21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

בוגי : כולנו מוכרחים לקחת חלק במאבק התודעתי באינטרנט

לקט מנאומו של בוגי הערב בכנס הרצליה

“אין יכולת להפריד בין הסכסוך הישראלי-פלסטיני לבין הניסיון להציג את ישראל כבלתי לגיטימית. זה עצם מהותו ולב ליבו של הסכסוך הישראלי-ערבי, וביתר שאת הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הניסיונות להביא להפסקת קיומה של מדינת ישראל באמצעים צבאיים, ולפגוע ברצונם של היהודים לקיים את עצמאותם בארץ ישראל באמצעות טרור ורקטות, לא היו יכולים להתבצע ללא התשתית המדינית והאידיאולוגית של מאמץ הדה-לגיטימציה. משום כך המאמץ לפגוע בלגיטימציה של ישראל הוא איום בעל משמעות אסטרטגית ויש ללמוד אותו לעומק ולשפר את המענה הניתן כיום לאיום זה.
 
“גורמי שמאל קיצוניים בעולם, ואפילו בישראל, שוללים את רעיון מדינת הלאום של העם היהודי. יתר על כן, גם הגורמים הפרגמאטיים במערכת הפלסטינית ממשיכים להיות מחויבים לנרטיב השולל את זכות קיומה של ישראל בכל צורה שהיא.
 
“אבו-מאזן הסביר בפסגה הערבית בלוב במארס אשתקד ומספר פעמים נוספות מאז, שלו היו הערבים מסוגלים לשחרר את פלסטין באמצעות צבאותיהם, הוא היה מצטרף למהלך כזה, אך מכיוון שאין ביכולתם של הערבים לעשות זאת, עליו לנהל משא ומתן עם ישראל. אבו-מאזן מקפיד לכן לומר שהוא מוכן לשלום עם “העם הישראלי” כאנטי-תזה לרעיון של שלום עם העם היהודי. אבו מאזן אף מכחיש את קיומו של עם יהודי. לטענתו, היהדות היא דת (לא לאום ולא עם), ולדת לא מגיעה מדינה. היהודים הם אזרחי המדינות בהם הם חיים (כנטען בפרק 20 של האמנה הפלסטינית). לכן הוא מתעקש להיצמד לביטוי: ‘שתי מדינות’ ולא ‘שתי מדינות לשני עמים”.
 
“איננו רוצים לשלוט בפלסטינים. אנחנו מוכנים לפעול כדי לחזק את יכולתם לשלוט בעצמם, אך מבלי שיאיימו עלינו, ואנחנו מוכנים להיכנס למו”מ ישיר ללא תנאים מוקדמים בכל רגע. אירועי השבועות הימים האחרונים והתגובות הפלשתיניות לפרשת הדלפת מסמכי המשא ומתן באל ג’זירה מדגישים ביתר שאת את הצורך שהסכם שלום יהיה מבוסס על ההכרה בזכותה של ישראל להתקיים כמדינת הלאום של העם היהודי ושמימושו ילווה בתהליך של הטמעת תפישה זו בקרב העם הפלסטיני המתחנך כיום על פי תפישות אחרות לחלוטין, ויגובה בהסדרי ביטחון שיושתתו על הרעיון שישראל תהיה אחראית בעצמה לביטחונה.
 
“ישנה הבשלה של מהלכי השתלטות מבפנים של הגורמים העוסקים בדה לגיטימציה על מקורות הסמכות התודעתיים, כגון העיתונות הליברלית המובילה, ארגונים המציגים עצמם כארגוני זכויות אדם, מוקדי ידע אקדמאיים, ואפילו גורמים פוליטיים מסוימים – זו הובילה להתקבעותן בשיח על המזרח התיכון בכלל, ועל הסכסוך הישראלי-פלסטיני בפרט, של אותן תפיסות מוטעות מבית מדרשם של הדה-לגיטימטורים. גם כאשר אלה מתרסקות כאשר הן נדרשות לעמוד במבחן ההיסטוריה, אין הדבר משנה כמעט דבר. כך למשל, העובדה שאירועי השבועות האחרונים המצביעים על חוסר היציבות במזרח התיכון אינם קשורים לסכסוך הישראלי פלסטיני, לא גרמה עד כה לרבים מהם לשנות את התייחסותם לתובנה זו או לסכסוך עצמו. גם בכנס זה שמענו דוברים בולטים, כולל ישראליים, שעדיין לא השתחררו מהקונספציה הזו, שקרסה מזמן.
 
“כשאנשים המחשיבים את עצמם לידידי ישראל טוענים שישראל מבצעת פשעי מלחמה במכוון, שהיא מאמצת את ‘כללי חאמה’ מול הפלשתינים, קרי טובחת בהם ללא הבחנה, שבראשה עומד מנהיג חסר אחריות ושבסופו של דבר היא תהפוך למדינת אפרטהייד, הם משרתים את אותם דה-לגיטימטורים מובהקים. גורמים אלה מנופפים באיום חסר הבסיס שישראל תהפוך למדינה דו-לאומית אם לא תיכנע לכל הדרישות הפלשתיניות ותוותר על עמדותיה בסוגיית ההכרה ובמישור הביטחוני, והם מאמצים ללא כל מחשבה ביקורתית את הטענה שהפלסטינים הם קרבנות של ישראל, תוך התעלמות מהאחריות של הפלסטינים למצבם. חלקם עושים זאת מתוך תמימות ובורות, ולגבי חלק מהם כבר אינני בטוח שזה איננו מעשה מכוון”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מי יקבל אוהל??? ומי ישודרג לפנטהאוז

אריק זיו ויזר

סיפורי בוגי בעיר יהוד

אריק זיו ויזר

יום הולדת לשר מיקי איתן – ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן

השרה לבנת ערכה הבוקר סיור במועצה המקומית קרני שומרון

אריק זיו ויזר

בוגי: “הדור הצעיר ברשות מתחנך לשנאה לישראל”

אלי חזן

ח”כ לימור לבנת מתכוונת לסיוע לאמנים במצוקה/ מאת: יעקב בן חורין

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן