32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי כללי

האם המשטרה אספה חפץ מיותר ?

יוספטל אאוט – סאלח אין, הנעליים הגדולות של ביטן, טראמפ וקיר הברזל, המאכער החדש ירון זליכה

הסדרה "סאלח, פה זה ארץ ישראל", ממחישה לנו היטב את הגזענות שהייתה מושרשת פה בשנים הראשונות להקמת המדינה ולכן סאלח ישאר איתנו לא רק בסידרה אלא גם בספרי ההיסטוריה בלי הנחות ובלי הסתרה.
כן, צריך היה אתמול להתחיל להסיר שמות של רחובות ומבני ציבור שמנציחים את יוספטל ושאר אבות הגזענות. ראש עיריית נתניה מרים פיירברג החליטה לקרוא לרחוב בעיר על שם הזמרת ברכה צפירה: "מדובר בתיקון עוול כפול: מחד – עשיית צדק היסטורי עם יהודים יוצאי ארצות ערב ומאידך – תיקון מגדרי".
אך מה שחשוב יותר הוא שהסידרה הזאת חייבת להיות חלק מתוכנית הלימודים בכל בתי הספר.
עכשיו כאשר הפצע נפתח שוב אולי האמירות של הבכיינות של יוצאי ספרד ירדו מסדר היום ויתייחסו אליהן בצורה עינינית.

ניר חפץ
השבוע התברר כי ניר חפץ הוא עד מדינה. כלומר האיש שקיבל תמורה בסיטונות מהיותו מקורב לבלפור הפך להיות עד מדינה שיוצא נקי ללא תשלום .
צריך לשים לב לתופעה : נתניהו אימץ שכירי חרב שעבדו איתו במשך שנים. מי למשל : פילבר, חפץ  ואורית צוקר גלילי. כולם יצאו נגדו. יש להם במשותף : כולם לא ליכודניקים.
חפץ מסביר כי נפגע מנתניהו שלא הלך להעיד בזמן שהוא היה במעצר.
נו, מישהו מאמין בזה?
הבעיה בעדות של ניר חפץ היא שהוא לא משלם כלום על הפשעים שלו. עוד יתברר כי ניר הוא העבריין ולא נתניהו כי מי שהיה הנהנה העיקרי ממהלכים בעלי סימן שאלה זה רק הוא.

פרשות ריטמן , רות דוד, השופטת חיות, כל אלה נעלמות כאשר מי שעומד בראש אגף החקירות זה מי שמאמין שנתניהו תפר לו תיק. מי באמת בעם מאמין למשטרה כאשר היא מתנהלת כמו משטרה בעולם השלישי? כאשר מודיע פרקליט המדינה שידע כל איש ציבור שלמשטרה יש מרגלים כמו הפקידה או הנהג. אם זה לא מזכיר מדינות עולם שלישי ששם המשטרה מנהלת את המדינה אז מה זה מזכיר?
כאשר נשיאת בית משפט העליון ידעה ושמעה כי קמיר וחפץ הציעו לגרסטל מינוי תמורת סגירת תיק ולא הלכה עם זה למשטרה זה בעייתי. כל אזרח אחר היה נשפט ומורשע אך גם הפרשה הזאת נעלמה. ומיד אחרי שהפרשה הזאת מושתקת ניר חפץ הופך להיות עד מדינה אך הנושא הזה מושתק, מדוע ?
הסיפור האמיתי הוא לא אלי קמיר או ניר חפץ אלא רק נשיאת בית משפט העליון. פרשה כזאת והנושא לא נחקר לעומק? הרי המשטרה השתמשה בהדלפה הזאת תוך כדי דיון בועדת הפנים עם רנ"צ אלשיך היה סוער, אבל הדרמה התרחשה במהלכו כאשר המפכ"ל יצא לשיחת טלפון דחופה שלאחריה פורסם תיק חקירה 1270
נשאלת השאלה : אם הפרשה הזאת בעיני המשטרה לא רצינית אז מדוע המשטרה הדליפה את הפרשה? האם רק למען יציאה דרמטית מועדת הפנים? האם אלשיך משתמש במידע כדי לעשות מניפולציות על הכנסת?

קואליציה בצרה
אמסלם בשבוע שעבר מרגיש שאיבד את דרכו מאז שהוא החליף את דוד ביטן. יש לומר שאמסלם טבע בנעליים הגדולות שהשאיר ביטן. מאז 2009 היו ראשי קואליציה מצויינים. הטובים היו אלקין וביטן שלקחו את התפקיד באופן אישי וההצלחה הייתה נר לרגליהם. השניים לקחו כל הצבעה כאילו היא הצבעה של אי אמון, ולכן כל אחד מהם היה מוצלח כאשר הדרכים שלהם היו שונות, אחריהם היה יריב לוין אשר היה בתפקיד והצליח. יריב לא אהב את התפקיד אך ביצע אותו בצורה טובה.

אחר כך נכנס לתפקיד צחי הנגבי. הנגבי היה כשלון טוטלי. בכירה בניהול הקואליציה סיננה בעת משבר כי "את צחי לא מעניין שום דבר. הוא מעביר את הזמן עד שראש הממשלה ימנה אותו לשר". וכך אכן היה. הקואליציה פשוט הייתה מפוררת. כאשר ביטן נכנס לתפקיד הוא גילה אדמה חרוכה כאשר צחי כל בעיה שהייתה בקואליציה פשוט מרח אותה עד שיעזוב את התפקיד.
דוד ביטן היה יו"ר קואליציה שניהל את הקואליציה בנוקשות : בדרישות אך בחביבות הצליח להגיע להסכמות גם עם האופוזיציה.
אמסלם הוא חבר כנסת חרוץ אך התפקיד לא מתאים לאופי שלו ולכן אמסלם אמר בשבוע שעבר כי הוא רוצה לעזוב. כפי הנראה הוא ישאר בפקיד אך אין ספק כי לא יכשל כמו הנגבי כי לאמסלם יש אחריות שלהנגבי לא הייתה.

טראמפ
במשך השנה האחרונה טראמפ היה מי שהוצג כנשיא לא שפוי. כאשר התעמת מול צפון קוריאה טראמפ המשיך עם הסנקציות אך גם הרים את הרף שהוא לא פוסל מלחמה. עד כדי כך שזאת הפעם הראשונה שגם הסינים הפעילו לחץ על צפון קוריאה. התוצאה : תתקיים פגישה בין שני ראשי המדינות.
עוד אין הסכמים. אך מה שבטוח העמידה החזקה של טראמפ משנה את המצב, כמו ההחלטה שלו להעביר את השגרירות לירושלים. טראמפ למעשה מאמץ את קיר הברזל. גם מול הרוסים טראמפ נוהג בקשיחות כאשר פוטין כבר מזהה כי מי שנחשב נשיא טוב לרוסיה הופך להיות נשיא שמערער על הצלחות של רוסיה כולל בסוריה.
טראמפ לא הולך לשום מקום ופוטין מבין זאת היטב לכן הרוסי חובר יותר ויותר לאירן עד לרגע שיבין כי אחרי קוריאה טראמפ הולך לטפל באירן, ואז רוסיה תצטרך להחליט עם איזה צד היא הולכת.

מאכער ושמו זליכה
הלוחמים נגד השחיתות הם המנוע המושחת. הנה דוגמה : ירון זליכה שחבר למושחת אלדד יניב
היה מאכער וקיבל כ-2 מיליון שקלים מהסכום שנתב"ג שילם כארנונה לרשויות המקומיות הגובלות בו. את הכסף יקבל זליכה בתמורה ל"ייעוץ" שהעניק לאותן רשויות בנושא.
מעניין ממה אלדד יניב מתפרנס ? והגופים שממנים אותו : מדוע הם מזרימים כספים אליו? הגורם היחידי שיכול לחשוף את יניב זה רק המשטרה, האם יש מישהו שמאמין שהמשטרה תחקור א. יניב או אהוד ברק,
זליכה הוא מאכער להשכיר. תזכרו זאת טוב כאשר הוא נואם על טוהר המידות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

להפריט את הליכוד – יומן פוליטי -אריק זיו

אריק זיו ויזר

יריב וכל השאר

אריק זיו ויזר

בחזרה ל – 73' – פרק שלישי : מקהלת העבדים הליכודניקים*

אלי חזן

מאחורי הקלעים לקדמת הבמה: מני אסייג במופע סטנד אפ חושפני

רועי אזולאי

דיסטל אחרי שהצעת החוק עברה: ״יום מאושר מאוד!״

מערכת ליכודניק

יו"ר סניף לשעבר במפלגת העבודה: שחקן חדש במגרש הליכודי

דניאל נחמיה
דילוג לתוכן