23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

סילבן שלום “אסור לליכוד לקפל את דגל מפעל ההתיישבות”

כנס הרמת הכוסית לשנה החדשה משך אחריו שרים ח”כ מכהנים, ראשי ערים, חברי מרכז ומאות פעילים נלהבים. בכנס קרא השר שלום לאיחוד שורות בליכוד: ” צריך לשלב ידיים. נדבר בתוכנו, ונצא עם החלטה משותפת שתהיה הכי טובה. לא יהיה יותר פילוג בליכוד. לעולם לא”.

מפגן כוח ענק בהרמת הכוסית של המשנה לראש הממשלה סילבן שלום. את הכנס המסורתי הזה שעורך השר שלום כיבדו בהשתתפותם: השר מיכאל איתן סגני השרים איוב קרא, לאה נס, חברי הכנסת: דני דנון, ציון פיניאן, ציפי חוטובלי, מירי רגב, יריב לוין ויו”ר הכנסת, ראובן ריבלין. משתתפים נוספים שנכחו באירוע הם: מנכ”ל מועצת יש”ע, פנחס ולרשטיין, ראש מועצת אריאל רון נחמן, אלי ברדה ממגדל העמק, אלי מלכא מקצרין, סמי בר לב ראש מועצה גולן, מרים פריברג מנתניה וראשי ערים ומועצות מכל רחבי הארץ.

בכנס קרא השר שלום לדחות את ההחלטה למשא ומתן עצמו. לדבריו, “לא נכון לקיים דיון על ההקפאה רק כדי להיפגש עם אבו מאזן”. “אם מדברים עכשיו על מדינה פלסטינית ועל הקפאה, על מה נדבר במשא ומתן?”, “העניין הזה יותר מדי חשוב מכדי שיהיה פוליטי. בשביל פגישה אחת לא צריך ללכת כל כך רחוק, הדיאלוג בליכוד הוא חשוב ונדרש…מה נגיד בעוד כמה חודשים, אחרי ההקפאה? פוס? ברור שזה לא יהיה אפשרי. זה יגרור לעימות בלתי נמנע….בואו נפעל להעביר את הדיון להסדר הקבע. צריך לשמוע מה יש לכולם לומר. דיון פנימי ישחרר הרבה לחץ, ואז נוכל להגיע להבנה בין כל חלקי הליכוד”.
נבחרנו לפני שבעה חודשים כדי ליישם את דרכנו, וחלק ממנה היא הנפת דגל מפעל ההתיישבות, שאותו הקים, פיתח וייסד הליכוד”, אמר שלום. “אסור לנו לקפל את הדגל הזה ולהורידו לחצי התורן. יש להניפו בראש התורן”.

“הנושאים של הסדר הקבע צריכים לחכות להסדר הקבע, ושלא יהיה ספק, יהיה אז דיון גם על ההתנחלויות”, הבהיר שלום את עמדתו ובהמשך נאומו גם ביקר את התנהלותו של יו”ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), המתנה את פגישתו עם ראש הממשלה בהקפאת הבנייה בהתנחלויות, ואמר: “כדי להיפגש עם פלסטיני אין תנאים: אם רוצים, מה טוב, ואם לא – עניין שלהם. לא צריך לשלם כדי לפגוש אותם. עם כל הכבוד לאבו מאזן, אף אחד לא עושה טובה כדי להיפגש איתנו. אפשר לחשוב שאנחנו כוססים ציפורניים כל היום בציפייה לפגישה כזו. אפשר לחיות גם בלי זה. גורל ההתנחלויות יידון – אך במשא ומתן על הסכם הקבע, לא עכשיו”. שלום הוסיף וקרא לא לקיים שום מהלך הקשור להתיישבות ביהודה ושומרון בלי הידברות והסכמה עם ראשי מועצת יש”ע והנהגת המתנחלים.

השר שלום התייחס גם ליוזמה האמריקנית של מחוות ערביות תמורת הקפאת הבנייה ואמר: “הסעודים אמרו לא לבקשה האמריקנית לאפשר טיסות ישראליות מעל השטח שלהם. האם זה הביא לעימות עם אמריקה? התשובה היא לא. מדינות ערביות אמרו שהן לא מוכנות לנורמליזציה עם ישראל. האם זה יצר עימות עם ארצות הברית מבחינתן? לא”.

בהמשך נאומו התייחס השר שלום בביטול לקולות שטוענים שישנו פילוג בליכוד: “צריך לשלב ידיים. נדבר בתוכנו, ונצא עם החלטה משותפת שתהיה הכי טובה. לא יהיה יותר פילוג בליכוד. לעולם לא… ברור לגמרי כי צריך לשמור על אחדות התנועה, והדיבורים על פילוגים ומרידות לא באמת קיימים”. לאמירה זו הצטרפו השר מיכאל איתן וח”כ דני דנון שנשאו גם הם דברים במהלך הכנס.

השר שלום לא שכח גם לציין לנוכחים מהי תפיסתו לגבי תנועת הליכוד וסחט מחיאות כפים עזות: “לליכוד יש שלושה דגלים, דגל החתירה לשלום תוך שמירה על הביטחון, הדגל החברתי והדגל שהוא פאר היצירה שלנו – מפעל ההתיישבות. אנחנו נבחרנו כדי להניף בגאון את שלושת הדגלים האלו ואסור להוריד אותם לחצי התורן”.

אחת ההפתעות בכנס הייתה השתתפותו ונאומו של מנכ”ל מועצת יש”ע, פנחס ולרשטיין. ולרשטיין חיזק את המשנה לראש הממשלה ואמר שהוא ידיד אמת ” סילבן שלום אנחנו חייבים לך רבות ואם אצטרך למנות דברים שאתם לא יודעים נצטרך להישאר כאן עוד שעות רבות…ואני מודה ומתוודה שזו פעם ראשונה שאני מגיע לאירוע זה ולאירוע פוליטי מפלגתי כלשהו”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מי אחראי שנתניהו נוטש את התומכים שלו/מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

אהרון גוזלן הודח מתפקיד יו”ר פורום “מדברים מהשטח” ומהחברות בפורום

אריק זיו ויזר

מזל טוב לאבי הורביץ

אריק זיו ויזר

בוסקילה חסר חוליות

אריק זיו ויזר

עוזי דיין בט”ו בשבט:

אריק זיו ויזר

הממשלה אישרה הצעה שיזם גדי יברקן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן