21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

קבוצת “מייסדי הליכוד” בחרה מועמדיה למוסדות

בניגוד לקבוצות אחרות בליכוד, קבוצת מייסדי הליכודלא נרתעה מבחירת מועמדיה למוסדות הליכוד ואף פרסמו את שמות המועמדים, בהיותם קבוצה מהחזקות בליכוד, שכל חבריה מאוחדים סביב אידיאולוגיה שורשית צרופה.

 


בניגוד לקבוצות אחרות בליכוד,  קבוצת מייסדי הליכוד בראשות משה דולגין ואהרון מלצר לא נרתעה מבחירה גלויה של מועמדיה ואף מפרסמת  היום בפעם הראשונה את תוצאות הבחירות הללו. המייסדים תומכים בשר ישראל כץ כיו”ר המזכירות, סגן השר זאב אלקין כיו”ר הלשכה, סגן השר דני דנון כיו”ר הוועידה וכיו”ר המרכז, עו”ד אהרון מלצר –  כחבר ועדת חוקה.

 

למרות שכהונה זו לא הוצגה לבחירה בכינוס, רבים ממייסדי הליכוד, חברי המטה הלאומי בליכוד וחברי מנהיגות יהודית, תומכים במועמדותו של עו”ד עמנואל וייזר, נגיד מסדר ז’בוטינסקי, לכהונת נשיא בית הדין העליון של הליכוד.

 

יצויין כי קבוצת “מייסדי הליכוד” בולטת היום כאחת הקבוצות החזקות ביותר בוועידה ובמרכז הליכוד, אם לא החזקה ביותר, למרות שהיא כוללת עשרה אחוז בלבד מכלל חברי המרכז. קבוצה זו, מונהגת על ידי משה דולגין – יו”ר סניף צפון תל אביב, עו”ד אהרון מלצר, ד”ר אפרים אבן – יו”ר ברית חיילי האצ”ל היוצא, ראובן אברמוב, ועוד ותיקים ידועים.

 

כוחה של הקבוצה מתבטא בכך שכל 251 חבריה חדורים כולם באידיאולוגיה השורשית של בית”ר והאצ”ל, רובם גִמלאים החפים מכל אינטרס אישי, שכל זמנם מוקדש לקידום עקרונות הליכוד. קבוצת המייסדים, יחד עם שאר הקבוצות האידיאולוגיות בליכוד, כמו המטה הלאומי, מנהיגות יהודית וקבוצות לאומיות נוספות, מהווה לפיכך כוח ניכר שעוצמת השפעתו עשוייה להכריע כל החלטה; שכן כל חבריה חדורי אידיאולוגיה צרופה, ללא שום מניעים זרים, מאוחדים כולם רק סביב האינטרס המשותף – להבטיח שהליכוד ידבק בשורשיו.

 

הדבר בלט במיוחד בכינוס המרשים הוא, שהוא לא רק נועד לבחור את ראשי מוסדות הליכוד, אלא גם לגבש את קבוצת המייסדים לקראת הוועידה. בכינוס שהתקיים ביוזמת דולגין ומלצר, אותו הנחה מאיר ארגמן, השתתפו מייסדי הליכוד מכל רחבי הארץ – ממטולה ומעלות, מטבריה וקריית ביאליק, מירושלים וגוש דן, מאשדוד ואשקלון.

 

בכינוס הובהר שקיימת הסכמה רחבה בצמרת הליכוד להפוך את קבוצת המייסדים לסניף בפני עצמו, כגון קבוצת הצעירים וסיעת הליכוד בהסתדרות. הדבר מחייב שינוי בחוקה, שלא ניתן להתבצע בוועידה הקרובה עקב החלטת בית הדין שלא להעלות בוועידה הצעות החלטה. לפיכך יש לצפות לשינוי זה בעוד מספר חודשים.

 

 

הכותב, זאב בן-יוסף, מנכ”ל חטיבת בוגרי בית”ר, נִמנה על קבוצת מייסדי הליכוד שנבחרו לוועידה ולמרכז, חבר תנועת החרות והליכוד מזה מאז 1963. אביו, נתן בן-יוסף, חבר האצ”ל וכיום שופט בית”ר, הינו ממייסדי תנועת החרות והליכוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רשימת המועמדים בסניף טבריה

אריק זיו ויזר

יצא לאור גיליון 47 של “חדשות מכון ז’בוטינסקי”

אריק זיו ויזר

כ”ץ ראשון בקו ההתפקדות

אריק זיו ויזר

סלח שאבתי בליכוד,יש קלפי נודדת לבית של החברים/מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

68 שנים למותו של ז’בוטינסקי – אלי חזן

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף יהוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן