "לכיסא מעור הצבי בחרתנו", ולכן הם נופלים או מתחלפים מהר מאוד.

יו"ר הוועדה המיוחדת אולם מיותרת, מצטרפת לרשימה מכובדת של מנהיגים פוליטיים כגון; ישראל ישעיהו, ישראל קיסר ואיש מודיעין עמי חובב, ומספסרים באמת, בפרשת ילדי עולי תימן ולמטרות פוליטיות  ותו לא

 

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חרוץ, חברתי ומבטיח- הכירו את ח"כ אופיר כץ

נוק אאוט של הליכוד לארגוני חרם וארגונים אנטישמיים

אריק זיו

אתנחתא קומית – מהלכות הפסח

אריק זיו ויזר

כיפורים ורמדאן

אלי חזן

אוסנת מארק – חברה בועדה למינוי שופטים

דניאל נחמיה

פרשת מקץ -קץ לחושך של יוסף הצדיק

אלי כהן
דילוג לתוכן