24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

שמאלנים חמומי מוח ניסו לפוצץ כנס במכון ז’בוטינסקי

קטעו בצעקות את דברי השר גדעון סער, ודחפו בברוטליות את המשתתפים המבוגרים


 

מכון ז’בוטינסקי ערך השבוע ערב חגיגי לכבוד הוצאת מהדורה חדשה של הספר “דמות האשה בעיני ז’בוטינסקי”. אורח הכבוד והנואם המרכזי בערב היה שר החינוך גדעון סער.

נאומו של שר החינוך נקטע מיד בתחילתו בצעקות מהשורות האחרונות בקהל. השר החל לדבר על יחסו המכובד של זאב ז’בוטינסקי לנשים, וציטט את דבריו שהן שוות לגברים בתחומים רבים. לאחר המשפט השני או השלישי של השר, קם בחור מאחת השורות האחרונות והחל לצרוח בקול רווי משטמה דברים לא ברורים. בעקבותיו קמו מיד עוד שתי בחורות והניפו כרזות בד גדולות שעליהן כתבו משהו על שכר המורות. שתי הבנות האלה תפסו מראש מקומות משני צידי המעבר. גם הן פרצו בצעקות שבר על משכורת של אחת מהן ועל זכות המחאה.

השר הפסיק את דבריו, והקהל ביקשו מהן בנימוס לעזוב את האירוע הפרטי של מכון ז’בוטינסקי. אולם כאשר המפגינים ראו שאינם מצליחים לעורר מהומה מעבר לצעקות, עברו לפרובוקציות אלימות פיזיות. הבחור שהחל את ההפרעות החל לנוע מצד לצד תוך שהוא דוחף את היושבים לצידו ולפניו. אחד מהקהל שישב בקרבתו ביקש ממנו “הצעקות שלך מכאיבות לי באוזן”, ואז המפגין התקרב אליו ונצמד לראשו באלימות תוך שהוא צועק בכוונה הישר לאוזניו. באותם רגעים הבנות החלו לנופף ולהזיז את שלטי הבד תוך שהן מסתירות את בימת הכבוד לכל האנשים שישבו בשורות שמאחוריהן, וגם שפשפו את ראשי אנשים בקהל המבוגר שישבו לצידן ולפניהן.

עובד ממכון ז’בוטינסקי ואחדים מהקהל ביקשו מהם לעזוב את האולם כיון שזה אירוע פרטי ולא ציבורי. מזכירת מכון ז’בוטינסקי הזמינה משטרה, אך השוטרים הגיעו באיחור רב, רק לאחר שהמפגינים גורשו מהאולם במצודת זאב.

הארוע הזה יכול ללמד על שיטות העבודה של המיעוט השמאלני הקיצוני. למעשה מדובר בשלשה מפגינים בסך הכל שיצרו רעש ותמונה כאילו הם רבים. בנוסף על שלשת הצעקנים הגיעו עוד ארבעה או חמישה צלמים, שהתחזו לצלמי עיתונות. היו שם יותר אנשי תקשורת מדומים מאשר מפגינים. הם באו יחדיו, אך לא ישבו יחד בארוע, אלא התפזרו בפאתי האולם באופן שאפשר היה להתרשם כאילו מדובר באירוע רב משתתפים. מקומת הישיבה שהם בחרו לעצמם לא היו מקריים, אלא נבחרו מראש במחשבה תחילה ליצור רושם של הפגנה גדולה יותר ממה שהיתה באמת.

אחד מאורחי מכון ז’בוטינסקי זיהה בכניסה לאולם חלק מהפרובוקטורים כשמאלנים קיצוניים ומפגינים מקצועיים ומנוסים. הוא שאל אותם לפני הטקס האם הם מודעים לכך שזה כנס ומפגש של תנועת אנשי ימין, ואולי הם טעו בכתובת? הם השיבו “באנו רק לשמוע כי הנושא מעניין גם אותנו”. לדבריו, אחת מהן קשורה לקרן ישראל-חדשה של נעמי חזן, שמממנת פעילויות אנטי ישראליות ואנטי ציוניות.

בשורה התחתונה- קומץ קטנטן של פרובוקטורים שוב הצליחו ליצור רעש ומהומה גדולים.

את הערב הינחה מנכ”ל המכון, יוסי אחימאיר, שאמר שהספר יצא לאור מחדש בלי קשר לעובדה שהנושא של הדרת נשים נמצא לאחרונה במרכז תשומת הלב הציבורית.

השר גדעון סער ציטט מהספר קטעים מדברי הגות של ז’בוטינסקי לגבי תכונות נשים ויכולות שלהן. השר היה בעבר ראש הועדה בכנסת למען האשה. הוא סיפר על חקיקה שהוביל לטובת נשים, וציין במיוחד את החוק שמגדיל את תקופת ההשתכרות של נשים לאחר לידה. גדעון סער ציין בגאווה גם את העובדה שכמעט כל ראשי הועדה למען האשה בעשור האחרון היו חכ”ים מהליכוד, שהובילו לשנויים והישגים למען הנשים בישראל.

בכנס נשאו דברים גם הסופרת גלילה רון-פדר ושופטת בית המשפט העליון לשעבר דליה דורנר.

 

תגובת מנכ”ל מכון ז’בוטינסקי, יוסי אחימאיר, לתקרית שהתרחשה באירוע בהשתתפות שר החינוך, ח”כ גדעון סער, שנערך במכון ז’בוטינסקי: “הפגנה עושים בדרך כלל ברישיון, לא בעורמה ולא באלימות. הצעירים הפרובוקטוריים באו במיוחד כדי לשבש אירוע, שהתמקד כל כולו בנושא חברתי, שצריך היה לעניין אותם – מאבקו של זאב ז’בוטינסקי לשיוויון הנשים ולזכויות מיעוטים בחברה העברית. המתפרעים ניצלו את השתתפות שר החינוך באירוע, כדי לשבש באלימות את הערב, כדי לחולל מהומה, לצלם אותה ולהפיץ אחר כך דברי בלע”.

אחימאיר מוסיף: “מכון ז’בוטינסקי אינו קובע אם טענותיהם צודקות או לא. אבל אין לעבור לסדר היום על ההשתוללות שלהם, שסיכנה את שלומם של באי הערב. בהתפרעותם הם רק גרמו נזק לנושא שלשמו כביכול באו להפגין”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מה עשה לאורן כהן את החג ?

עינר אביב

המדד החברתי המעוות

אריק זיו

שילוב מנצח בבאר שבע : לוין, דיכטר, קורן וברקו בהרמת כוסית לפסח

7 שנים למותו של שמיר

דודו חיים

חלמאות בועד האולמפי

אריק זיו ויזר

נוטעים בשומרון לזכר משפחת פוגל

אלי חזן
דילוג לתוכן