20.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

מלחמה מיותרת מבית

קשה לדמיין את החיוך שעלה על שפתותיהם של אמנון אברמוביץ’ ושות’ כאשר קראו, קוראים ויקראו, כך סביר להניח על ההתגוששות המיותרת שבין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו”ר הכנסת רובי ריבלין. כמדומני, ההתגוששות מיותרת. נתניהו שוב מייצר ריב מיותר. וחבל. הוא לא מבין שהוא הופך לעושה דברם של הפקידים, אשר הורסים חלקות טובות במדינה, ופוגע בדרג הנבחר. ריבלין מבחינה זאת הוא מגן הנבחרים שקיבלו מנדט מהציבור ולכן הצדק עימו.

זאת ועוד, לפני מספר חודשים יצר נתניהו בקע במערכת היחסים שלו עם ליברמן בפרשת פגישת שר החוץ הטורקי עם פואד. אז, במקום לעדכן את ליברמן הוא אישר לפואד את הפגישה וכך נוצר סדק נוסף במערכת הסדקים הקונסיסטנטית שבין ראש הממשלה ושר החוץ. הרי ברור לכל כי בלי ליברמן אין ממשלה.

מכל מקום, בתקופה האחרונה החל נתניהו במאבק נגד רובי ריבלין. מאבק מיותר לחלוטין שבסיסו נטוע בניסיונות האוצר לנטרל את הכנסת מההשפעה שלה. בושה וחרפה.

ריבלין איננו שר בממשלה, הוא איננו חדל אישים כמו השרים שנכנעים פעם אחר פעם לפקידים אלא הוא יו”ר הכנסת ותפקידו לשמור על עצמאות הכנסת .
כפי שנתניהו ראש ממשלה ותפקידו למשול ולשלוט הרי כל חברי הליכוד כולל ריבלין לא הפריעו לו כאשר התקפל נוכח הלחץ של אובמה. היה ברור כי נתניהו מהלך על חבל דק וחשוב לשמור על ממשלתו גם אם לא כולנו מסכימים למעשיו אך רואים ראייה מדינית רחבה.

כך היה גם במהלך שינוי החוקה בליכוד. רבים בהנהגת הליכוד סברו כי נתניהו טעות אך גיבו אותו גם במהלך הזה.

נשאלת השאלה מדוע מקורבי נתניהו מחרחרים מלחמה בין יו”ר הכנסת לבין ראש הממשלה. בנימין נתניהו חייב לעצור את כדור השלג עכשיו. יש לו קואליציה ומרוב מלחמות פנימיות יגלה יום אחד כי הרוב שיש לו היום נמוג במלחמות היהודים המיותרות.

פעם בממשלת בגין היה ביטוי : “קלקולים”. עתה, כשכנס החורף של הכנסת נפתח הרגשנו רוחות רעות מנשבות בקואליציה.
נתניהו חייב לשקם את היחסים בתוך הבית קודם כל עם רובי ריבלין. הוא מוכרח לחסל את היומרות של מקורביו שבמקום לעבוד מנהלים מלחמות פנימיות רק כדי להצדיק את המשכורת שלהם.
יאללה נתניהו שלח אותם לעבוד, לא לבלבל לך את המוח.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הליכוד של היום — יודע לשלוט? דווקא כן!! (…אבל תלוי מי)

אריק זיו ויזר

אקוניס חשף את ערוות חברי קדימה

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת בביקור ניחומים בבית משפחת באומל: זרועות הביטחון עושים הכל לאתר את זכריה

אריק זיו ויזר

fair fight ? שרן השכל נגד אורן חזן

אריק זיו ויזר

שומרים על הגזברים למען האינטרס הלאומי

אריק זיו ויזר

ספרו החדש של ח”כ דני דנון

אלי חזן
דילוג לתוכן