34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

בוגי העלה על נס את חיים הרצוג ז”ל

14 שנים למות הנשיא השישי שהיה ציוני בכל רמ”ח אבריו

מה שמשך את תשומת לבי באישיותו והתנהלותו הציבורית של חיים הרצוג לאורך כל שנותיו, היה השכנוע הפנימי העמוק והטבעי שלו בצדקתה של הציונות, ומכאן עמדתו הציונית הלאומית הברורה. הרצוג לא קיבל את תזת ה”נרטיב” והאמת היחסית. הוא גרס שבסכסוך בינינו לבין שכנינו יש אמת אחת, והיא עומדת לצד מדינת ישראל והעם היהודי. זה לא מנע ממנו לחפש דרכים להידברות עם הצד השני כדי להגיע לשלום אמת, אבל גם אם היה איש של פשרות מדיניות, הוא לא התפשר בתחושת הצדק והאמת ההיסטורית.
 
במשך שנים, בתפקידיו הציבוריים השונים, חזר והדגיש באוזני כל מי שֶׁאָבָה לשמוע, כי הצד הערבי אינו מוכן באמת לקבל מדינה יהודית, כאן בחלק זה של האזור. הוא היה עקבי בצורה מעוררת הערכה בהצגת האשמה הערבית הברורה בסוגיית הפליטים. כמו אחיו, יעקב ז”ל, גם חיים חזר וחזר על ההשוואה, שהיום מנסים להשכיח, של פליטים מול פליטים.
 
גם ההחלטה המקוממת של האו”ם וגם הנאום שבו קרע את מסמך ההחלטה, מלמדים שבכל הקשור לישראל ולמעמדה בעולם, אין ממש חדש תחת השמש. רק בשנה שעברה קיבל האו”ם ברוב עצום את דו”ח גולדסטון כאמת צרופה: 114 מדינות הצביעו בעד הדו”ח ונגד ישראל. למעשה הן הצביעו נגד זכותה של מדינת היהודים לעמוד על נפשה.
 
לא בכדי נשמעה רונית בתו אומרת בסרט לזכרו, ש”היה לו אינסטינקט אבהי כלפי המדינה”. האינסטינקט האבהי הזה הביא אותו עד למשרה הרמה של נשיא מדינת ישראל. אינסטינקט אבהי או אימהי כלפי המדינה וכלפי העם, זה דבר שאנו זקוקים לו כיום כאוויר לנשימה בקרב שדרת ההנהגה האינטלקטואלית והפוליטית שלנו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שר האוצר שטייניץ בירך את ראשי הערים של הליכוד

אלי חזן

בוגי : כולנו מוכרחים לקחת חלק במאבק התודעתי באינטרנט

אריק זיו ויזר

“ישראל הייתה ונותרה דמוקרטיה יחידה באזור”

אריק זיו ויזר

ממשלת נתניהו אופק חדש בשלטון

אריק זיו ויזר

שר החינוך והפורום החברתי היו אורחי הכבוד בטקס סיום קורסי הקיץ של תנועת הנוער הלאומי

אלי חזן

שר החינוך הגיע לעמק

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן