26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין ביקש מיו”ר הפרלמנט הגאורגי לדחות את ביקורו בישראל

“העיתוי אינו מתאים בשל נסיבות פוליטיות; גורלו של הישראלי הכלוא בגיאורגיה מטריד ישראלים רבים”

יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, שוחח היום (ה’) עם מקבילו הגאורגי, דוד בקראזדה, וביקש ממנו לדחות את ביקורו בישראל למועד אחר בשל רגישותו בעיתוי הנוכחי.
יו”ר הפרלמנט הגאורגי היה צפוי לנחות בישראל ביום ראשון הקרוב, ולבקר במשכן הכנסת ביום רביעי, 16 במרץ.
ריבלין הסביר לעמיתו, כי בישראל מעדיפים לדחותו בשל נסיבות פוליטיות פנימיות וחיצוניות שאינן מאפשרות את הביקור. בנוסף אמר ריבלין ליו”ר הגאורגי, כי שאלת גורלו של הישראלי הכלוא בגאורגיה, רוני פוקס, מטרידה אזרחים רבים בישראל, וכי אי הנוחות והלחץ הציבורי בעניין זה הובילו אף הם להבנה בירושלים, כי העיתוי איננו מתאים לביקור רשמי בישראל. דחיית הביקור תואמה עם משרד החוץ ועם כל הגורמים הרלוונטיים בישראל.   
רקע: רוני פוקס, איש עסקים ישראלי, נעצר בגאורגיה לפני חודשים ספורים והואשם בקבלת שוחד, לכאורה, ומשפטו החל לאחרונה. מקורביו משוכנעים שמדובר באשמת שווא, וכי ממשלת גיאורגיה טמנה לו מלכודת לאחר שחויבה לשלם לו ולשותפיו 98 מיליון דולר, לאור פס”ד של בוררות בינ”ל שניתן בלונדון, ועסק במחלוקת שהתעוררה בין הצדדים בתחום האנרגיה והנפט במדינה.
בישראל עורר המעצר תרעומת רבה, לרבות בדרגים הגבוהים. בין היתר פנה בינואר שר החוץ, ליברמן, לעמיתו הגאורגי בבקשה לפתור את הסוגיה, ואילו יו”ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, ביקש להזהיר מפני שיתוף פעולה עסקי עם גאורגיה נוכח המקרה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חוק שריון ירושלים להכנה לקריאה ראשונה – בן זאב

אריק זיו ויזר

ריבלין: “אהבתו של גנדי לארץ היה בלתי תלויה בדבר”

אריק זיו ויזר

ביום שני הכרעה בשאלת חסינות ח”כ זועבי

אריק זיו ויזר

אקוניס ממשיך להנציח את מורשת בגין וז’בוטינסקי גם במשרד המדע

עינר אביב

ארדן צדק השילוט בנתיבי אילון מסכן חיים/מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

רוני צוברי מנהיג העוזרים החדש

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן