20.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
הזמנות ואירועים

נלחמים בהזנחת קהילת אתיופיה

כוח חדש בליכוד בראשות דוד אבבה פורץ למרכז

אמש ביום רביעי נערך כנס הפתיחה של כח חדש בליכוד, קבוצה מטעם העדה האתיופית בראשות דוד אבבה שמאסה מההזנחה של נושאי החינוך והחברה כלפי העדה ומכך שאת העדה “מייצגים” קבלני קולות הדואגים לעצמם. למעלה מ100 איש הגיעו לכנס  שנערך בתקופה עמוסה עקב החגים. רק חבל שאיש מבין השרים והחכי”ם של הליכוד לא מצא לנכון להגיע..
 
הכנס נערך בבית עמי בירושלים. הוא נפתח בסקירה מפי העיתונאי דני אבבה {אחיו של דוד} על מצבה של העדה המונה כ119,000 איש ומרוכזת בעיקר ב5 ערים גדולות.יש 4000 אקדמאים מקרב העדה, דני סיפר על מצבו העגום של הנוער שלאחוז גבוה ממנו יחסית נפתחים תיקים פלילים, על הפער בחינוך מהנוער הישראלי ועוד.

 

אחריו עלו מספר דוברים: סגן ראש העיר יאיר גבאי בדברו ברוח עשרת ימי  תשובה על הצורך באחדות העם,פרופסור עימנואל נבון שיבח את בני העדה האתיופית ואמר כי זו לא חוכמה לעלות מאירופה ומאמריקה-העולים מאתיופיה הם הגיבורים האמיתיים. פרד חברו האמריקאי של דוד דיבר בשבחו ועל כך שהוא ניחן ביושר,וברצון לעזור לכל איש. מוטי ועקנין חבר ילדות של דוד אף הגדיל ואמר כי את תכונותיו של דוד מזכירות לו את תכונותיו של רה”מ המנוח מנחם בגין ז”ל.ח”כ לשעבר אלי גבאי דיבר על  הצורך בהקצאת שעות לימוד נוספות בקרב כיתות עם תלמידים אתיופים כדי להשלים את הפערים. הנואם המרכזי היה כאמור דוד אבבה- קצת על האיש בן 40 חבר אגד זה 19 שנה,תושב שכונת ארמון הנציב בירושלים  נשוי ואב ל4 ילדים. וכאמור פעיל בליכוד מזה שנים רבות.התרגשותו של דוד ניכרה בדבריו: הוא פתח ואמר כי אם ימשך המצב יגדל אחוז הנערים העבריינים בקרב העדה האתיופית, הוא אמר כי העדה האתיופית נשלטה עד עכשיו בידי קבלני קולות מקרב העדה ששלטו על האנשים תמורת קבלת תפקידים לא מועילים במשרדי ממשלה וכמובן לא עזרו בדבר אלא רק הזיקו, הוא הוסיף כי כל ארגוני הגג של עולי אתיופיה  הם סרטן בדמה של העדה האתיופית,בהקשר לזלזול בעדה דוד הביע את אכזבתו כי שום שר או ח”כ מקרב הליכוד לא הגיע למרות שכולם הוזמנו מבעוד מועד. בסיום דבריו הקצרים,המתומצתים והנוקבים הכריז דוד כי הוא מוכן לקחת אחריות ולחולל את השינוי בעדה האתיופית. דבריו אלו התקבלו במחיאות כפייים סוערות בקרב הקהל.  קיפלה חברו של דוד ופעיל בולט בקרב העדה אמר את אותם דברים לקהל אך בשפה האמהרית, פעילה אחרת דברה על תופעת האלימות נגד הנשים שלמרבה הצער הגיעה גם לעדה האתיופית. כאמור לכנס הגיעו למעלה מ100 איש ובנוסף 2 אוטובוסים שהיו אמורים לצאת ממבשרת במימונו הפרטי של דוד אבבה ובהם היו אמורים להגיע עשרות אנשים מקרב בני העדה לא יצאו עקב לחצים ואיומים של אדם שלא ננקוב בשמו הידוע לשמצה בקרב העדה האתיופית. כבדו בנוכחותם את הכנס: יו”ר סניף הליכוד בירושלים מישאל בן עמי,אריאל מורלי מראשי תא לביא,גסטון סיידמן,אריה הס,גדעון אריאל ממעלה אדומים. בסיום הכנס נרשמה התפקדות של חברים חדשים לתנועת הליכוד.
בקרב הקהל הייתה התמרמרות גדולה מכך שאיש מקרב השרים והחכי”ם של הליכוד לא מצא לנכון להגיע ולו לזמן קצר למרות שכולם הוזמנו ואף נשלחו להם תזכורות על כך.

 

נכון שזאת תקופה רוווית כנסים ברוח החגים אך עדיין אין הצדקה לכך שאיש לא מצא זמן להגיע. לתשומת ליבכם- יש לזכור כי אלו אנשים חברי ליכוד ומי שלא התפקד עשה זאת כיום, אלו הם האנשים שבבוא היום יבחרו את נציגי הליכוד לכנסת ויצביעו עבור המפלגה. התנהגות זאת תלקח בחשבון בבוא היום שתבחר הרשימה לכנסת הבאה-קחו זאת לתשומת לבכם.
למרות הכל-שנה טובה וגמר חתימה טובה לכולם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הרצאה על הנושא: הפלסטינים לאן?

אריק זיו ויזר

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן ביקש להופיע אישית בפני הועדה לתשתיות לאומיות בנושא התחנה הפחמית באשקלון

אריק זיו ויזר

השר גלעד ארדן יתארח ביום ראשון בסניף הליכוד בקרית שמונה

אריק זיו ויזר

צעירי הליכוד בפתח תקוה מצעד הזדהות עם צה”ל

אריק זיו ויזר

כנסים השר יוסי פלד

אריק זיו ויזר

כנס בבקעת אונו ביום שלישי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן