24.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

תמיכה רוחבית בימין בביטול יציאת המשלחת

על רקע הצבעה היום (ב׳) במועצת הביטחון של האו״ם במסגרתה בעלת בריתנו ארצות הברית תחת ממשלו של הנשיא ג׳ו ביידן נכנעה ללחצים הפוליטיים על רקע הבחירות הקרובות בארה״ב, בהימנעותה מלעשות שימוש בזכות הווטו שנתונה לה. כנגד החלטה של מועצת הביטחון נגד ישראל לעצור את הלחימה וללא כל תנאים מקדימים להפסקת האש, לרבות השבת החטופים.

לאור הצעד הדרמטי ביחסים, נראתה בקרב הימין לרבות בקרב חברי הכנסת מטעם הקואליציה והשרים, חזית אחידה לאור ההצהרות הברורות בתקשורת וברשתות החברתיות, הקוראות להמשך הלחימה ברצועת עזה ובחיזוק החלטתו של רה״מ בנימין נתניהו, שלא לאשר את יציאת המשלחת הישראלית לוושינגטון כאקט של מחאה על נטישתה של ארה״ב את ישראל בעת בו כולנו נלחמים על המדינה.

מהלך זה צפוי לייצר לחץ אצל ג׳ו ביידן בקרב הבייס היהודי אשר תומך באופן מסורתי במפלגה הדמוקרטית בארצות הברית וכן, בקרב האגף המתון במפלגה שרובו פרו ישראלי. עד כה, ממשל ביידן נקט במדיניות תקיפה נגד ממשלת הימין על הרקע ההומניטרי וכעת בנושא הכניסה הקרקעית ברפיח. לכן, לא מן הנמנע שנתניהו יאלץ לנסוע לוושינגטון לנאום בקונגרס להגן על הצורך של ישראל להשלים את יעדי המלחמה. מה שעשוי להפעיל לחץ נוסף על ממשל ביידן מצד האגף הרפובליקני.

בין חברי הכנסת שהגיבו על החלטת מועצת הביטחון וגיבו את הממשלה, ח״כ בועז ביסמוט ״מלבד המערכה הצבאית אנו מצויים במערכה מדינית ועלינו לעמוד מאוחדים על מנת לנצח בהם״. כמו כן, ח״כ חנוך מילבצקי ״אני תומך ב-100% בהחלטה שלא להוציא את המשלחת ומתייצב מאחורי המערכה המדינית שמנהל ראש הממשלה בעת מורכבת זו״.

התייחס להחלטה גם ח״כ אושר שקלים לדבריו ״זה הזמן שבו על כולנו להתייצב מאחורי ראש הממשלה שעומד בפרץ אל מול הלחצים הבינלאומיים האדירים שמופעלים כנגדו״. עוד תמכו ברוח זו בהודעות שמסרו בהן הציגו חזית אחידה מאחורי החלטתו של ראש הממשלה ח״כ צגה מלקו, ח״כ אלי דלל, ח״כ טלי גוטליב ונוספים.

אלו, בניגוד להצהרתו מהערב של חבר הכנסת החל מהערב גדעון סער, במסגרתה הודיע על התפטרותו מהממשלה על רקע כישלון המגעים עם הליכוד בעקבות דרישתו להתמנות כחבר לקבינט המלחמה שסורבה על ידי נתניהו. עם זאת, לאור העיתוי המורכב שבו בחר להוציא סער את הודעתו ביום מתוח במיוחד מול ממשל ביידן, נדמה כי נבלעה בין הפרשנויות השונות.

אולם, בהודעה זו נראה כי גדעון סער שם סוף לחרושת השמועות סביבו לפיהן הוא מתכנן הוא דרכו בחזרה לשורות הליכוד. ואכן גם על רקע העיתוי הלא ברור שבו בחר שלא לגבות את ראש הממשלה בעת הזו ולדחות את הודעתו להזדמנות אחרת, נראה כי דרכו של סער מעולם לא הייתה רחוקה יותר מחזרה לשורות הליכוד.  



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליכודניק אמיתי מצביע מחל בבית שאן

אריק זיו ויזר

תוצאות בחירות בסניף הליכוד לוד למועצת העיר בחירות 2018

אריק זיו ויזר

הפילנתרופ היהודי שלדון אדלסון הלך לעולמו בגיל 87

דניאל נחמיה

אגף קשרי חוץ בליכוד מחזק את הזירה הצרפתית

דניאל נחמיה

אירוע מתמודדים לפריימריז בתל אביב

מערכת ליכודניק

משחק לזכרו של מיכה גולן

הרויזיוניסט
דילוג לתוכן