27.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מיקי ניצח הליכוד הפסיד

מפץ נשמע סקסי, במבחן התוצאה משה כחלון,דגן הפטפטן, אשכנזי נאחז בקרנות המזבח, היכן נעצר הפמיניזים, תוקף כהונה מוזרה של שלום שלמה,בלוף הפליטים, מדוע לא חוקרים את לבני


ועידת הליכוד

יש ולפעמים שנוצר עודף פעילות בביצה הפנימית בליכוד. כך קרה כאשר מיקי איתן הלך לעתירה כנגד נתניהו, עתירה שמנעה בחירות לנשיאות. איתן מצא שיש לקונה וכך נדחתה הועידה ולא נבחרו ראשי המוסדות. איתן ניצח את המערכת אבל הליכוד הפסיד וכך הגענו למצב שהועידה נדחתה. איזה רווח היה פה לליכוד חוץ מזה שמיקי יכל להסתובב ברחבי הארץ ולומר : אני מועמד לנשיאות הועידה. כל הליכוד הפסיד כי היום אחרי הפרסה המבישה של הקריאה הברברית להצבעה חשאית נוצר מצב שועידת הליכוד נפתחה ולא נפתחה. המשמעות היא כי הועידה לא נפתחה רשמית משום שלא נבחר יו”ר נשיאות ולכן אין ספירה של נעילת הועידה בתוך 90 יום. וכך נוצר מצב כי בעל התפקיד הרשמי בתנועה היחיד הוא ראש הממשלה נתניהו. המצב הזה הוא מצב אופטימלי מבחינתו. כך הוא יכול לגרום למצב שרק הוא מחליט בתנועה. כל מה שנשאר לנתניהו זה למשוך את המצב הזה עד חודש אוקטובר ואז אנחנו נכנסים לשנת בחירות. לפי חוקת הליכוד בשנת בחירות אין התמודדיות פנימיות בליכוד וכך מיקי ניצח והליכוד הפסיד.


מפץ

מפץ היא המילה הכי מדוברת בביצה הפוליטית. אחרי המפץ של 2005 והקמת מפלגת השררה קדימה נוצרה ציפייה כי גם עכשיו יתרחש מפץ והציפיה היא שנתניהו יצור מפץ אחד גדול בליכוד.

אך המפץ טוב אולי לתקשורת ואולי טוב לברק ומופז אך אינו טוב לליכוד. יש תופעות בליכוד של נסיונות של כפייה ע”י גורמים קיצוניים. כך הופיעה הקריאה הבזוייה בדרכה להצבעה חשאית בועידה ואין ספק כי הקמת הממשלה הרחבה עם קדימה הייתה תוצאת לוואי של השתוללות בועידה. זאת, למרות שהיו גישושים מיד עם נצחונו של מופז על הקמה של ממשלה רחבה אז תחת אדי הנצחון של מופז על לבני היה סירוב ולהיפך עוד הופיעו קריאות קרב מהכיוון של קדימה. ואז נתניהו הוביל מהלך לבחירות.

אז מפץ אולי נשמע סקסי אך לא מה שנוצץ זהב הוא. במידה ונתניהו יגרר למהלך של מפץ אנו עלולים למצוא אותנו עם רשימה שבה יהיו לא חברי ליכוד מובילים. הרי מפץ שבה נכנסים אנשי קדימה ועצמאות לא ישאיר הרבה מקומות ברשימה לחברי ליכוד. היינו כבר בסיפור הזה בעבר. היו גורמים בליכוד שהיו שותפים כמו הליברלים שלא היו שווים בציבור והיוו נטע זר ומקומות של אנשי ליכוד עברו לליברלים ולע”מ. וכך במשך שנים הליכוד שילם מחיר מיותר לכל מיני טרמפיסטים. עכשיו צריך להיות כלל ברור: מי שרוצה להגיע לליכוד שיבוא ויתמודד. משיחות עם פעילי שטח בליכוד התברר יש כאלה שאינם מתנגדים לבואו של ברק לליכוד. הם מבקשים לומר שיהיה ברור : מי שרוצה לבוא שיגיע ויתמודד ושלא יהיו שריונים . יש לא מעט כאלה שיעמדו לצידו של ברק במרוץ שלו.

גם נתניהו אמר כבר בשיחות סגורות כי הוא היה רוצה לראות את כל חברי הסיעה שלו, במיוחד הקבוצה החדשה שנכנסה, בכנסת הבאה. נתניהו רואה בהם הרכב מנצח. הקבוצה הזאת הוכיחה כי הם יודעים את העבודה ונתניהו מעדיף לראות אותם גם בכנסת הבאה לכן מפץ עלול להביא את נתניהו כאשר בכנסת הבאה אולי תהייה לו סיעה גדולה אך ללא שליטה, כפי שהיה לו בקדנציה הנוכחית. לכן מפץ זאת מילה טובה אך המפץ לא טוב לליכוד ולנתניהו.

אך שלא יהייה ספק, במידה ויגררו את נתניהו למהלך של ביצה תובענית בליכוד הוא ילך למהלך כזה כי הוא הוכיח בעבר שהוא מוליך מהלכים פוליטים שמחזקות אותו.


אמרת סלולר אמרת כחלון 

השבוע הגיע השחרור הגדול של עם ישראל. כבר בחודשים האחרונים הורגשה בשוק הסלולרי המדיניות לפתיחת השוק לתחרות שהגה השר משה כחלון. מה שנראה הזווי לפני שלש שנים הפך למציאות השבוע. ממצב של שלוש חברות שהיו פחות או יותר מתואמות ושמרו על רמת מחירים ללא פרופורציה הגענו לשוק חופשי אמיתי שבו הלקוח הפשוט מעל הכל.
תזכרו כי בכל ויכוח הם רדו בלקוחות שהיו משולים לעבד נרצע כחלון פשוט הכריז על שחרור עבדים לעם היושב בציון 
התהליך החל כאשר רמי לוי יצא בפורמט זול ללקוחות וכבר מאז השוק הסלולרי החל להגיב. אורנג’, סלקום ופלאפון החלו בניסיון שימור לקוחות אבל כאשר הופיע גולן תקשורת השוק החל בצניחה חופשית. מה שידענו שהיה קיים בגולה הגיע לארץ. מחיר פיקס של הכל כלול. הרף הוא מתחת למאה שקל. אין ספק כי נקבע השבוע רף של מחיר 
את הקרדיט צריך לתת למשה כחלון שעמד בלחצים ולא נכנע לטייקונים. השבוע ירשם כשבוע שבו שוחרר העם מפרעה הסלולרי .

עכשיו אולי ילמד שר התמ”ת כי זה לא כוחות השוק זה רצון השר. אולי ישנה שמחון את התהליכים וידאג לתחרות בשוק המזון שם הציבור כלוא ומשלם בלי הכרה על מוצרי הצריכה. האבסורד הוא שאנחנו היום משלמים עשרות אחוזים יותר על אותו מוצר מאשר בחו”ל. מדובר על הוצאה מיותרת של אלפי שקלים בחודש למשפחה שכן את שוק המזון מחזיק קרטל המזון שהוא פועל בישראל ברמה של משפחות הפשע.


דגן

 

דגן הוא עדיין התקווה של פורום החווה לחזור יום אחד לעטיני השלטון. מאיר דגן שהיה ראש המוסד מתנהג מאז שיצא לאזרחות כפיל בחנות חרסינה. עוד לא היה ראש מוסד שרק יצא מהתפקיד וכבר מפטפט בתקשורת. יש לזכור שמאיר דגן היה איש משפחת שרון וממשיך לנהוג בשיטת “הכה את נתניהו בתקשורת וקבל כותרת”.

מעולם לא היה ראש הארגון מודיעיני שגמר את התפקיד ויצא כנגד הממשלה בצורה שכזאת. מאיר דגן הוא בבואה של אחד שקורא את העיתון וחושב שהוא מסתכל במראה.

בכל שבוע אנו עדים לתופעה ולפיה מאיר דגן מופיע עם כותרת ממוחזרת בנושא אירן. חבל שדגן פוגע במדינה.


אשכנזי

 

גבי אשכנזי נאחז בצדק בקרנות המזבח. אשכנזי מעכב את התשובה שלו למבקר מתוך ציפייה כי המבקר לא יחתום על הדו”ח של פרשת הפוטש. לגבי ברור שהמבקר רואה בחומרה את הפרשה ודורש חקירה משטרה מקיפה בנושא. לכן וינר ואשכנזי מנסים בכל מיני תרגילים למנוע חתימה של המבקר היוצא על דו”ח בקורת.


שלום שלמה

 

מצפון תפתח הרעה. בשבועות האחרונים יש ספין שמבקשים משלום לחזור. מתברר כי יש מי שמזרים את המידע שאחרי הבזיון של הועידה החלו מספר חברים לומר “אצל שלום זה לא היה קורה” ועכשיו מתברר כי מהצפון יש מי שמטמיע שמועות. ליד השמועות ישנם טענות כי שלום איבד מספר מקורות הכנסה שנבנו כאשר עזב את הלשכה. שר בכיר אמר : “הוא הבטיח להרבה גורמים כי הקשרים שלו יהוו אמצעי טוב לעסקים, אך בפועל כאשר יצא מצא חלק מהמקומות ובמיוחד שלי סגורות בפניו, יש רק מספר לשכות שיש לו דלת פתוחה – אצל סילבן וגלעד ארדן. בשאר המקומות יש זכרון רע ממנו והיום מחזירים לו כפי שהוא נהג בהם. היום כאשר הוא מנותק מהעשייה הפוליטית, וכאשר הוא נחל הפסדים כאשר לא הצליח להכניס חברי מרכז בכל הצפון, מתברר כי הוא נכנס למרכז כפי הנראה ברמאות, שלום נכנס מתוקף כהונה מכיוון שלא החזיק בתפקיד של מנהל אגף זה כפי הנראה בניגוד לחוקה. בכל מקרה, ברשימות הראשונות של אלה שנכנסו מתוקף כהונה הוא לא מופיע , וקרוב לודאי שאם יהייה פה מחטף הוא יעצר בבית הדין”.

בכלל יש לבדוק את השערוריה של תוקף כהונה. זאת פרצה הקוראת לגנב .


 

בלוף הפליטים

כאשר אלי ישי יצא נגד התופעה של גל הפליטים יצאו כנגדו כל מיני יפי נפש והאשימו אותו בגזענות ומה לא. עכשיו כאשר התופעה מתחילה לגלוש מדרום תל אביב לצפון הם קמים כנגד המשטרה ונגד זה שאין בטחון במדינת תל אביב. כל זמן שהשחורים האלה עבדו אצלם בניקוי ושאר עבודות שרות בתנאים שהם זולים, זה היה בסדר. עכשיו מתברר כי הזול עולה לנו ביוקר , עכשיו מתברר כי המהגרים האלה מהווים בעיה של סכנה לבטחון האישי. הארגונים שממומנים ע”י הקרן החדשה ממשיכים למנוע את העברה שלהם בחזרה למדינות שלהם. יש להבין כי רוב מוחלט של המהגרים הם מחפשים איכות חיים ולא מהגרים פוליטים, התופעה הי בבסיס הרסנית מבחינת הריקמה החברתית בישראל.

בשבוע האחרון אנו עדים לגל פשיעה גואה בקרב המהגרים וישנם אזורים בדרום תל אביב שהחוק אינו בנמצא שם


 

צביעות פמיניסטית

ד”ר יפעת ביטון מופיעה הרבה בתקשורת כאשר היא מציגה פאן שמאל אנרכיסטי ופאן של פמיניזים. איני נמצא בקו אידאולוגי משותף עם יפעת ביטון אך יש הרבה ממה שהיא מייצגת ומטיפה שעימו אני מזדהה, אך השבוע יפעת עברה את גבול הטעם הטוב כאשר התראיינה על הפרשה של העסקה הלא חוקית של עובד זר של אשת היועץ המשפטי. בצדק אמרה שיש פה משהו לא הגון שזה נופל על האישה ולא על הבעל. מה הוא לא ראה מי עובד אצלו בבית, ופה היא טענה טענה פמיניסטית כי זה בגלל שהיא אישה, וכך גם גררה בשיחה את נתניהו וברק. אז מה שמעניין הוא מדוע היא לא קוראת להעמיד את בת הזוג של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. עליזה לא ראתה מה הבן זוג שלה עושה? האם היא לא ראתה קניה ומכירה של נכסים וכפי שאנחנו יודעים היא הייתה אומנית האם היא לא שאלה מדוע קונים את היצירות שלה במחיר מופקע?

לכן יפעת יש גבול להטפה שלך.


 

קדימה

מעניין מה מדוע יש שתיקה היום על שערורית השחיתות בעת שלטונה של לבני בקדימה. אנו זוכרים את העדות של איציק חדד ומה שיותר מעניין מדוע לא נפתחת חקירה רשמית על הקשרים שיש לגורמים בקדימה אצל מבקר המדינה? הרי לא יעלה על הדעת שהיה גורם שהעלים תיק חקירה על מפלגה כמו קדימה והמערכת שותקת. חייב להיות מצב שישפך אור בנושא.הרי אם והיה יום אחד לבני תרצה לחזור לשררה הרי צריך הציבור לדעת מה היא עשתה בעת ששלטה במפלגה. האם כדאי לתת לה את מושכות השלטון במדינה כאשר היא לוקחת מפלגה מבוססת ומביאה אותה עד פשיטת רגל, המצב היום שהמפלגה נמצאת ללא קווי אשראי, והצ’קים חוזרים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יוצאים מהארון מתפקדים לליכוד

אריק זיו ויזר

סדר בקואליציה

אריק זיו ויזר

הדורון של האוצר רע לעם

דיברי רהב

אריק זיו ויזר

עמיר , המשקפת ועד כיפת ברזל

אריק זיו ויזר

צריכה לבקש זליכה / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן