24.1 C
תל אביב
30 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ כללי

ארנון בר דוד שותף לקריאות לרצח נתניהו

בחברה המתנדנדת על סף זעזוע פוליטי, ארנון בר-דוד, היושב-ראש של ההסתדרות, מוצא את עצמו מסובך בסערת מחלוקת. עלו טענות המאשימות אותו בהתחברות עם מפגינים אנרכיסטים, מהלך שנחשב בעיני רבים לבגידה בעובדים שנשבע להגן עליהם. בתוך הכאוס, התפרצו שאלות לגבי הלגיטימיות של מעשיו וההשלכות הפוטנציאליות על ההסתדרות וחבריה. מאמר זה צולל ללב המחלוקת, מנתח את השכבות הרב-פנים של הברית לכאורה של בר-דוד והשלכותיה על החברה הישראלית.

מה שמדהים שסביב ארנון יש אנשי ליכוד, הראשון שהיה צריך להודיע כי סיעתו עוזבת את ארנון היה רועי שרעבי, אחריו היה צריך להודיע על פרישה מתמיכה בארנון הוא חיים כץ שר התיירות,  ואחריו כל פעילי הליכוד.

טענות נגד ארנון בר-דוד

עיקר המחלוקת נסוב סביב האשמות לפיהן ארנון בר-דוד, דמות מובילה בזכויות העובדים בישראל, חצה קו שרבים רואים בו קדוש. מבקרים טוענים כי נראה שבר-דוד מתרועע עם קבוצות אנרכיסטיות הידועות במחאותיהן המשבשות נגד הממשלה. 

בזמן מלחמה ארנון לוקח צד של הקיצונים, צריך לזכור שארנון רוצה לראות את בת הזוג שלו כחברת כנסת במפלגתו של גנץ, השתייכות לכאורה זו עוררה זעם בקרב אלו הרואים במעשיו כהתנגדות לעקרונות הייצוג והתמיכה בעובדים. חומרת המצב מחמירה בשל האקלים הפוליטי הנפיץ, כאשר מעורבותו לכאורה של בר-דוד משמשת כזרז פוטנציאלי לחוסר שקט נוסף. מבקריו טוענים שעל ידי צידוד בקבוצות הקשורות לעתים קרובות לאמצעים קיצוניים, בר-דוד מסכן לא רק את שלמות ההסתדרות אלא גם את המרקם החברתי של ישראל, ומסכן את האיזון העדין בין תמיכה לאנרכיה.

ההשפעה על העובדים

ההשלכות של ההתאמה לכאורה של בר-דוד עם מפגינים אנרכיסטים משתרעות הרבה מעבר לזירה הפוליטית, ומטילות צל ארוך על העובדים שהוא מייצג. ההסתדרות הייתה מאז ומתמיד מעוז של זכויות עובדים ופעילות, וקידמה מטרות משכר הוגן ועד תנאי עבודה. עם זאת, פעולותיו לכאורה של בר-דוד זרעו זרעי ספק וחוסר אמון בקרב כוח העבודה. רבים חשים נבגדים, ותוהים האם האינטרסים שלהם יכולים באמת להיות מוגנים על ידי מנהיג ששיוכיו עשויים לסתור את האתוס של סולידריות העבודה. תחושת האכזבה הזו, אם לא תטופל, מאיימת לכרסם ברוח הקולקטיבית של ההסתדרות, ולפגוע פוטנציאלית ביכולתה לגייס ולתמוך ביעילות. העובדים מוצאים את עצמם כעת בפרשת דרכים, לכודים בין האידיאלים של האיגוד שלהם לבין פעולות יושב הראש שלו, ומעודדים הערכה מחדש של הייצוג שלהם ושל כיוון הפעולה הקולקטיבית שלהם.

סערה פוליטית וקריאות להתנקשות

בתוך כל ההאשמות הללו, הנוף הפוליטי בישראל נעשה סוער יותר ויותר. הברית לכאורה של בר-דוד עם קבוצות אנרכיסטיות לא רק ליבתה את אש ההתנגדות הפוליטית, אלא גם תרמה, שלא במתכוון, לסביבה טעונה מאוד שבה רטוריקה קיצונית פורחת. המדאיגות ביותר הן לחישות הקריאות לרצח ראש הממשלה בנימין נתניהו, התפתחות המדגישה באופן בוטה את הסכנות האפשריות של קיטוב פוליטי. אמנם אין ראיות ישירות הקושרות את בר-דוד לתחושות קיצוניות אלה, אך עצם הקשר עם קבוצות הנתפסות כרדיקליות מעצים את הרטוריקה ומעלה חשש מפני הסלמה בשיח הפוליטי. מצב זה מדגיש צומת קריטי בפוליטיקה הישראלית, שבו למעשיו של הפרט עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת, העלולות להסית לאלימות ולהעמיק עוד יותר את השסע בחברה הישראלית.

המעורבות השנויה במחלוקת של ארנון בר-דוד עם מפגינים אנרכיסטים עוררה דיון משמעותי, והטילה צל על תפקידו כיו”ר ההסתדרות ועל הסולידריות של העובדים שהוא מייצג. על רקע אי-שקט פוליטי גובר וקריאות לפעולות קיצוניות, ההשלכות של מעשיו מהדהדות עמוקות ומאתגרות את המרקם עצמו של החברה הישראלית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בעקבות 30 לפטירתו של שמואל בן ארצי

אריק זיו ויזר

קווים לכישלון הוועדה המוניציפלית

הרויזיוניסט

חוק הארכיונים של ח”כ נאוה בוקר אושר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת

אריק זיו ויזר

מגל ועד צ’יקו

אריק זיו ויזר

אדלשטיין: ״עוצרים את ממשלת הפינוי״

מערכת ליכודניק

אמסלם : “פוליגרף חובה לקציני משטרה”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן