28.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

“פשע אלטלנה לא יכופר; המסר “לא עוד מלחמת אחים” – רלוונטי וזועק”

יו”ר הכנסת באזכרה לחללי “אלטנלנה”:

עוד אמר ריבלין: בזכות בגין נמנעה “אלטלנה שניה”: סביב סוגית השילומים, בפינוי ימית, ברצח רבין ובעקירת חבל עזה; אנו חיים עם הפצע הפתוח של אלטלנה,וזוכרים בכל רגע שאילולא המנהיגות האמיצה, אילולא ההכרה ש”אחים אנחנו” והמחויבות הבלתי מתפשרת לחירות המחשבה – עלולה המוגלה להתפרץ, ו”מלחמת האחים” תתרגש עלינו
“בימים אלו, בהם נגדעות התקוות הדמוקרטיות של עמי המזרח התיכון, וטובעות בדם איש באחיו; בימים בהם מתגלה אזלת היד של המנהיגות במדינות שסביבנו, עלינו להכיר תודה, לאלו שידעו לעצור, ולמנוע מהגרוע מכל להתרחש. 63 שנים מאז אלטלנה, נזכור תמיד את צואתם של הנופלים במערכה איומה זו: מלחמת אחים – לעולם לא עוד.”
כך אומר היום (א’) יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, בטקס אזכרה לחללי ספינת האצ”ל “אלטלנה”,שהתקיים בבית העלמין “נחלת יצחק” בתל אביב.
“במשך שנים חשבתי, שאם נביא פעם אחת ולתמיד את האשמים ואת האחראים למשפט ונמצה עמם את הדין, נוכל  לסגור סוף סוף את הפצע המדמם הזה. אך בשנים האחרונות אני מבין שלפצע הזה אסור להגליד, צריך להשאיר אותו זועק. חובתנו, שהמלים האחרונות שיאמרו על “אלטלנה” תהיינה תמיד אותן המלים: “לא עוד מלחמת אחים”.
ריבלין הוסיף: “לו היינו מעלים על דעתנו שפשע אלטלנה יכופר באמצעים משפטיים, היינו גוזרים על עצמנו אשליה של אחדות ואחידות, אשליה שאכן האיום של מלחמת האחים הוסר אחת ולתמיד.אבל כאשר אנו חיים עם הפצע הפתוח של אלטלנה, אנחנו זוכרים בכל רגע שאילולא המנהיגות האמיצה, אילולא ההכרה ש”אחים אנחנו”, אילולא המחויבות הבלתי מתפשרת לחירות המחשבה – עלולה המוגלה להתפרץ, ו”מלחמת האחים” תתרגש עלינו.”
לדבריו, “לא היה זה התותח ה’טמא’ שהרתיע את אנשי האצ”ל, אלא האחריות, המנהיגות וההחלטיות. הייתה זו ההחלטה לא לתת יד לפשע, לא להיות צד, ולו גם פסיבי, במלחמת האחים; החלטה שהובילה את אנשי האצ”ל  לא להרים את נשקם. הייתה זו ההכרה, כי במערכה זו מוטב להיות הקרבן ולא התוקפן. הכרעה זו יצקה לדורות את מחויבותנו העליונה לדמוקרטיה, היא עצבה את המחויבות החברתית לפתרון סכסוכים פנימיים בדרכי שלום. היא עצבה את גורלנו כעם וכחברה, ואף החלטה שיפוטית איננה יכולה להדמות אליה.”
“אני מאמין בלב שלם, כי החלטתו של מנחם בגין המנוח, שלא תהיה אלטלנה ראשונה, היא שמנעה ‘אלטלנה’ נוספת- בהסכם השילומים, בפינוי ימית, ברצח רבין ובעקירת חבל עזה. היד שלא הורמה להשיב  מלחמה שערה ונשארה קפוצה גם אל מול האש והגידופים, היא שנצחה והיא שתנצח. היד הזו, ולא התותח שמולה, היא שקבעה ובססה  את הנורמות החברתיות של העם הזה,  שהחליט ש”לא עוד אלטלנה”;  שהחליט שהבית השלישי לא יחרב כמו הבית השני, בגלל שנאת חינם.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ מירי רגב הכריזה על הקמת שדולה פרלמנטארית לחיזוק וקידום הפריפריה

אריק זיו ויזר

ריבלין: אסור להפקיר את חובתנו לנהל מדינה בשל מכשלות פוליטיות

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת מבקש לעכב את היוזמה להרחבת סמכויות השוטרים לחיפוש גופני

אריק זיו ויזר

ח”כ שאמה: לאזן את ההקפאה במישור הכלכלי

אריק זיו ויזר

ח”כ דני דנון בפניה לראש הממשלה לעצור את אינתיפדת הקברים

אריק זיו ויזר

תגובת יולי אדלשטיין לדברי אולמרט בישיבת הממשלה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן