20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הארץ
יומן פוליטי

בניהו דובר החתרנים

בניהו עבר את הגבול,מילגות לבטלנים מנתניהו, בועת הנדל”ן בחסות שר חברתי מש”ס,הקו האדום של הטיקונים,למה הארץ עיתון השקר הגס.

ככה לא בונים דוברות

לאבי בניהו, דובר צה”ל, יש רזומה מכובד. דומה כי שמו הולך לפניו בעבודה מקצועית. ואולם, דומה כי בשבוע שעבר הוא חטא לתפקידו. בדובר צה”ל מנסים ליצר דה הומניזציה לאיילה חסון ומרעילים בארות נגדה. הטענה העיקרית המשתמעת מהביקורת כנגדה היא כי איילה רודפת את הרמטכ”ל ולכן היא מפרסמת את הביקורת כנגדו. תת אלוף בניהו מעדיף לשכוח שזהו תפקידה של חסון ואיני זוכר כי היפנה את חיציו כנגד אמנון אברמוביץ בעת חשיפת המכתב. מעניין למה? אולי הוא יוכל להשיב?

 

יתר על כן, הרי כבר מראיית המכתב היה ברור כי הוא מזויף אך לשכת הרמטכ״ל ורעיית הרמטכ״ל היו שותפים להכפשת שר הביטחון. עצוב ומקומם.  

שר הביטחון הוא עכשיו שק החבטות של התקשורת. ברק מרגיש את מה שהרגיש נתניהו ב – 99 כאשר כל העולם חבט בו.

בניהו, שיש לו כאמור עבר עיתונאי מכובד, השכיח מדעתו כי זהו תפקידה של איילה חסון לעלות לסדר היום את התנהלות הרמטכ״ל ולשכתו בפרשה. מה גם שהרמכ״ל טען כי אישתו דיברה עם המזייף על אמץ לוחם. כולנו הרי יודעים כיצד הייתה התקשורת מגיבה אם שרה או נילי היו מנהלות קמפיין עם זייפן אשר ניסה להפיל שר בטחון .

אין ספק כי הדרישה שתוקם ועדת חקירה חיצונית היא חשובה מאין כמוה. האם יעלה על הדעת כי קצין בצבא שניסה להפיל את השר הממונה עליו לא ייענש ?

רק במדינות שבהם הגנרל הופך לראש המדינה זה עובר בשקט.

 

 

 

“מלגה לכל ילד” ?

מי זוכר כיצד נתניהו קיצץ את קצבאות החרדים? אבל בכל זאת. ראוי שנאמר את האמת המטפורית : “יצא שכרו של נתניהו בהפסדו” משום שהוא ניגש לתהליך שבו מחזירים את קצבאות החרדים בדלת האחורית כאשר קורא להם מלגות. יתר על כן, הצעת הפשרה שיכללו בה סטודנטים הלומדים לתואר ראשון ויש להם שלושה ילדים היא בדיחה לא נורמאלית.

הבעיה היא שנתניהו מכניס לנו את קצבאות הילדים בדלת האחורית וכך נחזור לראות את החרדים הולכים ומגדילים את ה”מלגות” לפי הכמות הילדים. או שלחלופין יוגדר כי מי שהולך עם חליפה שחורה יקבל מלגה. צריך לומר את האמת : אסור לקבל את הדרישה שקצבאות יינתנו לבטלנים.

אולי צריך לחוקק חוק כי מלגה תינתן בהתאם לשרות בצבא וזה יהיה הדין לגבי תשלום חודשי לביטוח לאומי ואז אולי נגלה כיצד תקציב המדינה הולך למען אלו שתורמים ומשרתים את המדינה.

 

 

בועת הנדל״ן

 

כאשר נתניהו נבחר אחד הדברים שדיבר עליהם היה מחירי הדיור אשר נקבעים על ידי ספקולציות. שהרי מנהל מקרקעי ישראל הוא הספקולנט הראשי.

אנו עוד מעט סוגרים שנתיים שבהן התברר כי ממשלת נתניהו נכשלה בהורדת המחיר של הדיור בישראל. אנו עדים כי הבועה הזאת גדלה בחסות ממשלת נתניהו והתוצאה היא שזוגות צעירים מתחייבים על משכנתאות שמעבר לכוחם והרי ברור כי כאשר תתפוצץ הבועה יצטרכו קברניטי המדינה לטפל בבעיה מאוצר המדינה.

הטענה הרווחת היא שבמדינה צריך 40 אלף התחלות בניה אך בפועל יש התחלות בניה בהיקף של כ – 25 אלף יחידות בניה.

ואם ניקח בחשבון כי חלק לא קטן מהתחלות הבניה נקנו ע״י ספקולנטים ותושבי חוץ אז נגיע למסקנה כי במהלך השנים האחרונות נוצר חוסר של כמאה וחמישים אלף יחידות דיור אך ממשלת ישראל אינה פותרת את הבעיה. להיפך, היא מדברת ואינה עושה לשינוי המצב .

הרי זה בידיה. הממשלה יכולה לקבוע כי בשיווק הקרקעות של המינהל יקבע מחיר מקסימום לדירות החדשות וכך יתוקן המעוות בניפוח הבועה ישראלית בנדל״ן.

צריך לומר את האמת כי הממשלה הקודמת ניפחה את הבועה כאשר מנעה שיווק קרקעות ב – 2007 אך צריך לזכור שממשלתו של נתניהו מושלת עוד מעט שנתיים והיא אחראית שמחירי הדיור עולים ועולים.

ההיתממות של הממשלה אינה במקום. כאשר נמכרת דירה של שני חדרים במילון או מיליון וחצי ש״ח אנו בטרוף מערכות ולכן צריך נתניהו להשכיל ולהגיע להחלטה כי הממשלה מורידה את המחירים והמינהל צריך להוציא לשווק קרקעות לבניה כאשר מחיר המקסימום

 

 

קו אדום

מאז החל המאבק בין אקוניס לשאמה הכהן מנהלים השניים קרב תרנגולים. כל אחד מאשים את השני בפופוליזם.

בכלכליסט הופיע ידיעה כי אילן בן דב הודיע לח”כ כרמל שאמה הכהן שהוא יכהן כיו”ר ועדה, לדעתי זהו אחד הקווים האדומים שבה ההון כבר קובע ומשנה את סדרי בית המחוקקים. הרי לא יעלה על הדעת שבעלי המאה יהיו הממנים או לחילופין המפטרים. יש לבעלי ההון יתרון שהם מפעילים לוביסטים מקצועיים. אין ספק כי ההשפעה של הלוביסטים משמעותית, אך לא יעלה על הדעת שגורמים חיצוניים יפעלו לשנות סדרי הפרלמנט.

 

 

“החושך של הארץ”

אור קשתי הוא כתב חרוץ של עיתון “הארץ”. אחזקתו בעמדות פוליטיות שמאלניות קיצוניות גורמות לו להיות בקשר די מוקפד עם פקידים במשרד החינוך שאינם יודעים הכיצד להתמודד עם המורשת הלאומית שהכניס גדעון סער למשרד והם מתנקמים בסער על ידי כך שמדליפים לקשתי  בדלת האחורית מידע שפוגע בשר. הווה אומר שהם טובלים ושרץ בידם. ואולם, בתחקיר על העמותה ע”ש יוהנה ז’בוטינסקי, מביא קשתי פרטים רלוונטיים הקושרים את העמותה עם הליכוד. אם תיכנסו לעמוד הבית של הארץ בקטגוריות “חינוך וחברה” תוכלו למצוא את הכותרת הבאה : “המיליונים שנעלמו מבתיה”ס של הליכוד“. ואולם, כאשר נכנסים לתוך הכתבה המילה ליכוד נעלמת ובמקומה מוציאים את המילה “ביתר”.  הכל טוב ויפה. מחקר לעילא ולעילא. ואולם, כאשר אתה מעמיק בקריאה בתחקיר מתברר כי רוב המעורבים  שייכים לקדימה, ממגייס הכספים איש שרון עד למועמד לכנסת מטעם קדימה, והיועץ המשפטי של קדימה. אצל קשתי, מיותר לציין, המהות הזאת נעלמת. שהרי, כל המעורבים בפרשה משתייכים לקדימה ולא לליכוד והרי קדימה זיקקה את הליכוד מהשחיתות שהביאו אנשי שרון. לא אצל קשתי ולא אצל עיתון “הארץ”.

אור קשתי צריך להפוך את שמו לחושך, כי השנאה האישית שלו לליכוד מעוותת את המידע שמקבל הציבור.

 

 

הארץ



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דו”ח המבקר, פצצה מתקתקת !

אריק זיו ויזר

לפיד סלפי

אריק זיו ויזר

אנא נתניהו הושיעה נא

אריק זיו ויזר

קדימה לימין שור

אריק זיו ויזר

הסיבוב של צחי ברוומן

אריק זיו ויזר

דיברי רהב

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן