25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

שלמה מדמון בפנייה לחברי ליכוד: ממשיכים לעבוד עלינו

החלטת בית המשפט לקביעת כינוס הוועידה, היא החלטה הכרחית, אך לא מספיקה. על חברי המרכז והפעילים לפעול בהקדם לקבלת החלטה שתביא לתיקון חוקת הליכוד.

קיר הברזל של ז’בוטינסקי שעל ברכיו חונכנו נעשה מחורר, אם מנהיגי התנועה ובראשם יו”ר הגיעו למצב שרק דרך בתי משפט נאלצים הם ליישם את נוהלי החוקה של התנועה, אזי שלצערי אנחנו בקריסת מערכות ובפשיטת רגל ערכית ודמוקרטית.

גם לאחר פסיקת בית המשפט, הנהלים לקיום הועידה עדיין אינם משקפים נאמנה את נהלי החוקה ומכוונים את התוצאות להישגיהם האישיים ובדרך זו מונעים מחברי המרכז – שהם הגוף העליון של התנועה והריבון להחליט ולקבוע בהצבעה דמוקרטית – כל פעילות מתבקשת.

אומנם ביהמ”ש המחוזי פסק לקיים את הוועידה ולבחור את כל מוסדות התנועה עד למועד אחרון 30.6.2013, אך כבוד השופט שכח רק דבר – במכוון או שלא – וזה לחייב על פי החוקה זמן תמרון שיאפשר לחברי המרכז להגיש לוועדת החוקה, הצעות לשינוי סעיפי חוקה קיימים, או הוספת סעיפים נוספים לחוקה. שהרי, מדובר בלב ליבה של קיום הועידה, מתוך ראייה מפוכחת נוכח השגיאות שנעשו במשך שמונה השנים האחרונות. התובנות והניסיון שצברנו מאז הועידה האחרונה גרמו לקריסת התנועה וכתוצאה מכך הביאו למספר מנדטים שולי ביותר.


להחזיר עטרה ליושנה


ברשותכם, אציין עובדה מוחלטת  – שיטת הפריימריס כשלה כישלון חרוץ, במשך שלוש מערכות בחירות, מאז ביטול המרכז. מעצם עובדה זו, קמה צעקה גדולה ומרה מצד הגוף העליון של התנועה – חברי המרכז, לשנות את סעיף 139ב’ לחוקה לאמור במקום: “יבחרו כל מתפקדי הליכוד את חברי הכנסת ” ל- “יבחרו חברי המרכז את חברי הכנסת”. להחזיר עטרה ליושנה.

כמובן שישנם עוד מספר סעיפי חוקה שדרושים תיקון ושינוי, על מנת לשלב עבודה קולקטיבית בין ההנהגה לבין חברי המרכז ופעילי השטח. הזנה והפריה הדדית זו יניבו תוצאות מרחיקות לכת להגברת המוטיבציה ויביאו לפעילות מרבית ומינוף התנועה למנדטים רבים יותר.


חברי מרכז יקרים, בוועידה זו, גם התובעים – שהם פעילי יו”ש וגם הנתבעים – שהם היו”ר ושרי התנועה, טמנו לנו מלכודת דבש, משום ששני הגופים האלו אינם מעוניינים להחזרת המרכז לקדמת הבמה. פסק הדין שהתקבל וקובע לבחור את כל המוסדות עד סוף חודש יוני 2013 משרת את שניהם ומזיק לתנועה ולחברי המרכז, משום שבוועידה שתתקיים, לא יהיה ניתן להגיש הצעות לשינוי החוקה, לרבות ביטול הפריימריס והחזרת הכח למרכז.


נכון, ייבחרו מוסדות, ומה שנכראה יקרה, זה שייבחרו אותם אישים, שרים וחברי כנסת שכבר נבחרו בעבר לראש המוסדות. במקרה היותר גרוע, ייבחרו אחרים שנתונים למרותו של יו”ר התנועה, ושוב נחזור חלילה לניבון וקריסת מערכות כפי שחווינו במשך שמונה השנים האחרונות, ולחברי המרכז נותר להמשיך להיות משרתי אדונים ופועלי תחזוקה.

חברי מרכז יקרים, עדיין ניתן להציל משהו מהמהלך הקלוקל, לתקן את סעיף החוקה 139ב’ ולהחזיר את המרכז. יש לדרוש, נחרצות, בוועדת הבחירות המרכזית, קבלת החלטה מאושרת לכך שממועד נעילת הוועידה – תוך שלושה שבועות, עד חודש – כל חבר מרכז יוכל להגיש הצעות לשינוי החוקה ובסיום המועד, לכנס את המרכז להצבעה חשאית על כל הסעיפים שהוגשו וגובשו בוועדת החוקה.

רק בדרך זו נצליח להציל את התנועה. אחרת, נחכה לימות המשיח. כעס ודמעות, כפי שהפגנו שמונה שנים, לא יועילו. יש לעשות מעשה.

 


שלמה מדמון הוא חבר מרכז וחבר מכירות הליכוד




אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רשימת המועמדים בסניף ת”א יד אליהו

אריק זיו ויזר

במיוחד לליכודניקים : ספר המועמדים לועידה ולמועצות הסניפים

אריק זיו ויזר

מיכאל קליינר מתמודד לתפקיד נשיא בית הדין השל הליכוד

אלי חזן

שליחה במזכירות הליכוד

אלי חזן

השר יולי חתם ,נתניהו מוחק והליכוד החוצה

אריק זיו ויזר

האתיופי נזרק,הרוסי נכנס/מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן