22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ר”מ אלבניה : “פניית הפלסטינים לאו”ם- חבלה בתהליך השלום”

ראש ממשלה אלבניה לריבלין: “המהלך הפלסטיני החד צדדי מחבל בתהליך המדיני. על הפלסטינים להבין שזו אינה הדרך.

יו”ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, ארח היום (ב’) בלשכתו את ראש ממשלת אלבניה, Sali Berisha. בהתייחס לפנייה הפלסטינית לאו”ם אמר ראש ממשלת אלבניה, כי: “המהלך הפלסטיני החד צדדי, אינו מקדם פתרון מדיני אלא מחבל בתהליך השלום. על הפלסטינים להבין שזו אינה הדרך. הניסיון לעקוף את ישראל ואת ארה”ב הוא טעות. שלום בין ישראל לפלסטינים צריך לעבור דרך מו”מ ישיר, ודרך הבטחת הביטחון של שתי המדינות”. ריבלין הוסיף : “לא ניתן לעקוף את הצורך במו”מ ישיר בין ישראל והפלסטינים. הפלסטינים מחפשים קיצורי דרך במקום שאינם. אך, אין קיצורי דרך בדרך להסכם שלום לדורות“.

 

בהתייחס לאיום האיראני אמר ריבלין: “אני מעריך את עמידתה הנחרצת של אלבניה לצד ישראל, בפרט על רקע היותה מדינה מוסלמית. עלינו להבטיח את קיומה של מדינת ישראל, אסור לנו להיות שאננים, זוהי חובתנו ואחריותנו לדורות הבאים. ישראל תנקוט באמצעים הנחוצים להבטחת קיומה ובטחונה“.

 

בהתייחס לאביב הערבי אמר ראש ממשלת אלבניה כי: “אנו עוקבים אחר המתרחש במדינות ערב. על אף אי הוודאות, אנו מקווים שזו  תהיה תחילתה של דרך דמוקרטית חדשה במדינות אלה. רק מדינות דמוקרטיות יכולות לשמר הסכמי שלום יציבים לאורך זמן. לכן, ההתפתחויות האחרונות באזור יכולות להיות בשורה טובה עבור מדינת ישראל“. ריבלין השיב, כי: “אנו צופים בדאגה על המתרחש במצרים, ועל תנופתם של האחים המוסלמים. אנו מקווים כי חששותינו מהשתלטותו של האסלאם הפונדמנטליסטי במדינות אלה יתבדו. ואולם, ניסיון ההיסטוריה עם איראן מלמד אותנו כי אסור לנו להיות שאננים. ישראל ואיראן קיימו יחסים דיפלומטיים בתקופת השאה. המהפכה באיראן הייתה אמורה להוביל לדמוקרטיה ולהידוק היחסים בין המדינות, ואילו אנו קיבלנו את אחמדינג’אד“.

 

עוד אמר ריבלין לראש ממשלת אלבניה: “אלבניה היא מודל ומופת למדינה אסלאמית חילונית, מתונה ודמוקרטית. החוקה האלבנית המכירה בחופש הדת ובשוויון בין הדתות צריכה לשמש השראה למדינות סביב”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מזל טוב לדני דנון

הצעת שר החינוך לתיקון לחוק זכויות התלמיד, אושרה היום , פה אחד בועדת החינוך לקראת קריאה שנייה ושלישית

אריק זיו ויזר

ועדת העבודה ,הרווחה והבריאות של הכנסת דחתה את ההצבעה על הצעת החוק הממשלתית הקובעת עונשים כספיים ופליליים למליני שכר לעובדים .

אריק זיו ויזר

ישראלי לא מחרים ישראלי

אריק זיו ויזר

ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המבטלת שלילת תגמולים לאלמנות צה”ל, נפגעי טרור, שב”כ ומוסד שנישאו .

אריק זיו ויזר

דנון : “לגנון של קדימה אין מקום בפוליטיקה הישראלית”

אלי חזן
דילוג לתוכן