22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

ניצולים, מתעדים, מספרים, יקירי מדינת ישראל

עשרות אלפי ניצולי שואה שיתעדו את סיפוריהם עתידים לקבל אות הוקרה מיוחד ממדינת ישראל

המשרד לאזרחים ותיקים ו”יד ושם” השיקו השבוע באירוע ייחודי (יום א’) את מיזם “לדורות”, שיתעד את סיפור חייהם של עשרות אלפי ניצולי שואה החיים בישראל. באירוע הוענקו אותות ותעודות הוקרה למאות ניצולי שואה שכבר תיעדו את סיפוריהם במיזם, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, סגנית השר לאזרחים ותיקים ד”ר לאה נס, ויו”ר הנהלת “יד ושם”, מר אבנר שלו.

 

מדברי ראש הממשלה: “בפעם הראשונה מזה מאות שנים, ליהודים יש יכולת להגן על עצמם. זו המשמעות של תקומת ישראל ושל הווייתנו בימים האלה ובעתיד. עם ישראל חי, ואתם, ניצולי השואה, נושאי המשואה של תקומת ישראל, חירות ישראל ונצח ישראל”.

 

ד”ר לאה נס: האות והתעודה הינם סמל להבעת ההערכה הגדולה של מדינת ישראל על תרומתכם למפעל הנצחת השואה. עדותכם, תהווה מצבה לנצח, וצו עבורנו לזכור ולא לשכוח. במעשה התיעוד, קורותיכם, יהוו נכס לאומי חשוב עבור העם היהודי כולו, בייחוד בתקופה בה רבים הם מכחישי השואה בעולם.”

במסגרת המיזם, מאות סטודנטים ומתנדבים שעברו הכשרה מיוחדת ע”י המשרד לאזרחים ותיקים, נפגשים עם הניצולים, החולקים עימם – לעתים לראשונה בחייהם – את סיפור הישרדותם יוצא הדופן. הסיפורים מועלים לאתר האינטרנט שהוקם במיוחד עבור המיזם: www.ledorot.gov.il. עד כה הועלו לאתר למעלה מ-2,500 תיעודים, ומטרת “לדורות” היא להוסיף כ-10,000 תיעודים מידי שנה.

 

נס: לצערי, רק כעשירית מקרב ניצולי השואה החיים בישראל תיעדו את סיפורם האישי.  אנו כיום במירוץ נגד הזמן, ופועלים נמרצות על מנת להגיע לכל אחד מהניצולים. אנו מזמינים ומברכים כל ניצול שואה המעוניין להשתתף במיזם החשוב ולתעד את סיפורו האישי, לטובת הדורות הבאים.”

 

ניצולי שואה ובני משפחותיהם המעוניינים לקחת חלק במיזם “לדורות” יכולים להתקשר למוקד הפניות של המשרד לאזרחים ותיקים 8840*, וכמו כן להיכנס לאתר “לדורות” ולמלא הטפסים www.ledorot.gov.il.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לאה נס מציגה : רפורמת האזרחים הוותיקים יוצאת לדרך

אריק זיו ויזר

סער מקדם את זכרון עולי הגרדום – גורמים בשמאל תוקפים

אריק זיו ויזר

משרד החינוך ותנועת “אחריי” משיקים: “מיזם 101”

אריק זיו ויזר

“השקט הביטחוני עלה לליכוד בכמה מנדטים”

אריק זיו ויזר

בוגי מסביר לליכודניק את פשר הצבעתו בנושא גיל הפרישה לנשים

אריק זיו ויזר

הממשלה אישרה הקמת 15 גרעיני משימה עירוניים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן