24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

התייפחי צפת עיר ההפקר

מדינת ישראל 2010 : רשויות האכיפה דוממות, מתי מישהו יתעורר לנוכח ההפקרות ?

כדבר הזה יכול היה להתרחש במדינת ישראל הריבונית ארך ורק בעיר אחת,
בעיר הקודש שבגליל העליון,  ב צ פ ת: בוקר בהיר אחד קם לו אברך משבט הברסלבים (שהטיל עוגן בעיר העתיקה של צפת) והחליט להרחיב את שטח הבנייה שלו על חשבון הרחוב הגובל עם מבנהו – סמטת הרחוב המובילה לבית עבו ההיסטורי, שממנו יוצאת מדי שנה תהלוכת ספר התורה המסורתית למירון בערב ל”ג בעומר.

 
הוא לא עשה זאת בהסתר,חלילה, אלא לאור היום ולעיני תושבי הרחוב הנדהמים, שנסתם להם המעבר הצר מהכביש הסמוך, ולעיניהם העצומות של מהנדס העיר בצפת וצוות הפקחים, “שאינם רואים ואינם שומעים דבר” כשמדובר ב”נתין ברסלבי”. ו”גיבור” הפרשה החדשה הזו הוא לא אחר מאשר מיודענו , מר אריאל מליחי, שרכש את בית אונגר ההיסטורי ומבצע בו עבודות הרס כאוות נפשו, בלי שום פיקוח הנדסי מטעם רשות העתיקות או מהנדס העיר צפת.

על מכתב תלונתו בנידון של עו”ד רפאל עבו, המייצג את דיירי הסביבה וחרד לגורל הפגיעה ב”רחוב עבו” הסמוך שנחסם, השיב מהנדס העיר: “תלונתך הועברה למחלקת הפיקוח על הבנייה לבדיקה, באם הבנייה מתבצעת ע”פי היתר הבנייה, במידה ויתגלו חריגות , העבודות יופסקו באופן מידי”. תאריך תשובתו של מהנדס העיר הוא ה-8 ביולי 2010 . עד עתה, מועד כתיבת המאמר ב-11 ביולי) העבודות לא הופסקו. פקחי העירייה עדיין “בודקים”… ודיירי הרחוב תמהים: מה יש כאן לבדוק ?  מליחי הרס לאור היום את הקיר של בית אונגר הגובל עם הסמטה הצרה המשמשת המעבר היחידי מהכביש המגיע לרחוב עבו וחוסמת את המעבר; נחסמה דרכם של כל דרי הסביבה ואפילו עגלות האשפה של העירייה אינן יכולות לעבור עוד – מה זאת אומרת, “לבדוק, אם הבנייה מבוצעת ע”פי היתר הבנייה שניתן לו ? ” .

האם ניתן להעלות על הדעת, שמהנדס העיר, שמחובתו להבטיח את שלמות הרובע העתיק בצפת, העניק למליחי היתר “לגנוב” שטח מתוך רחוב קיים ? אם אכן, כך הדבר,

באיזה סמכות ההיתר הזה ניתן ומתי הוחלט על כך רשמית, היכן הפרוטוקול של ההחלטה הזו, הנוגדת את תוכנית המתאר של העיר צפת ועוד בשטח שהוכרז

כאתר עתיקות  ב-21 לינואר 1998 – ילקוט פרסומים מס. 4593 מיום 2.12.97 . ואשר לפיו, “אין לבצע שום פעילות באזור העיר העתיקה  ללא הסכמה בכתב של המינהל (תיק 130/69); מי חתום על היתר זה ? זאת ועוד: גוש 13056 , שבו מצויות חלקות בית אונגר ובית עבו מצוי בתחום אתר העתיקות הנ”ל, שבו אין לבצע עבודות בנייה , סלילה, חפירות וכו’ (3520/0 צפת י”פ :1327 עמ’ 630 מיום 1.1.67 ).

בנוסף,  סעיף ג’ לעניין,  “אתר עתיקות המשמש לצורך דתי” (בית עבו הסמוך והגובל לבית אונגר שהדרך אליו נחסמה לאור היום על ידי מליחי) , קובע מפורשות: “לא ייתן המינהל אישור לחפירה או לאחת הפעולות המנויות בסעיף קטן א’ אלא באישור ועדת שרים המורכבת מהשר כיושב ראש, שר הדתות ושר המשפטים”   תזכורת בנידון נשלחה בימים אלה על ידי שר הדתות לראש העיר .

אם חרף כל האמור לעיל ניתן היתר בנייה למליחי – הרי שמדובר בעבירה גסה על החוק.

אם לא ניתן היתר כזה, הרי שמליחי עבר עבירה פלילית של פלישה לשטח הרחוב וסיפוח חלק ממנו אליו –  ומן הדין שהוא יקבל מיד צו הפסקת עבודה וייתבע לדין על הפרת החוק,  שאם לא כן, תישא העירייה,  ובראשה מהנדס העיר, באחריות,  וכזאת כבר חזינו לצערנו בפרשת “הולי-לנד” – האם צפויה לנו פרשה חדשה מעין זו ב”צפת-לנד” ?

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בשם הקב”ה – די לשנאה ! – יעקב קפח

אריק זיו ויזר

חילול שבת בפינוי אזרחים מחומש בליל שבת.

סופר ליכודניקית

אריק זיו

הצילו!!!!!! רשימת המחבלים שאמורים להשתחרר בעסקת שליט

אריק זיו ויזר

סוף עידן קרטל המזון

אריק זיו ויזר

ערב השקת פורום עורכי הדין בליכוד

אריק זיו
דילוג לתוכן