22.1 C
תל אביב
28 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ בליכוד

אלדד יניב: השמאלני שאתגר את הנרטיב הנגד נתניהו

מהפך השנה, זה לא החלפת ממשלת השמאל, מהפך השנה שייך על מלא לאלדד יניב.

אלדד יניב, שהיה פעיל שמאל בולט ומוביל הפגנות נגד נתניהו, שינה לאחרונה את נקודת המבט שלו בנוגע לחקירות נגד ראש הממשלה. בהתחלה הוא היה משוכנע בתקינות המידע שדלף ובתביעות נגד נתניהו ושיחק תפקיד משמעותי בארגון ובהובלת הפגנות הדורשות את העמדתו לדין של ראש הממשלה. אך עם הזמן, יניב התחיל להבחין בפערים בין המידע שדלף לבין מציאות התיק, וגם בעבירות פליליות שנעשו בעיני המשטרה והפרקליטות בפרשת תוכנת הריגול פגסוס. מאמר זה יחקור את המסע של יניב מתומך נלהב נגד נתניהו לקול ספקני וחוקר יותר, המבקש לחשוף את האמת מאחורי החקירות והאנשים המעורבים בחשיפת המידע.

עוסקו הראשוני של יניב ועמדתו

אלדד יניב, פעיל שמאל מוכר בישראל, זכה להכרה כאחד מהמנהיגים המרכזיים בהפגנות נגד נתניהו. הוא היה מעורב במידה רבה בהפגנות נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ושיחק תפקיד מרכזי בדרישה לפתוח חקירה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. יניב האמין בלב שלם שנתניהו אשם בשחיתות ושהחקירות יחשפו ראיות מוצקות נגדו.

בעת ההפגנות, יניב הושפע במידה רבה מקציני המשטרה וראשי הפרקליטות שניהלו את החקירות נגד נתניהו. הוא האמין באמונה נאמנה שהמידע שדלף על המקרה היה מדויק ואמין. האמונה הבלתי מעורערת של יניב בתקינות החקירות והמידע שקיבל הובילו אותו להיות מתנגד חריף וקולני של נתניהו, ולגייס אנשים להצטרף למחנה “רק לא ביבי”. כתוצאה מכך, הוא הפך לדמות בולטת בתנועת השמאל, דגל בצדק ובשקיפות בממשלת ישראל והתנגד בחריפות להמשך מנהיגותו של נתניהו.

 נקודת המפנה: פערים ופרשת רוגלת פגסוס

נקודת מבטו של אלדד יניב החלה להשתנות כשהחל להבחין בסתירות בין המידע שדלף בנוגע לחקירות נגד נתניהו לבין עובדות המקרה בפועל. הוא הבין שהמידע המוצק שבו האמין בתחילה אינו אמין כפי שחשב, מה שגרם לו לפקפק באמינות החקירה כולה.

נקודת מפנה זו קיבלה חיזוק נוסף בפרשת רוגלת פגסוס, שם עלו טענות לעבירות פליליות שבוצעו על ידי המשטרה והפרקליטות. על פי הדיווחים, תוכנת הריגול פגסוס, שפותחה על ידי חברת NSO הישראלית, שימשה לפריצה לטלפונים של כמה אנשים, בהם עיתונאים, פעילים ודמויות פוליטיות. נטען כי המשטרה והפרקליטות השתמשו ברוגלה כדי לאסוף מידע שלא כדין, דבר המטיל ספק בתקינות הליך החקירה כולו.

ככל שיניב העמיק בהאשמות הללו, הוא הבין שהנרטיב האנטי-נתניהו שבו דגל בעבר עשוי היה להיבנות על יסודות רעועים. הבנה זו הובילה אותו לפקפק במניעי המעורבים בחקירה ובאמיתות המידע שדלף. כתוצאה מכך, עמדתו של יניב בכל הפרשה השתנתה, והוא החל להתרחק ממחנה מתנגדי נתניהו.

הבנה חדשה זו של החקירות נגד נתניהו סימנה נקודת מפנה משמעותית עבור אלדד יניב, שהחליט להשתמש בניסיונו ובידע שלו כדי לחשוף את האמת על הפרשה ולאתגר את הנרטיב האנטי-נתניהו שבו תמך בעבר.

 נקודת המבט החדשה של יניב וספרו הקרוב

שינוי דעתו של אלדד יניב הוביל אותו לצאת למשימה חדשה – חשיפת האמת מאחורי החקירות נגד נתניהו. ככל שהתוודע יותר ויותר לפערים בין המידע שדלף לבין עובדות המקרה בפועל, חש יניב צורך לתעד את ממצאיו ולשתף אותם בציבור. זה הוביל אותו לכתוב ספר שמטרתו לחשוף את זהותם של אלה שהדליפו מידע בחקירות נגד ראש הממשלה.

ספרו הקרוב של יניב צפוי לספק תיאור מפורט של חוסר העקביות שגילה בפרשה ועל ההתנהלות הפסולה לכאורה של המשטרה והפרקליטות. על ידי שיתוף נקודת המבט החדשה שלו, יניב מקווה לאתגר את הנרטיב המקובל סביב החקירות ולעודד הערכה אובייקטיבית יותר של הראיות. ספרו ישמש גם עדות למסעו האישי, שיתעד כיצד הפך מפעיל נלהב נגד נתניהו לחושף שחיתויות המבקש לחשוף את האמת.

בעוד יניב מתכונן להוציא את ספרו, הוא ממשיך להיות תומך קולני בשקיפות ואמת בתקשורת, ומדגיש את החשיבות של בחינת המידע המוצג במקרים בעלי פרופיל גבוה כמו חקירות נתניהו.

תפקידו של יניב בתקשורת החופשית ובפאנל הפטריוטים

השינוי בנקודת המבט של אלדד יניב הוביל אותו להפוך לקול משמעותי בנוף התקשורת החופשית. ככל שהבנתו של החקירות נגד נתניהו התפתחה, כך גם גדלה רצונו לאתגר את הנרטיב שהוצג על ידי בריתו לשעבר מהשמאל. השינוי הזה הפך את יניב לדמות חיונית בקידום שקיפות ואחריותיות בדיבור התקשורתי בישראל.

יניב הצטרף כעת לפאנל הפטריוטים בערוץ 14, שם הוא מציע את נקודת המבט הייחודית שלו וניסיונו לדיון באקטואליה במדינה. השתתפותו בפאנל מאפשרת לו לתרום לדיאלוג מאוזן ומושכל יותר על חקירות נתניהו ועל נושאים פוליטיים נוספים. כחבר בפאנל הפטריוטים, יניב עוזר לאתגר את הנרטיבים המרכזיים ומעודד חשיבה ביקורתית בקרב המאזינים. נוכחותו בפאנל מהווה שינוי משמעותי בשיח סביב החקירות ומדגישה את חשיבותם של קולות מגוונים בנוף התקשורתי.

מסקנה

לסיכום, המסע של אלדד יניב מפעיל אנטי-נתניהו מתפתח לקול חוקר המחפש את האמת מאחורי חקירותיו של ראש הממשלה ומדגיש את המורכבות של הנוף הפוליטי. התפיסה החדשה של יניב מספקת תובנות חשובות על החקירות נגד נתניהו ומדגישה את החשיבות של איש שמאל שעומד על דעתו, ולא סוטה כאשר הוא רואה שהצדק עם היריב .

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רעיית רה”מ השתתפה בטקס חנוכת מרכז הדרכה לזכר חלל צוק איתן

אריאל אילוז

פוליטיקה על פי קישון.

רפי קישון

הליכוד כסינטבון

אריק זיו ויזר

מיקי זוהר במקום הראשון

הרויזיוניסט

העולם הערבי מתעניין בבחירות בליכוד

אריק זיו ויזר

התייפחי צפת עיר ההפקר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן