21.2 C
תל אביב
2 במאי 2024
ליכודניק
הכנסת

ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המבטלת שלילת תגמולים לאלמנות צה”ל, נפגעי טרור, שב”כ ומוסד שנישאו .

ועדת העבודה בראשות ח”כ חיים כץ אישרה פה אחד , בניגוד לעמדת משרד הביטחון ומשרד האוצר את הצעת החוק המבטלת את שלילת התגמולים מאלמנת צהל שנישאה שנית . יש לציין כי מדובר במאבק ארוך שנים של אלמנות צה”ל המבקשות להינשא בשנית מבלי לפגוע בזכויות המגיעות להן ממערכת הביטחון .
יו”ר הועדה ח”כ חיים כץ אישר בדיון קודם לצדדים להגיע לפתרון מוסכם אולם בדיון שהתקיים היום התברר כי משרד הביטחון לא מוכן היה להתגמש .

את הדיון פתח היועמ”ש של משרד הביטחון – אחז בן ארי שמסר לוועדה נתון חדש לפיו :
“בשבועיים שחלפו מאז הדיון הקודם בוועדה קיימנו מספר התייעצויות וקיבלנו נתונים חדשים – יש עוד 250 אלמנות צה”ל שלא ידענו על קיומם . כלומר מספר האלמנות עומד על כ 1000 ולא על 750 כפי שחשבנו פעם קודמת וזה אומר שהעלויות גבוהות יותר מ 100 מיליון ₪ לשנה. לדעתנו יש לעשות הבחנה ברורה בין מי שנישאו למי שלא נישאו. מי שנישאה מחדש אנו מציעים לשלם להם תגמולים בלבד – כ 7500 ₪ לחודש.יש לנו תקציב ואנו מנסים לעשות בו הכי טוב שאפשר .

יו”ר הועדה ח”כ חיים כץ קטע את דבריו ואמר : בדיון הקודם הסכמתם לשלם 50 מיליון ₪ . עכשיו אתם לא מוכנים לשלם כלום . אתם לא משאירים ברירה לוועדה אלא לכפות עליכם את תיקון העוול הזה . חשבנו שתהיו מספיק חכמים לעשות את זה לבד אבל הוכחתם אחרת .”

ח”כ אורי אריאל ממובילי החוק אמר : “בתקופה הזו, בה אנו דנים על אישור החוק
פנו אליי 3 אלמנות ששאלו אותי האם כדאי להם להתחתן? או שכדאי להם לחכות לאישור החוק?.וזו הרגשה קשה. אני לא רוצה להיות יותר בעמדה הזו . לצערי גם האוצר וגם משרד הביטחון לא באים לדיון בידיים נקיות . נתנו לכם מספיק זמן כדי לנהל מו”מ אמיתי אבל אתם בחרתם להתחמק .הצדק חייב לנצח .אלמנות צהל יקבלו את המגיע להם ויוכלו להתחתן ולהקים בית נאמן “.
נאווה שהם – יו”ר ארגון אלמנות צה”ל אמרה:” צר לי שנוספו פתאום עוד 250 אלמנות צה”ל שלא ידענו עליהם . הדבר מוכיח כמה בעיות יש לכם בארגון של הנושא הזה . מעניין שעד כה לא קיבלנו שום נתון רשמי אמיתי . לעצם העניין אני לא נישאתי מחדש כי עינכם חמדה את התגמול שאני מקבלת . אתם לא מבינים שאין מחיר לחלל צה”ל וחבל “.

ח”כ יואל חסון מיוזמי החוק אמר :” אני לא מאמין שהצעת החוק לא תעבור במליאה . מהכרות טובה עם הבית הזה קשה להאמין שלא תהיה הסכמה רחבה “.

אישור הצעת החוק במליאה דורש רוב של 55 חברי כנסת שכן מדובר בחוק תקציבי .
יו”ר הועדה ח”כ חיים כץ אמר לנציגות ארגוני אלמנות צהל כי “יעשה הכול על מנת שיימצא הרוב הדרוש במליאה על מנת לאשר את החוק ולתקן אחת ולתמיד את העוול בו היו נתונות אלמנות צהל שרצו להינשא מחדש ,.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רגב תודיע : “ללא הוזלת דיור לנזקקים – אשקול הצבעתי לתקציב”

אריק זיו ויזר

מליאת הכנסת אישרה סופית: יום לאומי לציון העלייה לארץ

אריק זיו ויזר

נציגים משש סיעות הבית חתמו על הצעת חוק בדבר הרעת תנאי כליאת המחבלים

אריק זיו ויזר

מה עובר על גילה ?

אלי חזן

לראשונה בכנסת : אוטובוס מונגש במסגרת לבעלי מוגבלויות

אריק זיו ויזר

יו”ר ועדת הכלכלה, ח”כ אופיר אקוניס: “לאחר הקריאה הראשונה,על הממשלה לבחון מחדש את המע”מ על התיירות”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן