22.1 C
תל אביב
28 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי סניפי הליכוד

איש השנה של ליכודניק: בנימין נתניהו – עושה שלום

בנימין נתניהו הוא איש השנה הנבחר של “ליכודניק”. ולא בכדי. איפה להתחיל? זה נכון שיהיה מאוד נח להבליט עשייה מהעת האחרונה, אבל כיום ברור שהסכם הנורמליזציה עם האמירויות וההתקדמות במגעים מול מדינות, כמו גם העברת שגרירויות זרות לירושלים, הם תוצרים של עבודה מאומצת משך שנים מרובות.
השנה חתם נתניהו את משך כהונת ראש הממשלה הארוכה ביותר מאז ימי בן-גוריון. ולא מדובר באירוע שהוא סמנטי בלבד, אלא הוא מלמד על המשכיות של קו מדיניות ברור אשר הביא לישראל הישגים רבים בתחומי הכלכלה, הביטחון, החברה ועוד. האמונה בצדקת הדרך והדבקות במטרה הם שהניעו את נתניהו לחתום שני עשורים של עשייה ברוכה למען עם ישראל היושב בציון.
נתניהו הוא איש של המילה הכתובה. החינוך שינק בבית ערכי ומלומד הובילו אותו לשורת תפקידי מפתח בציבוריות הישראלית, וכהונותיו בשני העשורים האחרונים בתפקיד הביצועי הרם והמורכב ביותר, ראש-ממשלה, שואבות מתוך סל הערכים הציוני, הלאומי והפילוסופי שירש מבית הוריו, צילה ובן-ציון נתניהו ז”ל. משכך, תמיד אוחז הוא בספר ומרבה במיוחד לקרוא בספרות מז’אנר הביוגרפיות: כך למשל, בעת השבעת הממשלה הנוכחית פרסמנו ב”ליכודניק” כיצד ראש הממשלה נתפס בעדשת המצלמה כשהוא אוחז בספר: “Splendid and the Vile” הספר מתאר את השנה 1940-1941 שהייתה קריטית לניצחון בריטניה על גרמניה הנאצית, בבחינת ניצחון האור על החושך. מנהיג אמיתי, לומד מהעבר, מיישם בהווה ונוצר לעתיד – נתניהו, עונה על הקריטריונים הללו.
ההיבט האישי פוגש את עם ישראל בנקודות ציון משמעותיות בשנה החולפת. הרעיון הבסיסי של הבטחת קיומה של מדינת ישראל מתוך עוצמה ועל יסוד כוח הזכות לשבת לבטח בארצנו, שזור כחוט השני לאורך שנות שלטון נתניהו, והוא העומד מאחורי החלטות בינלאומיות שהתקבלו בהקשר הישראלי, ולא רק בשנה החלפת. ראשון לסמן את מעמדה של ישראל במזה”ת, הוא החלטת הנשיא האמריקני טראמפ להעביר את שגרירות ארה”ב לירושלים. אין ספק שמעבר לסמליות שבאקט הזה, מדובר בהצהרת כוונות באשר לזכותה של ישראל על ירושלים, בירת ישראל הנצחית, תחת כל הסכם עתידי מול הפלסטינים. בסמוך למעמד החניכה המרגש של מבנה השגרירות, מדינות נוספות הצטרפו אל היוזמה להעתקת שגרירויותיהן לירושלים, ומדובר במהלך משמעותי ביותר. לאחרונה התבשרנו כי גם ונצואלה עתידה לפתוח שגרירות בירושלים, כמו גם סרביה וקוסובו.
על הסכם הנורמליזציה עם האמירויות נכתב ונאמר רבות, אולם רק זו נדגיש כי מדובר בנעילה הרמטית של המונח: “שלום תמורת שלום”, אותו התווה נתניהו לאורך הדרך. אין ספק כי נוכח הפרסומים התכופים על הגבהת התקרה של יחסי ישראל עם מדינות מוסלמיות במרחב, קו המדיניות הברור של נתניהו למיצוב ישראל כשחקנית מרכזית בזירת המזרח התיכון הוא שהבשיל את פירות הנורמליזציה ויחסי הידידות עם שכנינו שמעבר למדבר.
הדברים אינם יושבים בואקום. המשוואה הבסיסית שעליה חוזר נתניה אומרת בצורה הפשוטה ביותר כי מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית ובכלל זה במרחב המזה”ת תלוי באופן מובהק ביכולת של ישראל לפתח כלכלה הפתוחה להשקעות חוץ ואשר מביאה לעולם בשורה של ממש בתחומי ההייטק, האקדמיה ולהביא לפיתוחים טכנולוגיים שלהם יהיה ביקוש עולמי. “סטאט-אפ ניישן” הוא לא סתם מונח שעומד ריק בחלל האוויר. זהו החמצן שנתניהו חתר להביא לכלכלה הישראלית על מנת שזו תוכל לצמוח ולהביא בשורה של ממש לאומות העולם, אלו הקרובות וגם הרחוקות.
בפרוס השנה החדשה, נאחל לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרעייתו, הגב’ שרה נתניהו, שימשיכו לעמוד איתנים למען עם ישראל בברכת בריאות טובה והמשך שפע עשייה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו. יש קנקן חדש מלא ישן, וישן שאפילו חדש אין בו.

אריק זיו ויזר

סוכ”ץ 2017

ליכודניק

ראשי סניפים מאזור מישור החוף נועדו השבוע בכדי לדון בענייני התנועה

אלי חזן

גניש : פעיל חברתי לדוגמה

איציק דדוש

ארבעת הצעדים שהימין צריך לעשות כדי לנצח את הבחירות

עזריאל צפר

בורסת השמות שבדרך ללשכת נתניהו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן