23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

נאום סגן יו”ר הכנסת, ח”כ אופיר אקוניס, באזכרה לחללי אלטלנה.

אותו יהודי שלחץ על ההדק, לימים ראש ממשלה בישראל, צילק את ההיסטוריה הציונית.

ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו. יו”ר הכנסת, מר ראובן ריבלין. יו”ר ועדת הכנסת, ח”כ יריב לוין. חברי המשפחה הלוחמת. משפחות יקרות. מכובדי כולם.

 

מדי שנה אנו נפגשים כאן, בבית העלמין בנחלת יצחק. אנו נפגשים כאן כדי לזכור ולהנציח את זכרם של שישה עשר חללי האונייה “אלטלנה” שנרצחו בחוף תל אביב.

 

אותו יהודי שלחץ על ההדק, לימים ראש ממשלה בישראל, צילק את ההיסטוריה הציונית, כאשר כיוון את הנשק לעבר האנייה וירה! הוא ואנשיו הגבירו את היריות כשנודע להם שעל הסיפון נמצא מנהיג חרות, מנחם בגין.

 

היטיב לתאר זאת ראש תנועת החרות.הוא פנה לבן גוריון בדיון בכנסת ב – 1959: “התפארת, התהללת והעללת בעוד המתים מוטלים לפנינו ואמרת כי התותח שבו ציווית ללא כל אזהרה להפגיז אנייה מוקפת מכל עבר, תותח קדוש הוא ומקומו בבית המקדש שייבנה”.

 

מלחמת אחים הייתה אז קרובה מתמיד והיא שיכלה להמיט חורבן על מדינת ישראל. אבל בגין היה מנהיג מזן אחר.

 

מנהיגות אמיתית נבחנת בשעת מבחן, ובשעת המבחן הגורלית ביותר לעתידה של מדינת ישראל,הוא יצא וקרא לחייליו “שלא לפתוח באש בשום מקום: “לא נפתח באש! לא תהיה מלחמת-אחים בעוד האוייב בשער!”.

הוא עמד בהצלחה באחד מרגעי המבחן הקשים ביותר למנהיג וקרא לאהבת ישראל.

בישיבת ממשלה, סמוך לתחילת השנה החמישית לכהונתו, בפברואר 1982 סיפר ראש הממשלה מנחם בגין, עד כמה חשוב היה היום הזה עבורו:

 

“אחרי מותי”,אמר, “אני מקווה שאזכר מעל לכל כמי שמנע מלחמת אחים- זה חשוב בעיני יותר מהפיקוד על המחתרת, מראשות הממשלה, מחוזה השלום ומחוק רמת הגולן”.

 

המסר שהותיר לנו מנחם בגין באותו יום  הוא חד וברור:

מלחמת אחים – לעולם לא! ולמרות עומקו של הויכוח, נוקב ככל שיהיה – ולפעמים גם אכזרי – לא תהיה מלחמת אחים בישראל

 

 

 

נרצחי אלטלנה לא זכו לראות את תקומתה של מדינת ישראל. הם לא זכו לראות את תנועתנו זוכה בשלטון ומובילה את מדינת ישראל בדרך הלאומית. בגין דיבר אז, במאי 77, 29 שנים אחרי הטבעת אלטלנה ורצח 16 לוחמי אצ”ל על סיפונה, על ה”מפנה שחל בתולדותיו של העם היהודי והתנועה הציונית”

תראו את הניצחון הזה! זה בראש ובראשונה הניצחון של מייסדי התנועה הלאומית!! ותראו את החבורה הגדולה של צעירי הליכוד שבאים הנה בכל שנה ובמקום הפסטרולי הזה, בשאונה של העיר העברית הראשונה, בלב הכרך, מתחת למגדלים העצומים הללו שמסמלים את עוצמתה הכלכלית של מדינת ישראל – כאן – המבוגרים והצעירים ממשיכים, זה דור רביעי במספר, את המורשת המפוארת של התנועה הלאומית.

שאמר ז’בוטינסקי ש”נוער כזה לא ידעה האנושות” הוא התכוון אליכם!!

 

וכדי להשלים את הניצחון הזה אני פונה לראש הממשלה וליו”ר הכנסת: מצאו את התקציב – ממשלה וכנסת – להעלאת שרידי אלטלנה, ואחר שתועלנה שרידיה מן המצולות, להציבה בסמוך למקום בו הוטבעה. זה יהיה הניצחון האמיתי!

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ספר חדש על ז’בוטינסקי ועל בגין

יוסי אחימאיר

כוחות משטרה ומנהל הרסו את גבעת אריה לזכר משפחת פוגל

אריק זיו ויזר

ברכת ארגון נשי חירות לחג הפסח

אריק זיו ויזר

מזל טוב לשלומי גבאי

אריק זיו ויזר

הרמטכ”ל נגד גיוס חרדים

אריק זיו ויזר

הנה היא מגיעה : הליכודיאדה השלישית

עינר אביב
דילוג לתוכן