25.1 C
תל אביב
28 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד כללי

בום: סקר מלוכדים מטריף את הליכוד

הסקר שמקיף אלפי מתפקדים, מראה על מגמות וכן על מי שהפעיל את תומכיו, 

תוצאות הסקר קיבלו סיקור בכל אמצעי התקשורת שאפו למלוכדים NEWS. 

*הנתון הבולט ביותר שהפתיע גם אותנו: שר האנרגיה ישראל כץ מוביל גם בשאלת הובלת הליכוד ביום שאחרי וגם במיקום ברשימת הליכוד • שר הביטחון יואב גלנט מפתיע עם מיקום גבוה לעומת שר המשפטים יריב לוין שמפתיע עם נתונים נמוכים ממה שניתן היה לחשוב • כל הפרטים והפרשנויות על הסקר שמסעיר את הליכוד ומשנה את תמונת המצב המוכרת עד היום*

את התוצאות האלו קשה היה לנחש מראש: סקר ‘מלוכדים ניוז’ שהסעיר השבוע את השטח הליכודי ועורר אלפי פעילים שנכנסו למוד פעולה אינטנסיבי עבור המועדפים עליהם, מצליח להפתיע עם תוצאות דרמטיות ולא שגרתיות בשאלות הרות הגורל שיעמדו בפני אנשי הליכוד בעתיד הקרוב: מי יירש את נתניהו ומי יהיו בעשירייה הפותחת.

 

רגע לפני שנצלול לתוצאות ולהסברים מסביב נסביר קצת על הסקר עצמו שפורסם בקרב מעל ל-30,000 פעילי ליכוד חופשיים שמחוברים לקבוצות העדכונים של “מלוכדים”, שכבר הפכו לנכס צאן ברזל בקרב כל אדם שהליכוד בפרט והפוליטיקה בכלל קרובים לליבו ואלפים רבים השתתפו בהצבעה בפועל וסימנו את העדפותיהם.

 

הסקר הוא ראשוני מסוגו ומקיף את כל המועמדים והאפשרויות הפוטנציאליות שעומדות בפני בוחרי הליכוד. מאמץ רב הושקע על ידי המערכת לשמור על רמת אמינות גבוהה ובין היתר נחסמה האפשרות להצביע יותר מפעם אחת עבור כל אדם.

 

התקופה בה נערך הסקר נחשבת לעידן חסר תקדים במפלגת השלטון. מחד, מאחורינו ניצחון אדיר בבחירות עם קואליציה של 64 מנדטים, מנגד חוסר היכולת לשלוט ולהוביל סדר יום עומד בעוכריה של המפלגה שרבים מנבחריה ויותר מכך מבוחריה אינם שבעי רצון בלשון המעטה מאופן ההתנהלות הנוכחי, הן בתוך הליכוד והן מול השותפות הקואליציוניות.

 

נקודות הקיצון עם ההצלחה מחד והדשדוש מאידך מובילות לשיח שונה בתוך המפלגה כאשר לא אחת אירעו לאחרונה מקרים בהם נרשמו התכתשויות וחילוקי דעות על דרכי הפעולה הנכונים בתוך המפלגה עצמה. כשיש המצדדים בהבנות ורוגע ויש המצדדים בלוחמה והתעקשות. לשיא הגיעו הדברים בפרשיית הבחירות החשאיות לנציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים והתנהלותה החריגה של ח”כ טלי גוטליב. ברקע האירועים הללו נערך המשאל המקיף והמקצועי שתוצאותיו המפתיעות יובאו להלן.

 

#היורשים

 

נפתח בשאלה הראשונה שעסקה במועמד שיזכה לתמיכת פעילי הליכוד ביום שאחרי ראש הממשלה בנימין נתניהו. הזוכה במקום הראשון הוא שר האנרגיה ישראל כץ עם 43.27% מהקולות, נתון מדהים שהפתיע גם אותנו. מצבו הפוליטי של כץ לא היה נראה בתקופה האחרונה במיטבו והמקום אליו הידרדר בפריימריז הוכיח על כך, אך כנראה עבודתו השקטה והאינטנסיבית במשרד האנרגיה לצד הופעותיו התקשורתיות בתקופת מבצע “מגן וחץ” כחבר הקבינט היחיד ותמיכתו המובהקת בראש הממשלה הביאו לעלייה המשמעותית בכוחו עד כדי בחירתו במקום הראשון כמועמד להחליף את נתניהו.

 

למקום השני הגיע שר המשפטים יריב לוין עם 19.55% מהקולות. הנתון הזה מפתיע – רק מהצד השני. הסבירות הייתה שלוין שזוכה לפופולריות רבה בשטח הליכודי אודות לרפורמה המשפטית שהוא מוביל בעקשנות יקטוף את המקום הראשון בקלות. הירידה למקום השני, לעומת התוצאה בפריימריז בה נבחר למקום הראשון, מלמדת שהקולות שנשמעו נגד לוין והטענות על הנזק הכבד שגרם לליכוד בדרך בה בחר להוביל את הרפורמה חדרו גם לשורות המפלגה ויש רבים שמעדיפים לראות את כוחו של לוין מופחת.

 

אחרי כץ ולוין שזכו במרבית הקולות מגיעים שר החוץ אלי כהן עם 7.82% מהקולות, שר הכלכלה ניר ברקת שנתפס כאחד הטוענים המשמעותיים לכתר עם 7.42% מהקולות, ח”כ דני דנון, שהיה היחיד שהתמודד כבר בעבר מול נתניהו על ראשות הליכוד, עם 6.64%, שר הביטחון יואב גלנט, שידע תמורות במצבו הפוליטי בשל ההתרחשויות האחרונות סביב מהלכיו מול קידום הרפורמה המשפטית, עם 4.07% מהקולות, יו”ר הכנסת אמיר אוחנה, שזינק לקדמת הרשימה בפריימריז, עם 3.65% מהקולות, השר לעניינים אסטרטגיים ומקורבו של ראש הממשלה, רון דרמר, עם 2.43% מהקולות, שרת התחבורה מירי רגב עם 1.97% מהקולות, השגריר באו”ם גלעד ארדן עם 1.94% מהקולות ושר החקלאות אבי דיכטר חותם את עשרת המועמדים עם 1.25% מהקולות.

 

#התנודות בשטח

 

מכאן נמשיך לשאלה השנייה, מי הם עשרת המועמדים המועדפים בעשירייה הראשונה של מפלגת השלטון. גם במקרה הזה רושם ניצחון מפתיע שר האנרגיה ישראל כץ שגרף לא פחות מ-48.38% מהקולות.

 

במקום השני עם 36.14% מהקולות, מפתיע הח”כ הטרי וסגן ראש מח”ש לשעבר משה סעדה, שנבחר לכנסת לאחר ששוריין על ידי היו”ר נתניהו והצליח לצבור אהדה רבה בקרב השטח הליכודי על רקע עמדותיו ופעולותיו מול מערכת המשפט בתור בוגר המערכת ומי שמכיר מבפנים את כשליה. למקום השלישי וגם במקרה הזה אפשר לומר המפתיע על רקע הציפיות המוקדמות, הגיע שר המשפטים יריב לוין עם 34.40% מהקולות. כמו בתשובה על שאלת המחליף שם הגיע למקום השני, גם כאן, ככל הנראה, אנחנו רואים השלכות של הביקורת על התנהלותו סביב הובלת הרפורמה המשפטית, אם כי לא ניתן להתעלם מכוחו הרב של לוין שגם מול הביקורת כובש את המקום השני בשאלת הראשות ואת המקום השלישי בעשירייה הראשונה. 

 

למקום הרביעי הגיע יו”ר הכנסת אמיר אוחנה עם 27.23% מהקולות, אוחנה שהצליח לזנק במהירות לצמרת המפלגה מוכיח שהוא שומר על כוחו והתנהלותו הממלכתית מזכה אותו באמון הפעילים. שר התפוצות והשוויון החברתי עמיחי שיקלי הגיע למקום החמישי והמכובד עם 27.19%, פעילי הליכוד זוכרים לו את נאמנותו לגוש הימין בממשלה הקודמת והשריון לו זכה מנתניהו מאפשר לו להמשיך ולצמוח במפלגה.

 

עם 26.45% מהקולות קטפה השרה הטרייה מאי גולן את המקום השישי. גולן מוכיחה יכולות פוליטיות לא מבוטלות בהישג הזה שמגיע יחד עם הצלחתה להתמנות לשרה לקידום מעמד האישה למרות מיקומה בפריימריז שעל פי תוצאות אלה צפוי להשתנות בפעם הבאה משמעותית. למרות הסערות שעוררה בשבועות האחרונים ח”כ טלי גוטליב, היא הגיעה למקום השביעי עם 25.83% מהקולות, מה שמוכיח שלדעותיה יש כר נרחב בקרב פעילי הליכוד.

 

למקום השמיני הגיע השר דוד אמסלם עם 24.93%, למרות הסערות ומתקפותיו מן העבר על נתניהו, ההדורים שיושרו בין השניים עם מינויו של אמסלם לשר במשרד המשפטים והשר המקשר בין הממשלה לכנסת לצד מינויו לאחראי על רשות החברות הממשלתיות והוועדה לאנרגיה אטומית, הפכו אותו לגורם דומיננטי בקואליציה והחזירו לו את אהדת השטח. עם 23.37% מהקולות להם זכה קיבל שר התקשורת שלמה קרעי את המקום התשיעי ברשימה. קרעי אמנם לא הצליח לקדם את הרפורמה שתכנן בתקשורת בשל ההתמקדות ברפורמה המשפטית, אך נחשב לקול בולט בנושאים העומדים על הפרק. את העשירייה הראשונה חותם שר החוץ אלי כהן עם 22.37% מהקולות כתוצאה מההערכה הרבה לה הוא זוכה בשטח על הישגיו המדיניים הכבירים בפרק זמן כה קצר עם מסעות אסטרטגיים בכל פינה בתבל.

 

#העשירייה השנייה

 

אחרי התוצאות שראינו, בהם ניתן לראות נוכחות בולטת לתומכי הקו הניצי בליכוד, בדגש על הנושא המשפטי, נסקור בקצרה את הבאים בתור: את העשירייה השנייה פותח הח”כ הטרי דן אילוז, שבולט בפעילות בנושאי חוץ, אחריו ח”כ עמית הלוי, לו רקורד בפעילות פרלמנטרית, שר החקלאות אבי דיכטר שקיבל נקודות רבות על רקע עמידתו לצד נתניהו בסוגיית הרפורמה המשפטית, יו”ר הקואליציה אופיר כץ שמנהל ביד רמה את ענייני המשמעת בסיעה, ח”כ חנוך מילבצקי שזוכה לבולטות תקשורתית משמעותית, שר הביטחון יואב גלנט שאחר הדרמה הגדולה שכמעט הובילה לפיטוריו ידעו יחסיו עם ראש הממשלה קאמבק מרשים שהגיע לשיא עם בואם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו לניחום אבלים בביתו על אימו שנפטרה ומנהל כיום את ענייני הביטחון יחד עם נתניהו באמון ושיתוף פעולה מלאים.

 

אחריו ח”כ אליהו רביבו שעלה לכותרות לאחרונה סביב התגייסותו לטיפול בפשיעה, ח”כ בועז ביסמוט שבולט עם עמדותיו היצוקות וזכה למתקפות קשות ממחאת השמאל, שר הכלכלה ניר ברקת, ח”כ אביחי בוארון שמוביל את מחאות הימין הנגדיות, ח”כ שלום דנינו שניסיונות שונים לציירו כמי שפעל נגד קידום הרפורמה הוכחשו על ידו, שר החינוך יואב קיש שמוביל מדיניות ימין לא מתנצלת במשרדו, ח”כ קטי שטרית שמייצגת את הליכוד בשיחות בבית הנשיא, ח”כ ניסים ואטורי שמספק מדי פעם סנסציות צבעוניות, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר הפועל בעיקר מתחת לראדר, שרת ההסברה גלית דיסטל, שרת התחבורה מירי רגב, שר התרבות מיקי זוהר, ח”כ ששון גואטה, השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, ח”כ משה פסל, שרת המודיעין גילה גמליאל, ח”כ צגה מלקו, ח”כ אריאל קלנר, ח”כ דני דנון, ח”כ יולי אדלשטיין, ח”כ דוד ביטן, ח”כ חוה אתי עטייה, ח”כ אושר שקלים, ח”כ אלי דלל ושר התיירות חיים כץ



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אופיר אקוניס: “שוקלים להגיש תלונה נגד המחנה הציוני”

אריק זיו ויזר

עימות בערוץ 2 בין ח”כ זאב אלקין לעיתונאי אמנון אברמוביץ

אריק זיו ויזר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בדלית אל-כרמל לרגל חג יתרו של הדרוזים

אלי חזן

ח”כ נורית קורן מונתה לסגנית יו”ר ACRE נשים

אריק זיו

בחזרה ל – 73′ – פרק שלישי : מקהלת העבדים הליכודניקים*

אלי חזן

הבשורה על פי ריבלין

אלי חזן
דילוג לתוכן