26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

האוזר ממשיך אין מחליף

גאולה בעיניו של דודו מתתיהו, מה הגורם לנפילת הביבי קינג, הנפילה הבאה של הליכוד,גודי מפרגנת לשרה, מי השר מהליכוד שחלומו צימצום תקציב התחבורה, פייגלין בעד רב אחד

מה המשותף בין גלעד ארדן, גדעון סער וגיל שפר ? יש להם הרבה מן המשותף. נסתר אך גם גלוי. מה שכן, שלושתם שורדים פוליטיים. בו בזמן, רבים, בעיקר בליכוד, לא מבינים כיצד חלו סער וארדן במחלה של אוטיזים פוליטי.
אך אין ספק כי השלושה שורדים מקצועיים. לפני מספר ימים הגעתי אל פעיל ליכוד בבאר שבע והוא הסב את תשומת ליבי למהלך מתוזמן של השלושה אל מול ראש הממשלה בנימין נתניהו  "תראה, צביקה האוזר לא הולך. הוא כפי הנראה ישאר".

שאלתי : "הרי הוא נמחק על ידי נתניהו. הכיצד זה יכול להיות ?"
"תראה, לשלושה יש מהלכים מובנים. הם מעדיפים שהמצב יישמר שחס ושלום יגיע מועמד שלא יהיה משרתם. ניר חפץ, המשרת המלכותי עזב ולכן הם פועלים שצביקה האוזר ימשיך להיות מזכיר הממשלה. ואל תשכח שצביקה האוזר, מכל השלושה הוא היחיד שלא ניחן בבינוניות, הוא רציני ולא מתנשא". הוסיף הפעיל : "בסביבת נתניהו הבינוניות שורדת. אמנם לעומת כולם צביקה הוא לא בינוני אל משכמו ומעלה. ובכלל, נוח לגיל שפר שצביקה וגם גדי אריאלי ישארו בתפקיד. הוא זה ששומר עליהם ובכך יוצר  תלות בו, בדיוק כפי שהיה בחודשים האחרונים כאשר גיל היה החוט המקשר בין נתניהו לצבי האוזר".


ביבי קינג

ארבע השנים הראשונות של נתניהו עמדו בין גאות לשפל. הוא היה בין המאה המשפיעים והגיע להישג של מועמד על במדינה. אף אחד לא רצה לנסות להתמודד מולו. ובכלל, המועמדים שעמדו מולו הלכו ונמוגו לאט לאט. אך בשנה האחרונה חלה נסיגה משמעותית והוא החל להתדרדר. כאשר אנחנו מנתחים את נתניהו אנו מאבחנים שבסקרים בעת האיחוד עם ליברמן דובר על 42 מנדטים ואפילו 45 מנדטים אך נתניהו התרסק קודם כל בבחירות המקדימות כאשר דן מרידור ובני בגין לא צלחו את הבחירות, ואחר כך כאשר בבחירות הגיע לשיא השפל עד שנאלץ לבלוע את בנט ושלום שלמה.

אז מה נשתנה לנו? נתן אשל נאלץ לעזוב את לשכת ראש הממשלה ואת מקומו כמנהל הלשכה תפס גיל שפר ומאז אנחנו עדים להתמוטטות כללית. אמנם נתניהו ראש ממשלה אך לא כפי שהוא רצה. נתניהו תלוי על בלימת גיל שפר והשיא היה השבוע שנתניהו עף ממאה המשפיעים בעולם ואת מקומו תפס יאיר לפיד המדד הזה מראה כי עתיד מאיר ליאיר .
המלחמה על הריכוזיות אצל נתניהו מתחילה בהמשלה לתנובה. שכן, סביבת ראש הממשלה משולה לאזור של תנובה במדף מוצרי החלב. נתניהו מביט למדף החלב והוא רואה גביעים מסודרים : יש שורה אחת של גיל ושורה אחת של אשל. השאלה איזה מותג מוביל, אשל או גיל?
בעבר נתן אשל היה האיש החזק בלשכה עכשיו גיל הפך להיות השורד החזק בלשכה.

 

אתמול אשל היום גיל מחר אשל.


קוקה קולה
בחול המועד הגיע דודו מתתיהו לנתב"ג. שם, לפני העלייה למטוס פגש את שר הפנים גדעון סער. סער הציג לו את בת הזוג שלו גאולה אבן, ודודו אמר לו : "כן, היא ממותגת כמו קוקה קולה".


ליכוד במילכוד מוניציפאלי 
המצב הוא שהליכוד נמצא בבעיה. אנחנו בפתחן של מערכת בחירות מוניציפליות אך הליכוד אינו מוכן, תרתי משמע. כך, אין היום ועדה מוניציפלית ואין מי שיתווה את הדרך.
מצד אחד ראשי ערים רוצים תמיכה אוטומטית ומצד שני יש מקומות שבהם צריך פרימריז. אבל מתברר כי לליכוד אין ועדה שתוכל לבדוק למי יש סיכוי וכך מועמדים של הליכוד לא יודעים האם יש תמיכה והאם המפלגה תעמוד אחריהם .
מכאן, מה שברור הוא שאם בבחירות הכלליות הוכה הליכוד בשוטים, בבחירות המוניציפליות יוכה הליכוד בעקרבים.
מסתמן שבבחירות המוניצפליות לא יהיה לליכוד סיכוי להגיע להישגים והתוצאה היא שהליכוד הולך להתרסקות גם בבחירות המוניצפליות .


תאונות הדרכים
התפרסם כי שר מהליכוד דיבר עם יאיר לפיד ובשיחה עלה הקיצוץ במשרד התחבורה. לפיד אמר ברגישות כי הוא חושש שקיצוץ עלול לעלות בעלייה בתאונות הדרכים ובחיי אדם. השר מהליכוד לעג בצורה טיפשית לעניין ואמר : "מה פתאום, אין השפעה" .
כך נוהג שר בממשלה רק כדי להתחשבן עם חברו למפלגה . הוא מוכן שיהרגו אנשים בתאונות הדרכים רק שחברו יפגע בתקציב.
נקווה כי בימים הקרובים נגלה מי השר ונדאג לפרסם את שמו.


ג'ודי מפרגנת

ג'ודי שלום ניר מוזס ידועה כמי שאין לה עצם בלשון. היא משחררת מה שהיא חושבת ללא חשבון, אך היא גם יודעת לפרגן. בסטאטוס בפייסבוק היא מפרגנת לשרה:יודעים מה, צריך גם לדעת לפרגן. שרה היתה לבושה נכון ונראתה מצויין בלוויה, כולל הכובע, למרות שאני,כאחת ששונאת תשומי, הייתי הולכת על כל הקופה ומוסיפה את הרשת.

 

אהבתי.


מירי רגב

מירי היא יו"ר ועדת הפנים, ולכן הסטטוס שלה לגבי הפיצוץ בטקסס משמעותי.

"בעקבות הפיצוץ בטקסס ארה" ב והנפגעים הרבים החלטתי לקיים דיון דחוף
בוועדת הפנים והגנת הסביבה בנושא – מפעלים וחומרים מסוכנים במרכזי הערים
דוגמת חיפה, אשדוד, ורמת השרון בהם קיימים מפעלי תעש ונשק . נכון לקבל
תמונת מצב על ההערכות המדינה לאירוע דומה חלילה. בדיון ננסה לעמוד על
הפתרונות והחלופות שהמדינה או המפעלים יודעים לייצר. נזמן לדיון את כל
הגורמים הנוגעים לעניין , משרד הגנת הסביבה, משרד ביטחון פנים, צה״ל,
משרד הפנים, כלכלה ועוד בכדי לקבל תמונת מצב עדכנית".


ליכודניקים מכודררים לבית היהודי

הבית היהודי קולט חילונים. בכנס שנערך ביום חמישי הגיעו רבים כאשר רואים שהמגמה של הבית היהודי לפתוח את השורות בדרך זאת לצאת ממפלגה סקטוריאלית והמטרה להחליף את הליכוד המפורר. בין באי הכנס נראו הרבה פנים
של חברי ליכוד מכל קצווי הארץ. כאשר פניתי לאחד מהם הוא אמר לי : "נמאס לי שמכדררים אותי בליכוד. אני שתמכתי בנתניהו מול מחנה שרון, אז נתניהו כל שבוע היה בקשר איתי ואם לא הוא, המערכת שלו. היום הלשכה שלו מנותקת מהתנועה. אנחנו לא נספרים".
הוסיף החבר : "אנו מוצאים לנו בית אחר. בנט יודע לפרגן. בבחירות פניתי למטה הבחירות רציתי לעזור לליכוד, אמרו לי שלא צריך אותי אז הלכתי לעזור לבנט. נגמרו הבחירות קיבלתי טלפון של תודה, מילה שבליכוד שכחו".


אריה אבנרי‏

פסוקו של יום- התספורות של נוחי
"התספורת שערך נוחי דנקנר לפני זמן קצר לבלורית של הציבור הישראלי
באמצעות שחיקת ערכן של אגרות החוב של החברות הציבוריות שבשליטת דנקנר
שמחזיקים המוסדיים המשמשים נציגי קופות הפנסיה שלנו. בנק לאומי החליט
לקצץ עוד יותר את השיער הדליל של ציבור לקוחותיו ולמחוק עשרות מיליוני
שקלים מחובותיהן של חברותיו הפרטיות של נוחי. התחייבויותיהן של החברות
הציבוריות שבשליטת נוחי למחזיקי אגרות החוב נאמדות כיום במיליארדי שקלים.
חובותיהן של חברותיו הפרטיות של נוחי לכמה בנקים מסתכמים במאות מיליוני
שקלים. במוקדם או במאוחר הציבור יחוש שעל ראשו הצליח נוחי לבצע תספורת של
קרחת אפס".


שמה פס לפוסט ציונות

פיאמה נירנשטיין, חברת פרלמנט ושרה לשעבר באיטליה, מי שנבחרה כאחת היהודיות המשפיעות בעולם מצטרפת אלינו לארץ. היא נולדה בפירנצה, כיהנה כחברת פרלמנט מטעם מפלגתו השמרנית של סילביו ברלוסקוני עכשיו, החליטה פיאמה נירנשטיין שהגיע הזמן להשאיר את איטליה מאחור ולעשות עלייה. בעוד חודשים היא עולה לירושלים "אי אפשר להסתפק רק בדיבורים על ציונות, והגיע הזמן גם למעשים", היא אומרת. מי שהייתה אחת הפעילות הנמרצות ביותר באיטליה במלחמה נגד אנטישמיות ואנטי-ישראליות, החליטה שהגיע הזמן להגשים
חלום ישן, ולהפוך לאזרחית מדינת ישראל.


פייגלין מפתיע
הצעת חוק רב ראשי אחד
התחיל  להחתים חברי כנסת על הצעת חוק "רב ראשי אחד". משמעות החוק היא שאין יותר חלוקה לרב אשכנזי ורב ספרדי. מי שזוכה במירב הקולות הוא הרב הראשי של כולנו.

רוב חברי הכנסת שהספקתי לדבר אתם הגיבו בברכה ואפילו בהתלהבות. הראשון שצירף את חתימתו לרשימת היוזמים היה ח"כ הרב דב ליפמן מ'יש עתיד'.


אולמרט בדרך חזרה

הפרקליטות שוקלת לסגור את תיק אולמרט בפרשת הולילנד. הפרקליטות בוחנת בקשה של פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לבטל את כתב האישום נגדו בפרשת הולילנד, בעקבות מותו של עד המדינה, שמואל
דכנר, כך אמר המשנה לפרקליט המדינה שוקי למברגר, במהלך כנס המחוזות של לשכת עורכי הדין באילת.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מי שלא רצה את ליאון ראש עיר יקבל אותו ………..

אריק זיו ויזר

להפריט את הליכוד – יומן פוליטי -אריק זיו

אריק זיו ויזר

בודד בצמרת משה כחלון

אריק זיו ויזר

איש הקדנציה בכנסת/ מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

נתניהו הבטיח ליברמן יקיים

אריק זיו ויזר

מירי רגב בלי ימי חסד

אריק זיו ויזר
יומן פוליטי

האוזר ממשיך אין מחליף

גאולה בעיניו של דודו מתתיהו, מה הגורם לנפילת הביבי קינג, הנפילה הבאה של הליכוד,גודי מפרגנת לשרה, מי השר מהליכוד שחלומו צימצום תקציב התחבורה, פייגלין בעד רב אחד

Continue reading "האוזר ממשיך אין מחליף"



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רובי מחכה לביבי

אריק זיו ויזר

גם סילבן

אריק זיו ויזר

רעל בעורקי המדינה

אריק זיו ויזר

מי שלא רצה את ברק, קיבל גם את ברק וגם את מופז

אריק זיו ויזר

"הפשיזים כן יעבור"

אריק זיו ויזר

מחר בליכודניק : חרדים להשתמטות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן