25.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

מסתמן: מספר ראשי העיר מטעם הליכוד גדל לאחר הבחירות

בהודעה מיוחדת לאחר הבחירות שהתקיימו אתמול לבחירות המקומיות, נמסר היום מטעם מפלגת הליכוד כי “תוצאות הבחירות המקומיות הן ניצחון ענק לליכוד ולימין״. עוד בירכו את ראשי הערים והמועצות הנבחרים מטעם המפלגה על ״שהביאו ניצחון יוצא דופן״ ואיחלו הצלחה רבה בתפקיד החדש.

בהתאם לדברים אלו, בבחירות אלה הליכוד התבסס בערים כמו חולון, ירוחם, ערד ועוד שעד כה, איישו בהן את תפקיד ראש העיר גורמים מטעם מפלגות אחרות. כמו כן, רשמו הישגים נאים המועמדים למועצות הערים ובכלל נראה כי גוש הימין התחזק בכל הארץ. שכן, בצל המלחמה עם הקריאות לקבוע תאריך מוסכם לבחירות שהתקיימו בסיום הלחימה לאור מחדלי ה-7 באוקטובר, מקבלות זווית חדשה לנוכח תוצאות הבחירות.

תוצאות אלו עומדות בין היתר בסתירה לטענות בסקרים השונים מטעם ערוצי השמאל שהושמעו במהלך החודש האחרון, לפיהן הליכוד איבד קרוב למחצית מכוחו ועומד על 18 מנדטים. מה שהיה אמור לשקף לכאורה אובדן אמון ומיאוס של הציבור בממשלה וביתר שאת מפלגת השלטון.

במדגם מיוחד שנערך אמש על ידי סוכנות הסקרים ״דיירקט פולס״, בשיתוף עם ערוץ 14 במסגרתו נדגמו כ-40 ערים. כאשר במסגרת המדגם המכון הצליח לזהות את המועמד המוביל שנבחר לראשות העיר -36 ערים שונות. אולם, ב-3 ערים (נס ציונה, קריית גת ורמלה) המכון אמנם הצליח לזהות את המועמדים המובילים, אם כי לא חזו שייאלצו ללכת לסיבוב שני.

העיר היחידה שבה המכון לא הצליח לחזות את המועמד המוביל, שצלח לבסוף את הסיבוב הראשון היא עד כה העיר הרצליה. בה בניגוד לניבוי שראש העיר המכהן פדלון ישמור על כהונתו עם 57%, המועמד יריב פישר הפתיע וזכה. עם זאת, יש לציין שלא נרשמו שינויים גדולים לאור הבחירות לרשויות המקומיות ביחס למצב הקודם. כאשר בערים המרכזיות ראשי הערים המכהנים שמרו על מעמדם. בעיר תל אביב, ראש העיר המיתולוגי רון חולדאי שמר על מעמדו וניצח את אורנה ברביבאי, שרצה בתמיכת יאיר לפיד ומפלגת יש עתיד מה שהיה אמור להיות מגרשם הביתי.

בעיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן נבחר לכהונה נוספת וכמו כן, בעיריית ירושלים משה לאון נבחר בשנית. זאת, בדומה לעיר באר שבע בירת הדרום, שבה נבחר רוביק דנילוביץ המכהן בתפקיד מזה תקופה ארוכה. הסבר אפשרי לכך בפתיחת מלחמת חרבות ברזל שלו הייתה השפעה לא מבוטלת על המשך כהונתם של ראשי ערים רבים, שהציבור לכאורה לא היה מרוצה מתפקודם עד ה-6 באוקטובר. לפי טענה זו הציבור התרשם במהלך המלחמה באופן מחודש מתפקודם של אותם ראשי הערים, ובעקבות כך השכנע לבחור בהם פעם נוספת.

בניגוד לכך בעיר חיפה נרשם אירוע חריג, כאשר ראשת העיר המכהנת עינת קליש מטעם מפלגת העבודה שנבחרה בסערה במערכת הבחירות האחרונות לרשויות המוניצפליות, רשמה שיא שלילי כאשר קיבלה 4.5 אחוז- שהוא הנמוך ביותר לראש עיר מכהן, שכן לאחר הקדנציה הראשונה ראשי ערים נוטים בדרך כלל להיבחר בשנית. יונה יהב ראש העיר חיפה לשעבר שהחליט להתמודד מחדש על תפקידו, קיבל את רוב הקולות עם 36 אחוז וילך לסיבוב שני מול דוד עציוני.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פעם קראו לזה קיבוץ, היום קוראים לזה תאגיד

אריאל אילוז

הכי ליכודניק שיש !

הרויזיוניסט

מתכוננים לקרב

אמיתי שיף

הורים שכולים קוראים לאחדות

אריק זיו ויזר

בחזרה ל – 73′ – פרק שלישי : מקהלת העבדים הליכודניקים*

אלי חזן

אוחנה זה הדבר הבא בניחוח צרפתי

אריק זיו
דילוג לתוכן