22.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

תסריט ידוע מראש

מספר מחשבות על אירועי יום השבת.

 

 

ביום שבת היינו עדים לתחילתו של תסריט ידוע מראש רק שהפעם תחילתו של התסריט הייתה הרסנית יותר, מבפעמים קודמות, דבר המראה על נכונות הטענות כנגד הוזלת ידה של הממשלה בתחום הביטחון בדרום הארץ ועל ההרתעה שאיננה קיימת בשל כך.

תחילתו של התסריט הייתה הסלמה מכיוון הערבים העזתים, ירי של טיל נ”ט על ג’יפ צה”לי שהיה בסיור על גבול המערכת, לאחר מכן, היינו עדים להמשכו הרגיל של התסריט-ירי תגובה של צה”ל כנגד המחבלים העזתים, ירי שכמו תמיד גרר תגובה עזה של טרור רקטי אל עבר ישראל, מכאן והעלאה התסריט רק ממשיך ומסתבך לרעתנו, ניסיונות חדירה של מחבלים אל מעבר הגבול, סביר להניח למטרות פיגוע ואולי אף חטיפת חייל- עד כן התסריט הידוע עד לרשימת שורות אלו.

לכאורה אפשר לשאר שמכאן המצב יכול להתפתח לאלפי סיטואציות ותרחישים שונים, אך אין כך המצב-לצערי, התסריט ידוע מראש, כבר הינו בסרט הזה לא פעם ולא פעמיים ותמיד הסרט הזה נגמר באותה צורה או אם נדייק לא נגמר כלל, אלא רק נדחה עד לפעם הבאה, פעם שלא מאחרת לבוא. שוב נראה “סבב” שבו ישראל תירה טיפה מהאוויר והערבים ירו טילים לכיווננו ולאחר מכן נשמע על מגיעים ל”הפסקת אש”, מגיעים שכצפוי יגיעו לבשלות ותהיה “הפסקת אש”, הפסקת אש חד צדדית שבה הצד הישראלי שותק והצד הערבי ממשיך לירות במימון מסויים לכיוון עוטף עזה.

ההבדל היחיד בין התסריט הקודם לתסריט הנוכחי ולתסריט שיבוא אחריו הוא אחד: חומרת הניסיון לפגע בנו, כל פעם, כל פעם שהם יורים ואנחנו נגררים אחריהם ובסופו של דבר מגיעים ל”הפסקת אש” אנחנו מאבדים חלק מההרתעה, הרתעה שגם ככה גוססת אם בכלל קיימת. הדרך היחידה להימנע מהמשך הסבבים הללו, מהמשך התסריטים הידועים מראש-היא אחת, הסלמה מכיווננו, להראות לעזתים שבעל הבית השתגע על ידי יציאה למבצע-מבצע שלא הסתיים באמצע והשתלטות על הציר, במידת הצורך גם ניתוק תשתיות חשובות שמסופקות על ידנו.

הגיע הזמן להבין, דבר שאני ורבים אחרים מתריעים עליו מזמן, אי אפשר לעזוב את הזירה העזתית ולהתעלם ממנה כלא הייתה, היא שם, היא קיימת ובועטת חזק וכל רגע שאנחנו מתעלמים ממנה ולא מגיבים בעוצמה הוא רגע שהזירה הזאת נהיית מסוכנת יותר, חזקה יותר ובסופו של יום כשכבר לא תהיה לנו ברירה ונכנס-הרסנית בהרבה יותר גם לצבא וגם לאזרחים, כבר היום אנחנו רואים שהם בעלי יכולות שלא היו להם בעבר, כבר היום אנחנו רואים שהם מעיזים דברים שלא העיזו בעבר והשאלה שנשאלת מה יקרה אם נחכה עוד, איזה הפתעות הם עוד יכינו לנו? בסופו של יום, הרתעה הוא שם המשחק ואת ההרתעה איבדנו מזמן, איך אנו רוצים להרתיע את אירן, אם איננו יכולים להרתיע את עזה הקטנה ? האם אנחנו רוצים חזית עזתית חזקה כשנתעסק אם אירן? הגיע הזמן להחזיר את ההרתעה, הגיע הזמן להגיב, לא היום ולא מחר אלא אתמול.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מילים ליום תשעה באב

אלי חזן

נתניהו קול דמי ילדנו זועקים אליך מין האדמה – עד מתי ????

אלי חזן

ניו עזה כמנוף לייצוב “ישראל החדשה”

אריק זיו ויזר

פרשת קורח – מחלוקת כאש שורפת

אלי כהן

עזה ואיראן – איומים מקבילים ומתואמים

אריק זיו ויזר

בליכוד זועמים: נתניהו לא בונה בשטחים

אלי חזן
דילוג לתוכן