18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

עוזי דיין בט"ו בשבט:

"הליכוד הוא לא רק כחול-לבן אלא גם ירוק"

מפגש מרגש לציון חג ט"ו בשבט התקיים במצודת זאב בהשתתפות פעילי ליכוד רבים וראשי סניפים. את המפגש אירגן עוזי דיין תחת הסיסמה "הליכוד הוא לא רק כחול-לבן אלא גם ירוק". הכנס הוא חלק ממגמה חדשה שמנסה להנהיג ולחדש עוזי דיין לציין את חגי ישראל במסגרת של הליכוד. בעבר הקרוב חגג דיין בפומבי עם חברי ליכוד הדלקת נרות חנוכה וגם אירח ליכודניקים בסוכתו. הוא התחייב בפני אורחיו במצודה שמפגש ט"ו בשבט כזה יהיה מעתה מסורת קבועה במצודת זאב.

בדברי ברכתו במפגש ט"ו בשבט פירט עוזי דיין את ארבעת יעדיו לעתיד. הראשון הוא לציין את חגי ישראל עם חברינו המבוגרים כמו שעשינו בעבר בתנועות הנוער. יעד שני הוא לטייל ברחבי הארץ עם פעילי הליכוד, כמו הסיור שנערך באותו בוקר בעיר אריאל. עוזי דיין מתכונן גם לפעול לאיחוד של כל התנועות המיישבות הציוניות תחת "מטריה" של מעין מסגרת-גג בראשותו. זאת במטרה לשמור על אדמות הלאום, ולהחזיר את עטרת הציונות ליושנה ולכבודה כמו בעבר. כיוון פעילות רביעי שלו הוא להגן על המולדת. לדבריו המאבק המדיני כיום הוא על מיקום הגבולות של מדינת היהודים. דיין רוצה לוודא ולהבטיח שהגבולות יאפשרו חיים בביטחון. לפיכך לדעתו הגבול המזרחי שלנו צריך להיות נהר הירדן ולא שום קו 67 או קו גבול שיהיה סמוך אליו. "אין גבול אחר!" הכריז עוזי דיין.

במפגש ט"ו בשבט נשאו ברכות גם אהרון מלצר, שסיפר על היכרותו עם אביו של עוזי דיין עוד בשנת 1947. דיברו גם קטי שטרית, גדי יברקן, אבי נעים מבית-אריה, דוד טטרסקי מסניף חיפה, מישל ביטון, וחיים יואבי רבינוביץ. אוריאל תנעמי, עוזר שרת הספורט, שר שירי חג והנעים את הערב בזמרה ושירה בציבור. בסוף הטקס הוזמנו המשתתפים להתכבד באכילת פירות מיובשים שבהגשתם טרחו שמעון שלוש ושירלי אונגר. גם עוזי דיין הביא מעץ בחצר ביתו פרי חדש בשם "שעועית הגלידה" שלא הכרנוהו.

אחד הרגעים המרגשים ביותר בערב היה כאשר אורחת זרה ומבוגרת, שאיננה מוכרת כפעילת ליכוד, ביקשה את רשות הדיבור. היא סיפרה שהיא עוקבת מרחוק אחר עוזי דיין עוד מהיותו ילד קטן. דאגתה לו התעוררה לאחר שקראה בצעירותה את הספר "בערגון" שריגש אותה עד מאוד. בספר זה כונסו מכתבים ושירים שחיבר זוריק (זוהר) דיין, שנהרג במלחמת השחרור. זוריק היה אחיו הצעיר של משה דיין, ואביו של עוזי דיין, שהיה פעוט בן שלשה חודשים בנפול אביו. הדוברת סיפרה שמזה כמעט ששים שנה היא מתענינת מרחוק בשלומה של האלמנה של זוריק, ובנה עוזי, שגדל לתפארת המדינה. עוזי דיין ואימו לא ידעו כל השנים שיש עוד מישהי שדואגת להם כך, ואמש במצודה היא חשפה את עצמה לראשונה בפני עוזי דיין. זה היה רגע נוגע ללב לכל המשתתפים.

בקהל המשתתפים בטקס של עוזי דיין ראינו גם את יוסי פלח, דודו אושר, יורם שמעון, דבוש, פיני זוהר, שלמה גבאי ופעילי ליכוד בולטים רבים אחרים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לשכה חדשה לחבר מועצת רעננה אילן כהן

אלי חזן

קבלת פנים חמה לשר החינוך- מר גדעון סער בשכונת התקווה

אריק זיו ויזר

מחאת האוהלים ברוטשילד הגיעה לדיון במצודת זאב בקינג ג'ורג'

אריק זיו ויזר

בית שמש- הליכוד הוא בלב, הליכוד הוא בראש /מאת: משה שפיבק

אריק זיו ויזר

עוד תמונות מהכנס של גדעון סער

אריק זיו ויזר

חברי מרכז הליכוד, אתם אלה שבוחרים מועמדים לכנסת ממחוזות.

דביר זיו
דילוג לתוכן