25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

העם עם גליק

מחזק את גליק, שטרן שוב כשל, שימו לב לשי קינן, אובמה או לא, שינוי שיטת הבחירות בליכוד וחיים כץ כשר חברתי 

 

העם עם גליק

דומה כי דוד בן גוריון היה המנהיג האמיתי האחרון של מפלגת העבודה. מאז שהוא לא יושב בכיסא המנהיג אנו עדים למנהיגות רופסת. משה דיין, שרכב על הגל של הצלחת לוי אשכול הצליח להפוך את הניצחון במלחמת ששת הימים לבכייה לדודות. לאחר המלחמה הקים הרב גורן מנהלת להר הבית אך משה דיין נתן את השליטה לוואקף המוסלמי. בואו לא נשכח : מדובר באותו וואקף שחבר להיטלר בעת השואה ואותו וואקף שהחל בחפירות בהר הבית ודאג להשמיד כל זיכרון יהודי משם. הרב גורן התנגד אך זה לא עזר לו. הוא הבין עם מי יש לו עסק אז הוא פנה אל מערת המכפלה וקבע עובדות יהודיות בשטח. כך אולי מנע ממשה דיין להשאיר גם את מערת המכפלה בידי המוסלמים.

וכך, בעוד הר הבית הפך לסלע מחלוקת במערת המכפלה נקבעו עובדות. אנו צריכים להיאבק על זכויותינו. אינני מבין את השר לבטחון פנים : מדוע לתת למתפללים מוסלמים להתפלל ולאחרים לא. הרי עדיף לאסור על כל בני הדתות להתפלל שם עד שתהיה הסכמה שכולם יכולים להתפלל.

אני מקווה לראות את הרב יהודה גליק עולה שוב למקום בו הוא מאמין שיש לעלות ומקווה להקמת בית המקדש.

 

שטרן כשל בצעירים

ניסיונו של שבח שטרן ליצור קומבינה שתפגע בצעירי הליכוד כשל השבוע. הרכב מלא של ועדת הבחירות תיקן את המעוות באשר לבחירות לצעירים. 

שימו לב לשי קינן

שי קינן החתים 70 נציגים למועצת הצעירים. כמות דומה החתימה מנהיגות יהודית והשאר מתחלק על ידי כל השאר. ב – 26 בנובמבר נדע מי המנצח בבחירות ליו”ר צעירי הליכוד.

אובמה

השבוע נחצה קו אדום במערכת היחסים שבין אובמה לנתניהו. בואו נבהיר זאת מחדש : מעולם לא הייתה מערכת יחסים טובה בין השניים. לא שכחנו את הרגליים על השולחן וזה עוד לפני שהשניים הגיעו למחלוקת אמיתית.

ישנם נשיאים אמריקאים שייזכרו לעד כהזויים. קרטר היה כזה. אובמה כבר נחשב שכזה. הוא ירשם כנשיא שהרס את המזרח התיכון. יחד עם קרי חיזקו את ארדואן ואף רצו אותו כמתווך בין ישראל לחמאס. אף אחד בישראל לא רוצה זאת לבד מאנשים כמו חנין זועבי.

אם חשבתם שמערכת היחסים עכשיו חריפה – אז חכו להמשך – היא רק תחריף. בייחוד לאחר שאובמה יפסיד בבחירות האמצע. אך יש לזכור שהאינטרסים של המדינות הם מעל המערכת האישית. לכן נתניהו וממשלת ישראל חייבים להמשיך בקו נוקשה בעת הזאת . ובכלל, על כל הודעה של הכרה במדינה פלסטינית צריך לקום עוד ישוב ביהודה ושומרון. מדינת ישראל צריכה להקים ישוב חדש עכשיו שיקרא מאחז שבדיה. ככל שיותר מדינות יכירו במדינה של מכחיש השואה כך יותר ישובים יקומו וכך גם גושי ההתישבות יתרחבו.

בחירות בליכוד ?

בליכוד נערכים לשינויי חוקה בנושא הבחירות הפנימיות בתנועה. למרות כל הניסיונות הוכח כי כל שיטות הבחירות כולן בעייתיות אך המציאות מחייבת כל תנועה פוליטית להתאים עצמה למצבים חדשים.

שיטת פריימריז המתפקדים מיצתה את עצמה וסופה שהיא עלולה להרוס את הליכוד מבפנים. בבחירות האחרונות נבחרה נבחרת מאוד ימנית אך בפועל קולות הציבור הימני הלכו לבית היהודי. לפיכך, מפלגה כמו הליכוד צריכה מוכרחה לשנות את מרכיבי הרשימה כדי לתת אפשרות לנציגי האזורים להכנס וכן לתת את האפשרות להכניס דמויות חדשות.

מכל מקום, גורמיםש אינם מצביעי ליכוד מנסים להמשיך ולהשפיע על הרכב הרשימה. לזה מוכרחים לומר די.

בעבר, היו קיימות בליכוד קבוצות אינטרסים. החרדים, הפייגלינים וחבורת שטרן ודומיה. עכשיו אנו רואים ועדי עובדים ואת תנועות הקבלה. ועדי העובדים בראשות אלון חסן עלולים להרוס את הליכוד וכמוהו תנועת הקבלה.

 

תנועת הקבלה היא תנועה בעלת זרועות הפרוסות בכל הארץ. בבחירות המוניצפליות האחרונות התנועה עשתה נסיון פוליטי ראשון כאשר התמודדה בעיר פתח תקווה. היא זכתה ב – 4 מנדטים כאשר הליכוד בראשות גרינברג קיבל פחות מחצית מהקולות. איך אומרים הצרפתים? עם האוכל מגיע התאבון. כך, הם חברו לגורמים שוליים בתוך הליכוד שכבר הודיעו כי הם יצעידו את השרים וחברי הכנסת בשמאל ימין.

פעילי הליכוד המרכזיים ביחד עם הנהגת התנועה חייבים לתת את הדעת על המצב הבלתי הגיוני הזה.

 

חיים כץ

בשבוע שעבר פרסמנו כי חיים כץ הוא המועמד להתמנות לשר בממשלת נתניהו. הרבה גבות הורמו והיו שטענו כי זה לא נכון. נכון להיום חיים כץ הוא המועמד המוביל לתפקיד שר התקשורת. זאת, למרות שלהערכתי יעדיף כץ לקבל תפקיד חברתי אחר בממשלה. 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ראש ממשלה מזרחי מתי?

אריק זיו ויזר

האוזר ממשיך אין מחליף

אריק זיו ויזר

בנט טרחן קטן

אריק זיו ויזר

האם המשטרה אספה חפץ מיותר ?

אריק זיו ויזר

לא איראן אלא עסקי אהוד ברק באבטחת אישים

אריק זיו ויזר

” הגם אתה אקוניס”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן