21.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

“נאמנות טריפוליטאית וכל השאר”

יואב דבוש הוא אדם מסורתי ונאמן. הוא גם לא חושש להגיד את אשר על ליבו למעורבים בליכוד כי לדידו הוא ליכודניק אמיתי. מה שכן, ההיסטוריה הפוליטית שלו מוכיחה כי הוא כזה

בשנה שעברה נערכה הילולת בושייף בל”ג בעומר במושב זיתן. למקום הגיעו מעל ל – 30 אלף איש אבל שום אמצעי תקשורת לא הגיע על מנת לסקר את האירוע. כולם נהרו למירון. אמנם, נהירה למירון היא חשובה אבל הילולת בושייף היא הילולה ייחודית לא רק משום שסיפור תולדות ההילולה הוא מיוחד אלא גם בשל העובדה שבושייף זו צדקת ולא צדיק. כך מספר פעיל הליכוד יואב דבוש שחושב שחלק מזה שהוא שם זה בכלל בחירה שלה.

 

“בזליתן שבלוב עמד על תילו בית כנסת על שמה של האישה הצדקת שחיה לפני 300 – 400 שנה. היא הייתה צדקת שמרפאת הרבה חולים ועושה ניסים ונפלאות. לצורך כך הוקם בית הכנסת ולאחר קום המדינה הוא הועתק העתק מושלם מלוב לזיתן. ישנו היכל בבית הכנסת שמשמש לסגולות”.

ומה זה אומר, שאם אבקש משהו אקבל אותו ?

בוודאי. אתה יכול לשאול אנשים שהיו שם. עליך רק לומר לאחרים את הברכה השכיחה “זיארה מקבולה” שמשמעותה בעברית “ביקור מוצלח”.

ומתי נערכת ההילולה?

“פעמיים בשנה. בסוכות, בעת שמחת בית השואבה. השנה זה יוצא ב – 27 לספטמבר. אני מזמין את כולם.  המועד השני הוא בל”ג בעומר”.

 

 

 

הוריו של דבוש, בן 43, עלו מזליתן למושב זיתן. הוא גדל אל תוך מציאות “הפנקס האדום” והם נאלצו להצביע למפא”י. כשעלה בגין לשלטון הכל השתנה. הם היו יותר חופשיים ודבוש, אשר גדל במושב והפך לחבר ועד מקומי, הפך בשנים האחרונות לפעיל ליכוד בולט. מבחינה זו הוא מייצג קלאסי של תוצרי הלוואי של מהפך 1977.

 

 

לדבוש חברה למוצרי מזון והוא אב לחמישה ילדים. הוא חבר ליכוד 20 שנה וסיפורו מפריימריז 2006 יכול לשקף את מציאות הניצחון של נתניהו אף על פי שרוב קבלני הקולות תמכו בסילבן שלום.

 

“בפריימריז 2006 תמכו רוב חברי המרכז מהאזור שלי, מועצה אזורית עמק לוד, בסילבן שלום. התקשרתי להדר מזכירתו של נתניהו, שישב אז בבית אירופה, והבטחתי לה שאביא לו הניצחון באזור שלי. ביבי ושרה נפגשו איתי והם ממש מצאו חן בעיני. בסופו של יום הבאתי לו הניצחון כי הוא קיבל 60% מהקולות”.

 

בבחירות 2009 כבר השתלט על הליכוד כולו באזור וניהל את מטה הבחירות. לטענתו, 67% מקולות הבוחרים זהו הישג אדיר הואיל ובמושב יש תמיכה חזקה בש”ס ובליברמן. מה שכן, דבוש צודק, וזאת משום שבבחירות הארציות זכה הליכוד בכמעט 22% מקולתו הבוחרים.

 

 

“מרידור שקול וענייני”

 

אם בפריימריז 2006 הוביל הגורל להפגיש את דבוש עם בני הזוג נתניהו הרי שפריימריז 2009 קשר אותו קשר גורדי עם דן מרידור. דבוש פעל ללא ליאות לבחירת מרידור מרגע שמוטי אוחנה קרא לו למשרדו של מרידור.

 

מרידור חושב שמאלה מהליכוד, אתה לא חושש לתמוך בו?

“הוא שקול, ענייני ויש בסיס לאמירות שלו”.

 

דבוש הודיע על תמיכה במרידור, התקשר לחבריו בכל הארץ והמציאות לפחות מוכיחה כי החבירה הובילה לבחירה.

 

“התקשרתי לסניף נתניה : יעקב ברנס, דודו מימון, רפי קדוש. ליוסי ועמוס פלח מהרצליה, לאלי ארביב מפרדס חנה, לברבי מנשר, לקטי שטרית מבית שמש, לעמי חכמון מאשקלון ולחברים אחרים. מרידור נבחר והדבר אומר דרשני”.

נאמר כי ההבדל בין מרידור לפייגלין הוא יואב דבוש.

דבוש גם סייע לגיא יפרח וזה נבחר במחוז המושבים.

 

 

 

“אין תחליף לנתניהו”

דבוש עדיין תומך בנתניהו בכל מאודו. על אף הביקורת שנשמעת מכיוון המתיישבים ביו”ש על ההקפאה והשלכותיה דבוש חושב כי נתניהו הוא המתאים ביותר לתפקיד ואין בלתו.

בליכוד מתעוררים קולות כנגד נתניהו שהוא מזכיר את שרון, אתה מסכים עם הקביעה הזאת?

“אין תחליף לנתניהו – רק הוא ראש הממשלה של הימין. אני חושב שביבי עומד בלחץ אדיר מכיוון העולם ואני חושב שהכיוון שלו הוא כמו זה של מנחם בגין. הוא ייעשה שלום והוא דורש משהו שאחרים לא ביקשו : הכרה במדינת ישראל. זה הייחוד שלו”.

 

תמיד חשבת כך?

חשבתי עוד ב – 2003 שביבי הוא קדוש מעונה. היה לו חוסר מזל בכך שלא המשיך את הקדנציה שלו ואז היה נהנה מהפירות. שרון ואולמרט נהנו מפירות נתניהו.  אני גם לא מבין את שנאת העיתונאים כלפיו”.

 

אז האם ניתן להבין מדבריך שהוא האישיות הגדולה ביותר שהייתה פה אי פעם?

לא. מנחם בגין הוא האשיות הגדולה ביותר אי פעם. בגין היה מנהיג סוחף ועממי אבל צריך להודות שעשה מספר טעויות.

 

מה הן?

“הוא סייע למשפחות מרובות ילדים וזה מצוין אבל עשה זאת ללא תנאים. עקב כך הוא ניתב את המשפחות החרדיות להשתמטות וכך פתח פתח לערבים. היו חייבים להתנות הסיוע בלמידת מסגרות מחייבות. דור הערבים מאז הוא רק דור מזיק והחרדים מוכרחים ללמוד לימודי ליבה”.

 

זה לא אופנתי בימין לבקר את החרדים?

“אני נגד זה שהרב מחליף את ההורים. אני אדם דתי וגדלתי בבית מסורתי אבל כך זו לא הדת הנכונה, זה חומייניזם. זו תרבות שלא הייתה. פעם הייתה דת יפה : אהבת הזולת ואהבת לרעך כמוך. היום ההורים לא קובעים וזה בניגוד לתורה. היום ילד לומד עם רב ואז מתנתק מהוריו. זה מעוות.

ובכלל, יש חרדים שהולכים היום עם רעלות. זה חומייניזם מסוכן וכיוון בעייתי.

הדת שלנו היא דת יפה ושלא יהרסו אותה”.

 

 

קדוש עושה עבודת קודש

דבוש מחובר עמוק לפעילי השטח בליכוד ולמספר חברי כנסת. הוא חושב שנתניהו מינה יועצים טובים ומביא כדוגמא את גבי קדוש, יועץ ראש הממשלה לענייני התיישבות.

“גבי קדוש הסמל המובהק למינויים הטובים שעשה נתניהו. הבן אדם שליח ציבור, אידיאולוג מאמין שעושה הכל למען ההתיישבות. קדוש מביא הערכה רבה לנתניהו בהתיישבות”.

 

דבוש עובד בימים אלו על הקמת “עמותת נאמני נתניהו”. היא תהיה מורכבת מכלל פקודי הליכוד שתומכים בביבי ולטענתו יש ביקוש רב לכך.  יש להניח שלמירי רגב הוא לא ייתן להיות חברת כבוד.

 

“אני מפרגן לכחלון על העבודה שהוא עושה במשרד התקשורת. אני יודע שהוא נבחר כאיש השנה של ליכודניק. כחלון  עומד בניגוד למירי רגב שמדברת על עזרה לחלשים אבל עובדת נגדם ונגד הליכוד.  פורום “מדברים מהשטח”, שהייתי בין מקימיו אבל עזבתי אותו עקב הטייתו השמאלנית, פועלים נגד נתניהו והם בעד יוזמת ז’נבה – מירי רגב מסייעת להם בניגוד לפנייה שלה לנתניהו לסייע לבנייה ביו”ש. ההתנהגות שלה זהה לגבי הצהרות על עזרה חלשים מחד אבל שלילת העיתון “ישראל היום” מאידך והרי “ישראל היום” מחולק בחינם שזה עזרה לחלשים. אותו דבר היא לא יכולה לעבוד על כולם. אנחנו לא מטומטמים. ותמסור לה זאת באהבה”.

מלבד כחלון יש עוד פוליטיקאים שאתה מעריך היום בליכוד?

כן, בוגי יעלון, אופיר אקוניס וכרמל שאמה שנאמנים לנתניהו. יריב לוין ובמיוחד גילה גמליאל. היא עושה דברים מעולים כמו שנת לימודים אקדמית חינם. היא לא צועקת אלא עושה ואני חושב שהיא תהיה המחליפה של לימור לבנת כליכודניקית האמיתית האחת והיחידה. היא מרוויחה את זה ביושר במובן החיובי של המילה.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איוב קרא בכינוס בביתו : שחרורם של מרצחים הוא כניעה לטרור

אלי חזן

זאב בן יוסף חוגג יום הולדת. ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן

קשרי חוץ בצורה מקורית : קואליציה ים תיכונית

אורן כהן: “הארנונה בכפ”ס לא תעלה !”

אלי חזן

תוקם ועדה לקראת הבחירות להסתדרות

אריק זיו ויזר

צוות חברי מרכז – מגזר לא יהודי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן