11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

אירועי ספורט מרכזיים בספורט הישראלי ישודרו בחינם בערוצים פתוחים בלבד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעתם של ח"כ ארדן וחסון לחייב שידור משחקי קבוצות ישראליות במפעלים רשמיים ונבחרות ישראל (בוגרים ונוער) בערוצים פתוחים. ההצעה קובעת כי משחקים של קבוצות ישראליות במפעלים הבינלאומיים הרשמים ומשחקי נבחרת ישראל במסגרות (בוגרים ונוער) לרבות בשלב המוקדמות, ישודרו אך ורק בערוצים הפתוחים שצפייה בהם אינה כרוכה בתשלום נוסף (ערוצים 1,2,5,10).
בשנים האחרונות, לאור מקרים חוזרים ונשנים בהם נדרשו צופים לשלם סכום נוסף, מעבר לחבילת הבסיס בעבור הצפייה במשחקים מעין אלו, דרש ח"כ ארדן מהמועצה לכבלים ולוויין לגבש כללים ברורים לגבי המשחקים שייכללו בערוצים הפתוחים לציבור. מאחר וכללים אלו טרם נקבעו יש להסדיר בחקיקה את פירוט אירועי הספורט שהם בעלי חשיבות ציבורית ושישי לוודא כי כלל הציבור יוכל לצפות בהם.

יוזם הצעת החוק, ח"כ גלעד ארדן:" מחובתנו להגן על האינטרס הציבורי, ולהפסיק לאפשר את עושק צופי הספורט בישראל ולהותירם שבויים בידי החלטות מזדמנות של רגולטורים. לא יכול להיות שצפייה באירועי ספורט מרכזיים תהייה רק נחלתם של בעלי ממון. צריך לזכור שמשלם המסים כבר סבסד את שידור המשחקים באמצעות רכישת כרטיסים למשחקים, תשלום לטוטו, אגרת הטלוויזיה ותשלום על חבילת הבסיס שגם כך היא בין היקרות בעולם. אין שום סיבה שצופה ישלם סכום נוסף מעבר לכך בכדי לצפות במשחקי הנבחרת הלאומית ובקבוצות ישראליות שחלק נכבד מתקציבן מגיע מהציבור."

יוזם הצעת החוק, ח"כ יואל חסון :"הצעת החוק באה לשים סוף למסחטת התשלומים של חובבי הספורט עלי ידי גופי השידור בארץ. אין שום סיבה בעולם שאזרח ישראלי ישלם מאות שקלים במצטבר כדי ליהנות ממשחקים של נבחרות ישראל או אירועי ספורט בעלי חשיבות לאומית. אירועים אלו שייכים לכלל הציבור בישראל ואסור לאף אחד לפגוע בכך."



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ד"ר גבי אביטל יתמודד בפריימריס הקרובים בתנועת הליכוד

אלי חזן

האפיפיור : "אבוא לישראל"

אלי חזן

ועדת חוץ וביטחון דחתה את בקשתו של ברק למימון פקחי הקפאה נוספים

הכנסת התייחדה בדקת דומיה עם הנספים באסון ביפן: "העם בישראל בוכה אתכם"

אריק זיו ויזר

ח"כ שאמה נפרד היום מההון שהרוויח בפיס

אריק זיו ויזר

ח"כ אקוניס משיב על הצעת אי האמון:"צריך להיכנס לפרופורציות. רמת שלמה היא לא הבעיה האסטרטגית שמאיימת על שלום העולם"

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן