25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

משלבים כוחות אנושיים : השבת הקרובה – שבת ישראלית

מעל 20,000 משפחות דתיות וחילוניות יתארחו בשבת הקרובה – שבת נוח – שהוכרזה כשבת ישראלית

 

השבת הקרובה, שבת פרשת נוח שהיא השבת האחרונה של שעון הקיץ, הוכרזה כ”שבת ישראלית” – שבת שבה יארחו ויתארחו משפחות חילוניות ודתיות. לשם כך הוציאו רבני בית הלל לקט הנחיות כיצד ניתן שמשפחה חילונית תארח משפחה דתית במטרה לעודד את השיח ולהכיר את השונה דרך החוויה המשפחתית של סעודת השבת.

 

 

המיזם יתמקד במיצוב השבת כיום של רוח תרבות וקהילה לכלל הציבורים בחברה הישראלית, על ידי הנעת תהליכי שיח ארציים ועירוניים  שיעסקו בפיתוח אפשרויות ״שבת משמעותית״ לכלל הקהילות. מטרת המיזם לפעול להסכמות על אופייה של השבת במרחב הציבור  להעצמת האחדות, המשפחתיות, הקהילתיות הסולידריות והסוציאליות סביב יום השבת.

 

במסגרת הקמפיין יתקיימו פעילות שטח, מעגלי שיח עירוניים, כנסים ארציים, אמנה חברתית, קבלות שבת קהילתיות, שבתות אירוח בין קהילות שונות בחברה הישראלית ודמויות מהציבוריות הישראלית ועוד. בנוסף יתקיימו פעילויות לעידוד הסולידריות החברתית והאחדות כגון: עידוד קניות מעסקים בדרום לשבתות הקהילתיות, אירוח חיילים בודדים ועוד. את הפעילויות ילווה קמפיין תקשורתי בכלי התקשורת וברשתות החברתיות.

 

בין השותפים במיזם:ארגון בית הלל, חברת המתנס”ים, המדרשה באורנים, תנועת תיקון, המכון הישראלי לדמוקרטיה, הישיבה החילונית בינ”ה, תנועת גשר, קואליציית ירו-שלם, תנועת מתחברים ועוד.

 

המיזם כולל פעילות ציבורית ותקשורתית אשר מטרתה לבנות תודעה חיובית, להגיע להסכמות נרחבות בין החלקים השונים בציבור הישראלי לגבי השבת במרחב הציבורי והפרטי ולמצב את השבת כיום שבונה גשרים בין הציבורי הדתי לחילוני, בניגוד למצב הקיים היום בו השבת היא פעמים רבות מקור לקונפליקטים.

 

אחת מפעולות השיא של המיזם תתקיים בשבת הקרובה 24 באוקטובר -שבת נח, שבת בה יתארחו חברי כנסת, סלבס ועשרות אלפי משפחות, דתיים וחילוניים, עולים וותיקים, זו אצל זו לארוחת שישי. יודגש שהאירוח הוא הדדי משפחות חילוניות מארחות משפחות דתייות ולהפך

בשנה שעברה בין השאר התארחו אחד אצל השני השר סילבן שלום אצל השר שי פירון, ח”כ זהבה גלאון אצל ח”כ עליזה לביא, יואב לימור אצל יאיר נווה, קובי עוז, זאב בילסקי ועוד!!

 

גם השנה צפויים להשתתף במיזם דמויות רבות מהציבור הישראלי והמיזם זכה גם לברכת נשיא המדינה ראובן רבלין. 

 

הרב רונן נויבירט, מנכ”ל בית הלל: “ניצבת בפנינו הזדמנות היסטורית לחולל שינוי של ממש בחברה הישראלית, לקחת את השבת שהייתה עד כה סלע מחלוקת ולהפכה לאבן הפינה של ישראליות חדשה, שורשית ומלוכדת. יש לגבש הסכמות חברתיות שיצמחו מהשטח תוך עידוד הבטחת מנוחה שבועית לעובדים כפי שמקובל ברוב מדינות העולם, חיזוק התא המשפחתי והקהילתי סביב יום השבת, ועיצוב משותף של הזהות היהודית והתרבות הישראלית, מתוך הסכמות והבנות ולא בכפייה”

 

שייקה אל עמי – יו״ר קואליציית ירו-שלם: ״הגיעה העת להשיב את נכס השבת לציבור הרחב כולו.  מהפכת השבת הישראלית תזמן כול ציבור וקהילה לפתח אפשרויות ל״שבת משמעותית״ משלהם, כיום של עונג, רוח, תרבות וקהילה, ותפעל לרתימת המערכות הציבוריות לתמיכה בכך״

 

ערן ברוך מנכ”ל בינ”ה שבת ישראלית – חשוב גם לנו החילוניים. שבת ישראלית – להיות יהודי חופשי בארצנו.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עולים ביחד” זכתה במגן המשנה לראש הממשלה

אריק זיו ויזר

טל גלבוע – חילוץ חיות שנכלאו בידי פלסטינים

דניאל נחמיה

“ז’בוטינסקי 21” – רוח ישראלית בזכרון יעקב

אלי חזן

לע”מ מציגה : השואה כאמצעי למידה לכתבים הזרים

נוק אאוט של הליכוד לארגוני חרם וארגונים אנטישמיים

אריק זיו

שמרו את הסליק

אלי חזן
דילוג לתוכן